2527
Sök

Dumpventil volvo s80 t6

37 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#1
Tjena. satte i en Greddy dump nu i veckan och har haft lite problem efter detta. Bilen lägger av vid pågasningar och jag funderar då om någon här på Garaget kanske vet vad felet är?


Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 april 2010
#2
LMMen ballar ur pga dumpen, Släng på filter å en återcirkulerande dump ist.

Audis in Scandinavia Crew

37 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#3
är originaldumpen återcirkulerande?


5 089 Inlägg
11 april 2010
#4
ja du har väll satt på ett "dump-lock" över orginal dumpventil?

\Lindgren

1 196 Inlägg
11 april 2010
#5
ja man kan säga att orginalet är återcirkulerande

37 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#6
hur då menar du?


5 089 Inlägg
11 april 2010
#7
Det sitter en dumpventil på dina turboaggregat. du måste ta bort dessa och täta med en speciell bricka som finns att köpa.

\Lindgren

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 april 2010
#8
Exakt.. Så att montera 2 olika dumpar är väl inte så bra tongue

Audis in Scandinavia Crew

ArtDirector
462 Inlägg
11 april 2010
#9
Gör så att du köper vad du behöver hos Johan på Xtremt.se, om det är någon i Sverige som kan detta med "dumpar" så är det han...
www.xtremt.se

lycka till...

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 april 2010
#10
fel fel fel... Han har en återcirkulerande dumpventil redan. de sitter samma dump på s80 t6 som i alla saabar.
de sitter ingen "överstörmningsventil" som i alla andra volvos i dom bilarna utan en bosch plastdump.

Sätt på öppet sportfilter istället så hör du kanske lite pysljud..


4 822 Inlägg
11 april 2010
#11
FLindgren skrev:
Det sitter en dumpventil på dina turboaggregat. du måste ta bort dessa och täta med en speciell bricka som finns att köpa.

nej det gör det inte utan det sitter en dump på tryckröret mellan ic och gasspjället

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

37 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#12
dumpen sitter väl framför hela motorn? och inte på turboaggregatena? alldeles bredvid luftburken
Senast redigerat av Warfvinge (11 april 2010)


Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 april 2010
#13
har du pluggat andra slangen då?
Var det en återcirkdump du slängde på nu?

Audis in Scandinavia Crew

37 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#14
ja jag har pluggat slangen och det är en: http://www.maxxtuning.se/pic/prod/water … 501662.jpg sån dump jag slängde i


One Man Clan
4 287 Inlägg
11 april 2010
#15
jag e nästan säker på att du kommer inte kunna köra din bil med öppen dump utan den måste gå som återcirkulerande för att den ska funka normalt.

byt luftfilter till öppet så får du pysljudet om du måste, du lär dock tröttna efter ett tag


37 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#16
vet du varför jag måste köra med återcirkulerande då?


One Man Clan
4 287 Inlägg
11 april 2010
#17
Warfvinge skrev:
vet du varför jag måste köra med återcirkulerande då?

varje gång du "dumpar" så kommer uppmätt luft som gått genom lmm att gå rakt ur och då kommer den tänkta bränslemängden att få för lite luft, bilen kommer gå tokfett precis vid växlingar  samt att på tomgång så kommer dumpen stå öppen å antingen suga i sig ouppmätt luft eller blåsa ut uppmätt luft så motorn kommer få felaktig bränsleblandning då  också.

du lär få stora problem med att motorn dör och att tomgången blir orolig, i alla fall riktigt felaktiga avgasvärden på tomgång.

därför ska man inte jävlas med orginal bränslesystem :p


37 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#18
motorn dör så det är väl bara att slänga på orgiginalen igen då.. men tack så mkt för alla svar!


1 Inlägg
13 december 2015
#19
Det borde fungera med en hybrid dump om du vill ha mer dump ljud


Sök