Hur får man sladd?

Germax
4 april 2005 · 12 086 Inlägg

Jag o en kompis försökte ikväll att få till en seriös sladd med hans Audi A4 quattro, totalt omöjligt. Vi försökte på alla vis o tekniker men det gick inte.

Är det effekten lr föraren det är fel på?
Om ni påstår föraren så ge mig några tips hur man får sladd (alltså burna runt i cirklar) med en 220hk 4WD?

Humlan
4 april 2005 · 238 Inlägg

Fullt rattutslag åt något håll och gasa av bara h-e....

A B E C E D E
Daniel
4 april 2005 · 671 Inlägg

Ta en bakhjulsdriven bil istället.

NIzmO Ollikkala Racing
4 april 2005 · 1 724 Inlägg

Det är aldrig lätt att lyckas börna runt i cirklar med 4wd om man inte har rätt mkt effekt men det går ju, själv har jag aldrig gjort det men antar att man får prova sig fram lite tills man hittar rätt teknik.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Humlan
4 april 2005 · 238 Inlägg

Kan jag göra det med min Astro AWD med 190hk och 2,4 ton så borde det gå med en Audi quattro, eller hur?

A B E C E D E
reine SAAB 9-5 SC
4 april 2005 · 11 Inlägg

Humlan skrev:
Kan jag göra det med min Astro AWD med 190hk och 2,4 ton så borde det gå med en Audi quattro, eller hur?

SÅÅÅ sant. 

Det funkar ju till o med me Moppen jööö..  tongue

/ Eva

Senast redigerat av reine (4 april 2005)

Saab 9-5 SC (2001)
Black Knight
4 april 2005 · 711 Inlägg

Ta bort Antispinnen, då lär ni få sladd. big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Jinnarp Herr Blyfot
5 april 2005 · 11 Inlägg

kör i 1:an 2:an, på rätt höga var lr där du har bra skjut. lägg om ratten och kliv på fullt på gasen.

Alternativ 2

leta upp en grusväg

Dobbermannen V8-pullver!
5 april 2005 · 60 Inlägg

Knyt fast bilen i en fast pungt på ren is (förslagsvis gatlykta på osandad parkeringsplats mitt i vintern) och kör i cirklar till farten uppnår så högt att ni /du börjar spinna. Komm bara ihåg att repet måste löpa fritt runt stolpen och att repet sitter fast på fronten av fordonet.

Live hard, Die young.
Nallen
5 april 2005 · 122 Inlägg

prova att gas på grus då kan det nog släppa och fullt rattutslag och mycket hästar. sen lär det nog snurra smile

Nallen,
No real power just turbo shit...
Germax
5 april 2005 · 12 086 Inlägg

Det va många åsikter.

Men jag skulle verkligen vilja se Humlan göra donuts med sin AWD Astro!!

Men det går inte asså.. inte med den effekt som bilen har iaf.
Det sitter 235 Pirelli sulor på och ingen antisladdsystem.

Först prövade vi "stå still, svänga o brassaiväg" stilen, funkade skit. Resultatet blev att jag låg klistrad mot rutan bara (jag satt bredvid)

Sen prövade vi att ligga på tvåan i 40 svänga på ordentligt så det krängde, koppla gasa och släppa.. resultatet den här gången (med bältet på) va bara att den understyrde.

Vi provade att göra en stillastående rivstart, först med att möta koppling/gas, den drog iväg som en faan utan hjulspinn.. sen pröva vi 7000 varv och kopplingen rakt upp, resultat whiplash! Kändes som att bli påkörd bakifrån av en lastbil i 100, inte ETT ljud från däcken, den bara drog iväg.

Jag skulle tippa på att effekten är boven, trots 220hk..

MarcusL #2573
5 april 2005 · 1 489 Inlägg

Gör däckskrik med min 130 hästars saab :p

• Även den starka måste ta i när han skiter
MRvolvo
5 april 2005 · 33 Inlägg

haha vi börnade upp däck på en ford fiesta 1,1 MOHAHA då ska du väl fan lyckas me en audi

D_Xarz
5 april 2005 · 157 Inlägg

spill ut olja på vägen och låt kemin sköta resten tongue

Germax
5 april 2005 · 12 086 Inlägg

Vi snackar alltså om en 4WD.. för de som inte förstått det.

Adam.k
5 april 2005 · 13 Inlägg

det är rätt så svårt med 4-hjulsdrift om man inte har mycket effekt, lät som ni hade lite väl breda däck me testa med nåra 195er släpper nog lättare. Testa när det är blöt ute att komma i ca 50 km/h sväng rätt så mycket åt något håll och tryck ner kopplingen å varva upp bra och smätt upp kopplingen. Tror även att Audi har rätt så mycket drivning fram typ 50-50 lr nåt? medans typ en sierra cosworth har 60-70% drivning bak.
lycka till!

Mvh Adam

[här skulle jag kunna skriva något]
Humlan
5 april 2005 · 238 Inlägg

Jag har inga problem med det, gäller bara att möta ytterst försiktigt med bromsen på en 4WD. Bromskraften ligger främst på framhjulen. Får du bara igång bakhjulen så...

A B E C E D E
Theo
5 april 2005 · 859 Inlägg

I vintras va de inga problem med min iaf.:-) men nu är det INGEN ide att ens försöka när det är torrt. 225 sulor kör jag med.

Snabbare
6 april 2005 · 153 Inlägg

På snö är det ju hur lätt som helst. Iaf med min bil. På asfalt tror jag det är omöjligt om man inte har enorm kraft.
Som det tidigare sagts så är det väl regn eller grus du får prova på.
Med riktigt dåliga bakdäck kanske det går?

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Biffen RemixX Racing...
6 april 2005 · 84 Inlägg

Quattron brukar som regel vara ganska svår att få till att släppa (pga utomordenlig tysk teknik smile, Lyckades dock göra donuts med polarens Celica gt4 med 240 hk på bar asfalt, så det borde gå med lite trixande...

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang