hotrodder
Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
22 april 2010
· 1 594 Inlägg
ÅHHH STÖN! Varför... jag bara undrar varför frågar man inte någon som kan innan man ger sig på rostjobb . Du som så många andra ser det som första prio att skära bort ALL rostig plåt. Du har på detta sätt effektivt och med osviklig precision målat in dig själv i ett hörn och gjort det i princip omöjligt att återskapa och laga som det sett ut från början.
Vid större rostjobb börjar man dagen mad att demontera alla lösa delar som sitter i vägen som tex. karossdelar, inredning osv. för att få en överblick på vad som är dåligt. När jag kikar på dina bilder så skulle jag direkt ta beslutet att demontera karossen från bottenplattan UTAN att varken slipa eller kapa en endaste millimeter. När karossen väl är lossskruvad (sitter i 38 bultar eller var det 36?) och fyra starka polare senare så har du en bottenplatta som man lätt kommer åt precis överallt.
Edit: Skaffa alla ekonomiplåtdelar INNAN du börjar kapa eller kapar något mer så ser du hur stor bit som man kan kapa bort. Det finns hela bottenplåtar att köpa med karosskant och allt.
Senast redigerat av hotrodder (22 april 2010)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab