hur snabbt går era bilar??

Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

cheffer skrev:
Jag hänger gärna med på en åktur om han skippar cool

Tror inte det kommer slå europeiska och japanska sportvagnar men bara krängningshämmarna måste ju göra en bra förändring

Jodå det gör en rätt trevlig skillnad. De använde ju A-body's till NASCAR samt Trans Am road racing i början 70-talet så chassiet är riktigt balanserat faktiskt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
22 januari 2011 · 1 948 Inlägg

M_Broberg skrev:

Rinnegan skrev:
. De använde ju A-body's till NASCAR

Fan vad najs, du kan svänga vänster wink


ska la lägga mer OT inlägg igen, varvstoppet ligger på 220 km/H och jag har bara varit uppe i 210, den orkar utan problem men utväxlingen är kanske lite löjlig. intressant info är att toppeffekten ligger 50 RPM under varvstopp ungefär.

Dem kör även nascar på vanliga banor också. Dem har iaf gjort det en gång i tiden...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

M_Broberg skrev:
Fan vad najs, du kan svänga vänster wink


ska la lägga mer OT inlägg igen, varvstoppet ligger på 220 km/H och jag har bara varit uppe i 210, den orkar utan problem men utväxlingen är kanske lite löjlig. intressant info är att toppeffekten ligger 50 RPM under varvstopp ungefär.

Trevligt trevligt, svänga vänster i över 300km/h utan att ta en flygtur dessutom.

Dock så lyckades du ta det totalt ur kontext, eller vill du påstå att Trans Am serien bara svängde vänster?


AcesHigh666 skrev:
Dem kör även nascar på vanliga banor också. Dem har iaf gjort det en gång i tiden...

Gör dem fortfarande, dock inte lika mycket, men det förekommer.

Senast redigerat av Rinnegan (22 januari 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Gronwalls
22 januari 2011 · 1 808 Inlägg

Körde 210km/h med 740:in så runt 190km/h i verkliga fall kanske

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Rinnegan Malleus Malificarum
23 januari 2011 · 2 401 Inlägg

M_Broberg skrev:
inget är någonsin lika illa som fördomarna säger men att en 70-tals jänkare är den vassaste banbilen som finns är inte sant, sanningen ligger mitemellan.

nu har vi gått totalt ur topic här. det handlar om toppfart på bilar och inget annat.

dags att sluta tramsa runt i sandlådan.

Sa jag att det var den vassaste banbilen som finns?

Sluta tramsa runt i sandlådan och lägga ord i mun på andra.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 januari 2011 · 1 948 Inlägg

Rinnegan skrev:

M_Broberg skrev:
inget är någonsin lika illa som fördomarna säger men att en 70-tals jänkare är den vassaste banbilen som finns är inte sant, sanningen ligger mitemellan.

nu har vi gått totalt ur topic här. det handlar om toppfart på bilar och inget annat.

dags att sluta tramsa runt i sandlådan.

Sa jag att det var den vassaste banbilen som finns?

Sluta tramsa runt i sandlådan och lägga ord i mun på andra.

Klockrent! bra sagt och helt sant.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
23 januari 2011 · 2 401 Inlägg

M_Broberg skrev:
har aldrig påstått att du sagt något. jag har bara sagt att det inte är så.

Sättet du uttryckte det på tyder på att det var ämnat åt mig, om det nu inte var det, varför påpeka något som vi alla vet om utan att ha något vidare syfte med vad du sa?

Tänk före du skriver, gärna ett par minuter eller två, det brukar göra underverk.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
DuelBall Seg bôvel
23 januari 2011 · 322 Inlägg

Min Polo från 97 toppar 172 enligt instruktionsboken, borde väl gå att pressa upp i strax över 180 mätarfart.
Har inte vågat blåsa ur den ordenligt, dels för att jag är beroende av körkortet och dels att jag kör på prövotid.
Körde dock runt 150 en natt på motorvägen förra våren, vågade inte gasa mer då bilen rullade på 11 år gamla, regummerade och dubbade 155:or = Inget optimalt väggrepp om något oväntat skulle ske.

Senast redigerat av DuelBall (23 januari 2011)

Rinnegan Malleus Malificarum
23 januari 2011 · 2 401 Inlägg

M_Broberg skrev:
att göra ett uttalande i förebyggande syfte i mening att ta död på en idiotisk diskussion anser jag vara en genomtänkt handling.
Att förutse andra människors reaktion på mina uttalande är något jag inte kan, kan någon?


att försöka förstå kontexten och inte stirra sig blind på ordvalet kanske är ett tips för dig?

Det fanns ingen kontext i det du sa. Att ta något ur det blå, och statera något som är uppenbart, är bara ett slöseri med tid. Du kunde ha skitit i att kommentera överhuvudtaget och den här diskussionen hade varit över.

Det du skrev var inte en genomtänkt handling utan definitivt mer av ett provocerande utlåtande ifall någon "die hard USA" fan dyker upp här. Så tänk igenom det ett par gånger till innan du skriver något sådant igen.

Senast redigerat av Rinnegan (23 januari 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Andromeda Rumpmas
23 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Det här tjatet om supran börjar ju likna BMW 330-tråden på Zatzy roll

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
23 januari 2011 · 7 247 Inlägg

Andromeda skrev:
Det här tjatet om supran börjar ju likna BMW 330-tråden på Zatzy roll

haha den tråden är riktigt rolig big_smile

btw pressade jag upp bilen i 789 km/h på vägen hem innan

men om man ska ge tråden något vettigt så gör berlingon 140km/h corradon 245 km/h moppen 70 km/h och 125an 196 km/h

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Andromeda Rumpmas
23 januari 2011 · 3 860 Inlägg

CHEEVA skrev:

Andromeda skrev:
Det här tjatet om supran börjar ju likna BMW 330-tråden på Zatzy roll

haha den tråden är riktigt rolig big_smile

btw pressade jag upp bilen i 78,9 km/h på vägen hem innan

men om man ska ge tråden något vettigt så gör berlingon 140km/h corradon 245 km/h moppen 70 km/h och 125an 196 km/h

Rättade wink

196 är rätt snabbt för en 125:a smile

Senast redigerat av Andromeda (23 januari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
23 januari 2011 · 7 247 Inlägg

Andromeda skrev:

CHEEVA skrev:

Andromeda skrev:
Det här tjatet om supran börjar ju likna BMW 330-tråden på Zatzy roll

haha den tråden är riktigt rolig big_smile

btw pressade jag upp bilen i 78,9 km/h på vägen hem innan

men om man ska ge tråden något vettigt så gör berlingon 140km/h corradon 245 km/h moppen 70 km/h och 125an 196 km/h

Rättade wink

196 är rätt snabbt för en 125:a smile

haha

jo de är ganska bra larm i den lille jävlen smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Emilius Avstängd
23 januari 2011 · 1 714 Inlägg

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

lindstrome skrev:
tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

Eh, nej. Inte direkt.

eh, jo. i supran hade jag ca 400-420hk. 300 är ju inga prboelm. tror du något annat kan du få åka med .. eller vet du inte vad du pratar om ? :S

Jaja för faan 500 hästar sen kör du med powerglide automat som är 2-växlad och en slutväxel på cirkus 5.80 nånting det går absolut att åka i 300, det är bara hästarna som spelar roll!!

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 januari 2011 · 1 948 Inlägg

M_Broberg skrev:

Rinnegan skrev:

M_Broberg skrev:
har aldrig påstått att du sagt något. jag har bara sagt att det inte är så.

Sättet du uttryckte det på tyder på att det var ämnat åt mig, om det nu inte var det, varför påpeka något som vi alla vet om utan att ha något vidare syfte med vad du sa?

Tänk före du skriver, gärna ett par minuter eller två, det brukar göra underverk.

att göra ett uttalande i förebyggande syfte i mening att ta död på en idiotisk diskussion anser jag vara en genomtänkt handling.
Att förutse andra människors reaktion på mina uttalande är något jag inte kan, kan någon?


att försöka förstå kontexten och inte stirra sig blind på ordvalet kanske är ett tips för dig?

Ja det är du som tagit rätt mycket ur kontext och verkligen vill bråka med han.

Emilius skrev:

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

Eh, nej. Inte direkt.

eh, jo. i supran hade jag ca 400-420hk. 300 är ju inga prboelm. tror du något annat kan du få åka med .. eller vet du inte vad du pratar om ? :S

Jaja för faan 500 hästar sen kör du med powerglide automat som är 2-växlad och en slutväxel på cirkus 5.80 nånting det går absolut att åka i 300, det är bara hästarna som spelar roll!!

What!?!?!? vem har sagt det?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Volvoz84 "Ijenkligen"
23 januari 2011 · 786 Inlägg

Jag har varit uppe i 170-180km/h med volvon tongue Inte så svajjigt som jag trodde det skulle vara faktiskt:)

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
MercedesJonnie
23 januari 2011 · 3 268 Inlägg

drog upp en gammal Saab 9000 2,0i i 195km/h mätarfart vinterväglag! (27900mil)
pressa med 5an från 70 -> 195 tog sin lilla tid men hon gick stadigt smile

Inte så fartdåre av mig längre, vassaste omkörningen med min 9000 Turbo ligger kanske på en 150km/h
Gillar ketchupeffekten som man får i gamla saab turbobilar med än farten tongue

BudgetDunkaren Osponsrad
23 januari 2011 · 1 631 Inlägg

Fiaten är inte uppmätt ännu men den gjorde 160 med skak i ratten pga den behöver en hjulinställning smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 januari 2011 · 13 798 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Fiaten är inte uppmätt ännu men den gjorde 160 med skak i ratten pga den behöver en hjulinställning smile

polarn berättade om en skräckfärd i en välmaserad uno turbo
där bilen klev ut på sladd i 200blås när föraren skulle bromsa lite smile
fast tanke på krocksäkerhetn så är 60km/h för fort

testade att klippa en stolpe några dagar efter jag tog körkort med min uno
jag hade inte ens krypfart när jag träffade stolpen och det såg ut som att jag prickade stolpen i minst 40km/h

fast den överlevde detta efter lite våld och svordommar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
kingen85
23 januari 2011 · 146 Inlägg

200:an har nog legat på 230 mätarfart, men då hade jag medvind, solen i ryggen o tanten väntade på sängen där hemma.. smile

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang