Tankade fullt utan att betala. (?)

Niinaskyline
12 november 2009 · 455 Inlägg

Äsch va glad att du iaf fick två bilar fulltankade wink

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
12 november 2009 · 991 Inlägg

hotrodder skrev:

von_blad skrev:
Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

Prexis och dessutom tankar upp TVÅ bilar?

Det är ju samma sak som att säga att fattar inte riktigt varför man köper en bil (på av betalning/lån) när man inte har pengar till det ! 
varför inte tanka fullt när det går att göra så även fast man får minus på kontot och sen betala det sen när man får pengar på kontot igen ?  vad har det för betydelse bara man betalar ? upp till var och en att göra som man själv känner för .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
M103
12 november 2009 · 1 570 Inlägg

Man kan ju ha 1 kr på kontot och tanka fullt. Det är bra att det är så men vissa sk-tbanker gnäller om sånt ibland.

volvoentusiasten
12 november 2009 · 4 005 Inlägg

hotrodder skrev:

von_blad skrev:
Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

Prexis och dessutom tankar upp TVÅ bilar?

1. Killen vet om att han inte har pengar
2. Killen tar med sig en kompis bil för att tanka den med (ifall det går)
3. Killen tror att han kommer kunna komma undan och försöker stjäla bensin.

= Uppsåt för bedrägeri.

Jävla tjuvar.
Hoppas du åker dit.

För övrigt så kommer nog inte bensinbolaget glömma dig och dra pengarna på kortet ändå och sen skickar banken ett kravbrev till dig och till slut kronofogden och sen kommer de o tar bilen för dig. smile

volvoentusiasten
12 november 2009 · 4 005 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:

hotrodder skrev:

von_blad skrev:
Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

Prexis och dessutom tankar upp TVÅ bilar?

Det är ju samma sak som att säga att fattar inte riktigt varför man köper en bil (på av betalning/lån) när man inte har pengar till det ! 
varför inte tanka fullt när det går att göra så även fast man får minus på kontot och sen betala det sen när man får pengar på kontot igen ?  vad har det för betydelse bara man betalar ? upp till var och en att göra som man själv känner för .

För att det inte är så ett bankkkort fungerar?
Det är därför det är en straffavgift på detta.

Är det bara jag som drar liknelser till sms-lån och att skriva ut checkar utan täckning?
Varför ska företaget åka på mer jobb bara för att DU inte har råd?

Leva efter sin ekonomi kanske, inte före?

Hamilton
12 november 2009 · 8 873 Inlägg

linuslinje skrev:
För övrigt så kommer nog inte bensinbolaget glömma dig och dra pengarna på kortet ändå och sen skickar banken ett kravbrev till dig och till slut kronofogden och sen kommer de o tar bilen för dig. smile

Bensinbolaget har sina pengar tryggade och behöver inte agera i ärendet.
Banken kommer däremot att ta ut diverse avgifter för övertrassering av kontot.
Upprepas det flera gånger så lär banken säga upp kontot

Senast redigerat av Hamilton (12 november 2009)

Fotograf på tierpidag.se
blacken
12 november 2009 ·

vad har det för betydelse bara man betalar ? upp till var och en att göra som man själv känner för .

Jovisst det du, heder och ärlighet är tydligen okända begrepp  för dig. Men för att spetsa till det, du kränger en bil, jag kommer och provkör tycker att skrindan är okey tar och kör iväg med den utan att pröjsa dig. Det har ju ingen betydelse, för jag känner ju för det, eller hur?..

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
12 november 2009 · 1 594 Inlägg

Det är lite konstig moral här tycker jag "linus på linjen" är inne på precis samma tankegång som jag. När någon här mister en bil sin bilstereo, fälgar etc. blir det ett satans liv om tjyvjävlar. Alla utan undantag tycker att det suger och att man borde bunta ihop och slå ihjäl dessa som stjäl och lever rövare men... Om någon kommer till en pump på en automatstation som står öppen, eller som i trådskaparens fall; man tankar fullt fast det inte finns täckning på kortet. Då ere helt plötsligt helt legalt enligt många? Kan någon med denna för mej konstiga moral förklara. Eftersom jag, linus och några till helt klart "inte har fattat" skillnaden.

Senast redigerat av hotrodder (12 november 2009)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
frank_745
12 november 2009 · 387 Inlägg

eller gör som visa förorts killar gör i min komun målar en 6 til en 8 på reg nr å sen kör å tankar på närmaste bemade station å sen köar utan betala sad dagens samhäle

Audi S4 (2005)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
12 november 2009 · 846 Inlägg

sirmiro skrev:
Är mest nyfiken på var man kan tanka 2bilar utan att pumpen slår ifrån. För ca 1-3år sen låg den spärren på ca 600kr vilket gjorde att jag inte kunde tanka fullt i en bil utan att ta kortat flera gånger. hmm

bara jet som är så monga om jag minns rätt tongue

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
von_blad
12 november 2009 · 461 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:

hotrodder skrev:

von_blad skrev:
Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

Prexis och dessutom tankar upp TVÅ bilar?

Det är ju samma sak som att säga att fattar inte riktigt varför man köper en bil (på av betalning/lån) när man inte har pengar till det ! 
varför inte tanka fullt när det går att göra så även fast man får minus på kontot och sen betala det sen när man får pengar på kontot igen ?  vad har det för betydelse bara man betalar ? upp till var och en att göra som man själv känner för .

Nej, det är inte alls samma sak... Köper inte alls ditt resonemang!

Håller med "Linus på linjen", drar paralleller med sms-lån och liknande.

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
FireTraXX DFFL
12 november 2009 · 9 020 Inlägg

frank_745 skrev:
eller gör som visa förorts killar gör i min komun målar en 6 til en 8 på reg nr å sen kör å tankar på närmaste bemade station å sen köar utan betala sad dagens samhäle

Eller gör som vissa förortskillar gör i min kommun, målar en 6:a till en 8:a på reg-skylten och kör sen och tankar på närmaste bemannade station och kör sen utan att betala. sad Dagens samhälle, går inte ens att få snorungarna att lära sig korrekt Svenska.

EDIT:
Eslöv har inga förorter.

Senast redigerat av FireTraXX (12 november 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ichibon mmm, blåbärssoppa.
12 november 2009 · 616 Inlägg

Det kan dröja nån till ett par dagar innan uttaget syns på kontot beroende på (antar jag) vilket system macken/butike etc använder. Du kommer säkert på minus på kontot plus en övertrasseringsavgift från din bank.

Vissa ställen håller ju på och ändrar sitt betalsystem nu så att man inte kan överbelasta kontot. Jet har gjort det här i Mora iaf, amn måste välja en maxsumma innan man börjar tanka och då kontrollerar automaten så att det finns så mkt pengar på kontot. Sen kan man tanka hur mycket/lite man vil upp till maxsumman man valde, då slår det ifrån, även om man har mer på kontot.

/ichi
ichibon mmm, blåbärssoppa.
12 november 2009 · 616 Inlägg

hotrodder skrev:
Det är lite konstig moral här tycker jag "linus på linjen" är inne på precis samma tankegång som jag. När någon här mister en bil sin bilstereo, fälgar etc. blir det ett satans liv om tjyvjävlar. Alla utan undantag tycker att det suger och att man borde bunta ihop och slå ihjäl dessa som stjäl och lever rövare men... Om någon kommer till en pump på en automatstation som står öppen, eller som i trådskaparens fall; man tankar fullt fast det inte finns täckning på kortet. Då ere helt plötsligt helt legalt enligt många? Kan någon med denna för mej konstiga moral förklara. Eftersom jag, linus och några till helt klart "inte har fattat" skillnaden.

Den huvudsakliga skillnaden i det här fallet jämfört med ren stöld, är väl att företaget faktiskt får betalt för bensinen hur man än vrider och vänder på det. För dem är det ingen större grej att man övertrasserar kontot, pengarna dras ju ändå eftersom man får minus på kontot. Däremot brukar ju banken bli rejält grinig.
Så att jämföra det med stöld tycker jag är att dra det lite långt. Därmed inte sagt att det är rätt.

Sen beror det ju så klart på vilket uppsåt man har, passar man på att tanka fullt för att man tror att man kanske kan komma undan utan att betala, är det ju en omoralisk inställning. Tankar man fullt för att man behöver bensinen just där och då och tycker att det kan vara värt en straffavgift så har man ju aldrig varit ute efter att lura ngn eller att få ngt gratis.
Därmed fortfarande inte sagt att det är rätt.

/ichi
LasseMan underordnad allfixare
12 november 2009 · 696 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:

hotrodder skrev:

von_blad skrev:
Förstår inte riktigt varför man åker och tankar överhuvudtaget när man vet att man inte har pengar till det? :S

Man får väl se till att de ligger en tillräcklig summa pengar på det kontot som är kopplat till kortet när man ska tanka? Alternativt se till att de finns pengar i plånboken...

Eller har jag missat nåt?

Prexis och dessutom tankar upp TVÅ bilar?

Det är ju samma sak som att säga att fattar inte riktigt varför man köper en bil (på av betalning/lån) när man inte har pengar till det ! 
varför inte tanka fullt när det går att göra så även fast man får minus på kontot och sen betala det sen när man får pengar på kontot igen ?  vad har det för betydelse bara man betalar ? upp till var och en att göra som man själv känner för .

Okej så när du köper ditt hus eller om du nu har köpt hus då kommer du att slänga upp det ur egen ficka? för du kan ju inte låna till det då har du ju inte råd

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Germax
12 november 2009 · 12 086 Inlägg

FireTraXX skrev:

frank_745 skrev:
eller gör som visa förorts killar gör i min komun målar en 6 til en 8 på reg nr å sen kör å tankar på närmaste bemade station å sen köar utan betala sad dagens samhäle

Eller gör som vissa förortskillar gör i min kommun, målar en 6:a till en 8:a på reg-skylten och kör sen och tankar på närmaste bemannade station och kör sen utan att betala. sad Dagens samhälle, går inte ens att få snorungarna att lära sig korrekt Svenska.

EDIT:
Eslöv har inga förorter.

haha alltid samma syrliga kommentarer, I love you! lol

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
12 november 2009 · 1 948 Inlägg

Ser att en del kallar det stöld! hahahahah! säger jag bara åt er/dig! som om inte du/ni skulle fyllt upp så mycket ni kan om pumpen "hängt" sig, sån jävla dubbelmoral... nu tippar jag på att personen i fråga får räkningen i efterhand... men älskar hur "duktiga" alla alltid är på g.org asså....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
12 november 2009 · 991 Inlägg

blacken skrev:

vad har det för betydelse bara man betalar ? upp till var och en att göra som man själv känner för .

Jovisst det du, heder och ärlighet är tydligen okända begrepp  för dig. Men för att spetsa till det, du kränger en bil, jag kommer och provkör tycker att skrindan är okey tar och kör iväg med den utan att pröjsa dig. Det har ju ingen betydelse, för jag känner ju för det, eller hur?..

Du kanske inte såg att jag skrev "vad har det för betydelse BARA MAN BETALAR?" 
Jag menade att man bestämmer själv om man vill få straff avgifter och skit då han visste redan innan att han inte hade tillräckligt med cash!!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Bjare
12 november 2009 · 945 Inlägg

Tack för visat intresse i tråden allihopa. smile

Jag har fått några PM angående detta, mest väldigt arga sådana..
Därför väljer jag att inte avslöja något mer då väsentlig fakta finns i mitt första inlägg.

Slutligen, fortfarande ingen summa som blivit varken reserverad eller dragen från mitt eller mina konton.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Ruuska_
13 november 2009 · 474 Inlägg

Om du bara tryckt in kortet utan att slå in någon kod eller liknande så tror jag inte att du kommer få betala.

Bara att tanka, åka vidare och se glad ut. Jag hade gjort det utan att tveka och jag hade inte kontaktat dom efteråt heller! Mackarna får väl för f*n se till att ha fungerande automater om dom vill ha några pengar!!

Senast redigerat av Ruuska_ (13 november 2009)

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang