Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer, och det ena ledde till det andra......
  • 93 Följare
  • 509 947 Visningar
  • Projektet avslutat 11 juni 2015
Nosliwe
29 maj 2014 · 2 024 Inlägg

Grattis!

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Kemper
29 maj 2014 · 54 Inlägg

Grattis!!!

Audi Cabriolet -94
VW passat -01
eastmotorsport -sommar ska de va....
29 maj 2014 · 4 524 Inlägg

Grattis! Jättekul!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
racer-putte
29 maj 2014 · 6 558 Inlägg

Grattis pappsen big_smile big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Stig_Helmer_Racing
29 maj 2014 · 33 Inlägg

Här är jag! big_smile

Stort grattis!

EnNaN
29 maj 2014 · 397 Inlägg

Grattis smile

Putteliten
9 juni 2014 · 9 081 Inlägg

Tack allihopa! Blir ett helt annat liv med en kotte kan ja lova. Har inte blivit så mycket gjort med bilen senaste tiden, men idag besiktades den med blankt papper i alla fall! big_smile Har också mailat runt lite och hittat renoveringskit till RS2 oken, så det blir till att lägga en beställning på det ikväll. Blir ca 700-800:- för kitet istället för ca 3500:-. big_smile

mickefixare when ever - were ever
9 juni 2014 · 513 Inlägg

Grattis! smile

Till bebisen alltså.

CarpeDiem German Engineering
9 juni 2014 · 9 081 Inlägg

Grattis till bebisen, Putte smile Måste kännas jävligt kul.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
15 juni 2014 · 9 081 Inlägg

I helgen har det meckats bil igen! smile Blir mest skriftlig uppdatering idag. Har lyckats peta in lite dämpmatta på sidorna bak framför framför bakhjulen, lite kabel att hiva ner mattan med och sen en MDF pinne att trycka fast mattan med. Gick rätt bra efter mycket om och men, blev lite stummare i plåten i alla fall. Sen har jag skruvat fast all inredning igen då allt har suttit löst ett tag. Har dragit nya och dragit om en del kablar till ljudet, men nu är jag nog nöjd. smile Sen har jag gått å klurat ett bra tag på vart ja ska ha lilla slutsteget till bakhögtalarna, fick bli under instrumentbrädan ovanför handskfacket, blev klockrent där kan ja lova!
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-9b14e9cef2f024820c2debd48d941544.jpg

Sen har ja diskuterat lite med racer-putte angående bas också. Började med att ja skulle ha 2st Amega QW6, 1 under handskfacket och en i skidluckan. Sen övertalade han mig att ja skulle ha endast 1 DD SW6,5 i skidluckan. Tyvärr är dessa restade från USA sen ett tag tillbaka och kommer vara ett bra tag till! hmm Så nu går funderingarna kring en 8" i sluten låda under handskfacket. Så vi får se vart det slutar...   tongue

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

CarpeDiem German Engineering
17 juni 2014 · 9 081 Inlägg

Bra där, Putteliten smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
30 juni 2014 · 9 081 Inlägg

Nu är det bestämt, det blir frontsub! racer-putte har övertalat mig till det. Kommer bli en u-Dimension 10" i sluten låda på ca 10 liter. Kommer att plasta bakstycket på golvet framför passagerarstolen upp mot torpedväggen, för att sen bygga sidor och lock i 12mm MDF board och plast. Lådan kommer även förstärkas innuti med rundstav som skruvas från båda håll.

http://www.avd.se/bilstereo/bilbasar/10 … x-210.html

eastmotorsport -sommar ska de va....
1 juli 2014 · 4 524 Inlägg

Är nog rätt att placera den fram för ljudbildens skull.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Putteliten
17 juli 2014 · 9 081 Inlägg

Har varit lite stillestånd ett tag nu, har fullt upp med semester och blöjbyten här. tongue Vilken dag som helst kommer basen att trilla in, och då blir det lådbygge. Kan lova att det blir glasfiber OCH kolfiber! big_smile Det ni mina vänner! wink

Idag beställdes även adapter till bromsoken, i helgen kommer bromsrören till oken att fixas till, sen ska jag även se om ja kan få bromsskivorna omborrade i helgen med. Imorgon blir det puts av bilen, sen en lite mindre utställning på lördag.

Nosliwe
17 juli 2014 · 2 024 Inlägg

Kommer du till Sviestad i år igen?

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang