Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Errorist
26 maj 2016 · 157 Inlägg

Audi V8 -91

Helt rostfri
14.000 mil
Ny kamrem

Trasig taklucka och vänster fram fönsterhiss


https://www1.garaget.org/archive/193/192929/390370/390370-3719949.jpg

Muttley
26 maj 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

tkd_rille skrev:

Kobby skrev:

ställer på den och bessar den innan jag säljer den

Du får gå inom de spannet 15-20 tusen om den är i fint skick.    Lägg inte ut den innan du skattat den för de skrämmer bort en del smile

Givetvis då Bes & Skatt men jag säger 17000-19000 kr. Fin bil, inget snack om saken. Men en "gubb-bil" som jag råkar gilla men ungdomar ratar. Är det inte bes & skatt så i princip ingenting...

Fast jag håller inte med dig smile  Då du kan få en 2004 för runt 20 nästintill fullutrustad utan gps.

De är en klart undervärderad bil. Men de dricker kopiöst mycket och är en enormt dyr bil. smile

SportPilot Ubåtsingenjör
26 maj 2016 · 7 232 Inlägg

Errorist skrev:
Audi V8 -91

Helt rostfri
14.000 mil
Ny kamrem

Trasig taklucka och vänster fram fönsterhiss


http://www1.garaget.org/archive/193/192929/390370/390370-3719949.jpg

fixa takluckan och fönsterhissen, sen kan du prova med 30 000 smile börjar bli ovanliga så värdet börjar stiga

jäkligt trevliga vagnar !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2016 · 17 486 Inlägg

CHEEVA skrev:

Errorist skrev:
Audi V8 -91

Helt rostfri
14.000 mil
Ny kamrem

Trasig taklucka och vänster fram fönsterhiss


http://www1.garaget.org/archive/193/192929/390370/390370-3719949.jpg

fixa takluckan och fönsterhissen, sen kan du prova med 30 000 smile börjar bli ovanliga så värdet börjar stiga

jäkligt trevliga vagnar !

Ovanliga slädar. Jag hade satt 59'500:- om bilen nu är fin. Men som cheeva nämner, fixa hiss & lucka.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kobby
27 maj 2016 · 62 Inlägg

tkd_rille skrev:

Hybridsmurfen skrev:

tkd_rille skrev:

Du får gå inom de spannet 15-20 tusen om den är i fint skick.    Lägg inte ut den innan du skattat den för de skrämmer bort en del smile

Givetvis då Bes & Skatt men jag säger 17000-19000 kr. Fin bil, inget snack om saken. Men en "gubb-bil" som jag råkar gilla men ungdomar ratar. Är det inte bes & skatt så i princip ingenting...

Fast jag håller inte med dig smile  Då du kan få en 2004 för runt 20 nästintill fullutrustad utan gps.

De är en klart undervärderad bil. Men de dricker kopiöst mycket och är en enormt dyr bil. smile

så mycket drar den inte 0.9/L blandad smile

Volvo s80 limited "Färjan" (2001)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2016 · 17 486 Inlägg

Kobby skrev:

tkd_rille skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Givetvis då Bes & Skatt men jag säger 17000-19000 kr. Fin bil, inget snack om saken. Men en "gubb-bil" som jag råkar gilla men ungdomar ratar. Är det inte bes & skatt så i princip ingenting...

Fast jag håller inte med dig smile  Då du kan få en 2004 för runt 20 nästintill fullutrustad utan gps.

De är en klart undervärderad bil. Men de dricker kopiöst mycket och är en enormt dyr bil. smile

så mycket drar den inte 0.9/L blandad smile

Nej, jag körde mina S80 2.9 på runt litern. Var inne på blocket och kollade nu. Helt otroligt! För 12000-15000 får man en kanonfin S80! Skulle jag köpa bil idag hade valet varit självklart. Dessutom är många utrustade med automatlåda. Trevlig kombo på den bilen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zekezeke Vila i frid, pappa..
29 maj 2016 · 517 Inlägg

Vad tror folket om en E39 525i med ESS tuning kompressor, pedantskött in i det sista med det mesta nytt och bytt, med 23k på mätaren?

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Squidspeed #GoodToBeBad
29 maj 2016 · 856 Inlägg

Svårbedömd bil med tanke på att den är så ovanlig! Spontant känns siffror runt 50.000kr absolut rimligt, bilen ser riktigt fin ut; och verkar vara byggd med omsorg och kvalité genom åren. smile

JourneymanX
29 maj 2016 · 645 Inlägg

zekezeke skrev:
Vad tror folket om en E39 525i med ESS tuning kompressor, pedantskött in i det sista med det mesta nytt och bytt, med 23k på mätaren?

Ser trevlig och fräsch ut!Liknande på blocket(men då orginal!) såg jag säljes för ca 32:000kr med ca 18000 mil på mätaren.Din har lite xtra detaljer/kompress kit.Tyvärr så tror jag inte detta är till ngn fördel.Om nu inte en bmw tok faller för detta.

Jag tror helt ärligt på 40:000 kr pok.

tmy87
5 juni 2016 · 20 Inlägg

Hejsan, förlåt om jag använder fel tråd men iaf här kommer det.


Har en blå Peugot 307 SW 2,0 -03, med panorama tak, Hel skinn. Tyvärr nu så är det så att det är kopplingsras, men bilen står bara ivägen, så undrar nu vad ni tror att man kan få ut för den? Tyvärr så har den stått under vintern nu så bromsarna ligger tyvärr på med.

Obesiktad och oskattad

Vad tror ni att jag kan ta betalt för denna bilen? Vill bli av med den

SportPilot Ubåtsingenjör
5 juni 2016 · 7 232 Inlägg

tmy87 skrev:
Hejsan, förlåt om jag använder fel tråd men iaf här kommer det.


Har en blå Peugot 307 SW 2,0 -03, med panorama tak, Hel skinn. Tyvärr nu så är det så att det är kopplingsras, men bilen står bara ivägen, så undrar nu vad ni tror att man kan få ut för den? Tyvärr så har den stått under vintern nu så bromsarna ligger tyvärr på med.

Obesiktad och oskattad

Vad tror ni att jag kan ta betalt för denna bilen? Vill bli av med den

5-7 000 som den står, självklart så får du mer om du besiktigar och ställer på den

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rensvinf
5 juni 2016 · 528 Inlägg

CHEEVA skrev:

tmy87 skrev:
Hejsan, förlåt om jag använder fel tråd men iaf här kommer det.


Har en blå Peugot 307 SW 2,0 -03, med panorama tak, Hel skinn. Tyvärr nu så är det så att det är kopplingsras, men bilen står bara ivägen, så undrar nu vad ni tror att man kan få ut för den? Tyvärr så har den stått under vintern nu så bromsarna ligger tyvärr på med.

Obesiktad och oskattad

Vad tror ni att jag kan ta betalt för denna bilen? Vill bli av med den

5-7 000 som den står, självklart så får du mer om du besiktigar och ställer på den

Så pass mycket ändå? Jag hade sagt att det är i överkant. Det går säkert få den summan men det krävs tur med rätt köpare. De står inte i så oerhört mycket värde i besiktigat och körbart skick. Den här behöver ny koppling, skattas och eventuella andra kostnader iom besiktning.  Alla kostnader gör ju att man knappt sparar något på att köpa den för den summan. Och hela poängen med ett renoveringsobjekt är väl att spara pengar gentemot att köpa en fungerande skattas och besiktad bil?

SportPilot Ubåtsingenjör
5 juni 2016 · 7 232 Inlägg

Rensvinf skrev:

CHEEVA skrev:

tmy87 skrev:
Hejsan, förlåt om jag använder fel tråd men iaf här kommer det.


Har en blå Peugot 307 SW 2,0 -03, med panorama tak, Hel skinn. Tyvärr nu så är det så att det är kopplingsras, men bilen står bara ivägen, så undrar nu vad ni tror att man kan få ut för den? Tyvärr så har den stått under vintern nu så bromsarna ligger tyvärr på med.

Obesiktad och oskattad

Vad tror ni att jag kan ta betalt för denna bilen? Vill bli av med den

5-7 000 som den står, självklart så får du mer om du besiktigar och ställer på den

Så pass mycket ändå? Jag hade sagt att det är i överkant. Det går säkert få den summan men det krävs tur med rätt köpare. De står inte i så oerhört mycket värde i besiktigat och körbart skick. Den här behöver ny koppling, skattas och eventuella andra kostnader iom besiktning.  Alla kostnader gör ju att man knappt sparar något på att köpa den för den summan. Och hela poängen med ett renoveringsobjekt är väl att spara pengar gentemot att köpa en fungerande skattas och besiktad bil?

oj läste inte allt, iom att kopplingen behöver bytas så 3-4 000

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Kevaz Hellre basa än gasa.
6 juni 2016 · 1 093 Inlägg

Vad tror ni om min A6 diesel?
39k mil, nybesiktad, nyskattad, coils runtom, 99,9% rostfri o allt fungerar som det ska.

https://www1.garaget.org/archive/180/179880/379644/379644-3640461.jpg

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Rensvinf
6 juni 2016 · 528 Inlägg

Kevaz skrev:
Vad tror ni om min A6 diesel?
39k mil, nybesiktad, nyskattad, coils runtom, 99,9% rostfri o allt fungerar som det ska.

http://www1.garaget.org/archive/180/179880/379644/379644-3640461.jpg

20-25 som slutpris?

Kevaz Hellre basa än gasa.
6 juni 2016 · 1 093 Inlägg

Rensvinf skrev:

Kevaz skrev:
Vad tror ni om min A6 diesel?
39k mil, nybesiktad, nyskattad, coils runtom, 99,9% rostfri o allt fungerar som det ska.

http://www1.garaget.org/archive/180/179880/379644/379644-3640461.jpg

20-25 som slutpris?

Låter inte heldumt, har nog tänkt mig närmare 25 än 20 men runt där är rimligt antar jag... smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Lohi
6 juni 2016 · 46 Inlägg

Vad tror folk om en BMW E39 530t -02
nyss slagit över till 22.000mil, servad för ca 50 mil sedan. Besiktad i 3.5 månader till.

Ny luftbälg/fjädring vänster sida
Ny ventilkåpspackning.
Ny Vevhusventilation Isolerade varianten
Allt BMW original delar.

- Fullt M paket inne och ute.
- Helskinn sportstolar.
- Multifunktions sportratt.
- 2 sons ACC
- Shadowline
etc.

6 ägare totalt
rak och fin i plåten. finns lite rost och klarlacks släpp

Finns tre fel på bilen som gjort att den blivit stående i 3 månader nu.
Kopplingen har rasat, ej körbar.
Huv vajern gått av.
Luftfjädringen sakar ihop sig på höger sida när den stått ett tag. (Började göra så efter bytet på vänster sida när vi kopplat isär delar av systemet)

Är 15.000kr för mycket begärt?

Evildan
6 juni 2016 ·

Lohi skrev:
Vad tror folk om en BMW E39 530t -02
nyss slagit över till 22.000mil, servad för ca 50 mil sedan. Besiktad i 3.5 månader till.

Ny luftbälg/fjädring vänster sida
Ny ventilkåpspackning.
Ny Vevhusventilation Isolerade varianten
Allt BMW original delar.

- Fullt M paket inne och ute.
- Helskinn sportstolar.
- Multifunktions sportratt.
- 2 sons ACC
- Shadowline
etc.

6 ägare totalt
rak och fin i plåten. finns lite rost och klarlacks släpp

Finns tre fel på bilen som gjort att den blivit stående i 3 månader nu.
Kopplingen har rasat, ej körbar.
Huv vajern gått av.
Luftfjädringen sakar ihop sig på höger sida när den stått ett tag. (Började göra så efter bytet på vänster sida när vi kopplat isär delar av systemet)

Är 15.000kr för mycket begärt?

Begär 15lök och se hur buden kommer.
Jag skulle släppa den för 5-8lappar beroende på hur bra däcken är. Sålt ena uppsättningen separat förmodligen 
Var beredd på att nu kommer att gäng BMW-gurus att värdera din bil betydligt högre...låt någon av dom köpa den. wink

Lohi
6 juni 2016 · 46 Inlägg

Evildan skrev:
Begär 15lök och se hur buden kommer.
Jag skulle släppa den för 5-8lappar beroende på hur bra däcken är. Sålt ena uppsättningen separat förmodligen 
Var beredd på att nu kommer att gäng BMW-gurus att värdera din bil betydligt högre...låt någon av dom köpa den. wink

Värsta är ju att du kanske har rätt. Dock för den lilla pengen får jag ju enkelt mer om man säljer den i delar.
Blir väl i "värsta" fall att ta tag i det och fixa till den, men har varken tiden eller motivationen till det just nu x)

Senast redigerat av Lohi (6 juni 2016)

SportPilot Ubåtsingenjör
6 juni 2016 · 7 232 Inlägg

Lohi skrev:

Evildan skrev:
Begär 15lök och se hur buden kommer.
Jag skulle släppa den för 5-8lappar beroende på hur bra däcken är. Sålt ena uppsättningen separat förmodligen 
Var beredd på att nu kommer att gäng BMW-gurus att värdera din bil betydligt högre...låt någon av dom köpa den. wink

Värsta är ju att du kanske har rätt. Dock för den lilla pengen får jag ju enkelt mer om man säljer den i delar.
Blir väl i "värsta" fall att ta tag i det och fixa till den, men har varken tiden eller motivationen till det just nu x)

Sälj den i delar smile gjorde det med 2 540is och det slutade med att jag gick + på båda bilar

annars får man göra vid den, som den står är den tyvärr inte värd speciellt mycket

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang