Pimpa 9-5:an till civilbil

nozzen den enda som e som jag
6 december 2009 · 274 Inlägg

vart tror ni gränsen går för att göra 9-5:an min till civil polisbil.
tänkte tona rutorna, fixa antenner, ANA Trollhättan regskyllthållare, www.polisen.se i bakrutan, extra backspegel.
Tänkte se om man kan få tag på konsolen snutbilarna har där man sätter på blåljus som sitter på instrumentbrädan.
men om man har allt detta å farbror blå tittar in i bilen va tror ni händer då?

Din dröm är min verklighet
Calleklutt
6 december 2009 · 241 Inlägg

Tror inte de kan göra så mycket om du nu inte skulle köra runt med ett par blåljus blinkande i trafiken.

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
jgranath
6 december 2009 · 34 Inlägg

Borde väll inte spela någon roll om du har den konsollen i bilen. Sålänge du inte har massa blåljus och sirener på bilen så gör det nog inget.

bmw 320
azid Det som inte dödar gör ont
6 december 2009 · 2 668 Inlägg

du får ha sånna prylar men dom får inte funka..

2slow
Farleykarley
6 december 2009 · 406 Inlägg

..... Eller så ger du fan i att skrämma alla oss som kör fort med din "fake-civilare"!  smile

nozzen den enda som e som jag
6 december 2009 · 274 Inlägg

Karlie skrev:
..... Eller så ger du fan i att skrämma alla oss som kör fort med din "fake-civilare"!  smile

haha vi som e fartsyndare får la ha en gemensam dekal på våra bilar..orkar bara inte ha alla jävla rövslikare i röven hela tiden som inte fattar hur man beter sig i trafiken.

Din dröm är min verklighet
Bjork OEM <3
6 december 2009 · 6 957 Inlägg

Gillar inte din idé alls tongue men hemma här så är det en gubbe som leker polis i sin bil.
Han har en XC70 -04, vit med stora antenner, extraljus och tonade rutor..skiter ju ner
sig varje gång man möter den tongue

OEM <3
nozzen den enda som e som jag
6 december 2009 · 274 Inlägg

Bjork skrev:
Gillar inte din idé alls tongue men hemma här så är det en gubbe som leker polis i sin bil.
Han har en XC70 -04, vit med stora antenner, extraljus och tonade rutor..skiter ju ner
sig varje gång man möter den tongue

just de extraljus måste man ju ha med..tack för tipset:D

Din dröm är min verklighet
expect1991
6 december 2009 · 1 814 Inlägg

Ärligt:Lägg ner iden och väx upp.

Och då menar jag det inte på ett personligt plan, att leka polis är både farligt och dumt.

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
6 december 2009 · 991 Inlägg

nozzen skrev:

Bjork skrev:
Gillar inte din idé alls tongue men hemma här så är det en gubbe som leker polis i sin bil.
Han har en XC70 -04, vit med stora antenner, extraljus och tonade rutor..skiter ju ner
sig varje gång man möter den tongue

just de extraljus måste man ju ha med..tack för tipset:D

Tänk då på att poliserna brukar ha den mindre varianten extraljus typ nbb alpha elr vad dom heter tongue

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
BergsST
6 december 2009 · 177 Inlägg

Lägg ner, finns en dåre här i stan som leker snut... Han har 9 (!!!) antenner på taket, rektangulära extraljus, en sån där aluminiumbox/skåp i bagaget, blåa reflex siffror bak på bagageluckan på sin vita v70... patetiskt. 
Blir inte bättre av att han jobbar som vakt!

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
Hamilton
6 december 2009 · 8 873 Inlägg

Köp en sådan här också så är kittet komplett
http://www.familjetorget.se/bilder/st_minime_polishaklapp.jpg

Fotograf på tierpidag.se
azid Det som inte dödar gör ont
6 december 2009 · 2 668 Inlägg

BergsST skrev:
Lägg ner, finns en dåre här i stan som leker snut... Han har 9 (!!!) antenner på taket, rektangulära extraljus, en sån där aluminiumbox/skåp i bagaget, blåa reflex siffror bak på bagageluckan på sin vita v70... patetiskt. 
Blir inte bättre av att han jobbar som vakt!

måste ha nån defekt sånna typer lol

2slow
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 december 2009 · 5 650 Inlägg

mening med och göra om en bil till de! en sak om den va en äkta som blitt ner strippad och sen återställas till original ..
då de är originalen som är tuffa inte fake

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
WoozyDozz
6 december 2009 · 918 Inlägg

nozzen skrev:
vart tror ni gränsen går för att göra 9-5:an min till civil polisbil.
tänkte tona rutorna, fixa antenner, ANA Trollhättan regskyllthållare, www.polisen.se i bakrutan, extra backspegel.
Tänkte se om man kan få tag på konsolen snutbilarna har där man sätter på blåljus som sitter på instrumentbrädan.
men om man har allt detta å farbror blå tittar in i bilen va tror ni händer då?

Många lär inte gilla dig senare, vem vet vad vissa kan göra mot dig eller med dig :S vill inte tänka påt

azid Det som inte dödar gör ont
6 december 2009 · 2 668 Inlägg

MrEricsson skrev:
mening med och göra om en bil till de! en sak om den va en äkta som blitt ner strippad och sen återställas till original ..
då de är originalen som är tuffa inte fake

nej inte ens orginal poliser är tuffa. bara fler hål i konsollen och mer spya i skaravarna i baksätet

2slow
viccoA
6 december 2009 · 3 111 Inlägg

nozzen skrev:

Karlie skrev:
..... Eller så ger du fan i att skrämma alla oss som kör fort med din "fake-civilare"!  smile

haha vi som e fartsyndare får la ha en gemensam dekal på våra bilar..orkar bara inte ha alla jävla rövslikare i röven hela tiden som inte fattar hur man beter sig i trafiken.

Enklaste lösningen på det problemet är att köra lite fortare än medtrafikanterna, slipper de ligga i dig i röven. Att kitta om hela bilen för att bilar ligger lite för nära känns sorgligt...wink

Martin 9-3 Fisketokig
6 december 2009 · 2 997 Inlägg

xenonkonvertera så blått som möjligt...

Folk är idioter och verkar tro att blått lyse är lika med polisen.

Märker det väldigt tydligt. Står man vid en korsning och det susar förbi en bil i påtagligt hög hastighet, då räcker det att man rattat upp bilen så de skymtar blått i backspegeln så ser man dess bromsljus och inte en kilometer över skyltad hastighet... 10ggr fler bilar går ut på vägrenen för att man ska kunna köra om och då överdriver jag inte heller.

Pendlar en hel del och ligger på 115 på GPSen och har farthållaren på det. (110-väg så skäll på bara wink)
Dagligen är det bilar som ligger på 120-130 som stadigt närmar sig och kör om men bara de lagt sig framför är de nere på 105-110 så en annan får köra om igen. Sen ligger de bakom hela vägen.

Folk är bra dumma.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Rallyhalle
6 december 2009 · 4 299 Inlägg

Räcker me tonade rutor o märk lack kan jag lova, o nån extra antenn skadar väl inte. Men vad jag vet får man inte ha polisen.se-dekal då du på så sätt uppger dig för o va polis vilket i sin tur e olagligt.

Men jag har en en mörkblå 9-5a kombi me tonade rutor o extraljus, o de e sällan man blir omkörd i den bilen.

sirmiro Double-Unicorn Rider
6 december 2009 · 2 486 Inlägg

Konvertera om du vill, men ser polisen det kan det bli böter för att du leker polis och blinkar du på fel person och sen ska låtsas som det regnar och inte stoppa dem så kan det bli mer illa. hmm

Stör du dig på folk som ligger lagligt - kör om eller fundera hur mycket du tjänar i tid. Stör du dig på folk bakom, tänd bromsljusen. Finns många saker man kan göra.

Sen vad civilbilarna har för utseende är väldigt olika, bästa effekt får du om du tar en som rullar där du bor, så sätt dig utanför polisstationen och fota allt på de som rullar ut och in. "polisen.se" har jag aldrig sett på civilbilar dock...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang