Inför: STRIPPEN.nu Säve Flygplats, 24/7-10 Göteborg

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

hedley skrev:
Kommer om jag blir nöjd med mappningen och kopplingen xD

Bra ställe o mappa o testa på..  det e just på sånna här ställen man ska göra sånt.. inte när man kör tävling på riktigt.. så att säga.. lol

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

Larzzon nr1 skrev:
me utställningen kostar det något??och är det bara att va där kl 07.30 utan föranmälan??

Kostar 150 inträde.. sen är det ju upp till den som står insläppet om bilen ska ner på gräset då.. men brukar ha bra folk till det.. smile

Det är ingen bedömning av bilarna.. bara så du vet.. smile

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

740tjejen skrev:
Jag och sambon åker eventuellt ner, blir dock ingen körningen för sambon, Han har inte fått ihop saaben än. sad

ooh va synd att jag inte kan vara där..

Hoppas Ni får en superbra dag ändå.. smile

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

vr6_corrado skrev:
låter kul:) man får väl ta och rulla upp och köra om vädret tilllåter det:)

Du e så välkommen
Tyvärr e inte jag där så du har nån som förstår dig.. *s*

E ju skåning jag med.. big_smile

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

hondacrx89 skrev:
Vad är det besiktningsmännen ska godkända om jag får fråga? smile

Mvh

Dom kommer att besiktiga på samma sätt som man gör på en riktigt tävling..
Kolla så saker o ting sitter säkert, att du har rätt kläder med dig.. osv..

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

940R skrev:
Kommer bli kul att testa mazdan på 402m

Välkommen .. smile Synd att man missar det iår..
sad

Mr_Rustler
15 juli 2010 · 658 Inlägg

Hur är det med anmälningen? Och får man ett tidschema när man får köra? Vem bestämmer vem man får köra mot? smile

Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

Mr_Rustler skrev:
Hur är det med anmälningen? Och får man ett tidschema när man får köra? Vem bestämmer vem man får köra mot? smile

Anmälan gör man på plats..

Som vi körde i fjol så var det den som stod först parkerad i rätt line när man var besiktiga osv.. den klassen börjar man med.. Men om dom gör så iår kan jag inte svara på..
Vi har folk som visar er till rätt om hur o när ni ska köra..
men som jag skrev i ett annat inlägg här.. så körde vi slut på förarna ifjol.. både vi o värmen.. så vi fick blåsa av 30 min innan körningen var klar på utsatta tiden.

Minsta ni undrar över, nu innan tävlingen men oxå under så var inte rädd o ställ frågan.. tror du att frågan skulle vara töntig..?? eller av någon annan konstig anledning.. så släng iväg ett PM till mig..
Jag kommer inte själv att vara där iår tyvärr.. Detta gäller innan tävlingen dock fram till torsdagen..
Annars så är det bara o fråga dom i gula skjortor ni kan inte missa dom! big_smile
Ingen fråga är för dum eller konstig.. smile

Någon man ska tänka på är att alltid ha någon vid bilen om man ska göra något, kanske handla nått o dricka eller kissa... wink om ni är upplinad..
Annars blir man obönhörligen utskälld av sin körkamrater o bort knuffa av oss *skrivit med glimten i ögat*
Men som sagt.. står ni i linekön ha alltid NÅGON vid bilen om den behövs rullas framåt eller liknande..
Se även till o ha vattenflaska med er med vatten, kommer att finnas vatten tank på området så man får tillgång till färskvatten..

Jag har själv stått som frammatare o det är den som bestämmer om man kör höger eller vänster line..
Skulle det vara så olyckligt att du för köra samma line varje ggn.. hojta till o be snällt om att få byta..

Du kör hela tiden emot bilar i "din" klass.. så du kör mot samma med samma prestanda så att säga.. bara o läsa hur man delat upp klasserna..

Senast redigerat av skruttan (15 juli 2010)

FLindgren
19 juli 2010 · 5 089 Inlägg

Bygga tak över hela strippen så banan inte kommer bli blöt? vädret verkar suga änsålänge sad

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
skruttan Klassvärd/fram matare
19 juli 2010 · 215 Inlägg

FLindgren skrev:
Bygga tak över hela strippen så banan inte kommer bli blöt? vädret verkar suga änsålänge sad

Du får ut o dansa soldansen.. smile
Än har vi haft tur med vädert. . vart likadant ifjol..

Så alla ut o dansa soldansen..!!lol

Mr_Rustler
20 juli 2010 · 658 Inlägg

Blir det inställt om det regnar???

Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Velocitas by proxy
20 juli 2010 · 167 Inlägg

http://www.klart.se/lördag-14.html

Ser inte bra ut alls...sad

Dura lex, sed lex
Volvo S60 2.5T "Limited Sports Edition" (2004)
Mr_Rustler
20 juli 2010 · 658 Inlägg

Vi får hoppas på det bästa!!!!

Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
alex84
20 juli 2010 · 29 Inlägg

Jag tänkte kika ner och se hur det är med strippen körning, undrar bara vilken klass hamnar man i med obesiktad bil??

skruttan Klassvärd/fram matare
20 juli 2010 · 215 Inlägg

alex84 skrev:
Jag tänkte kika ner och se hur det är med strippen körning, undrar bara vilken klass hamnar man i med obesiktad bil??

vad menar du med obesiktigad bil??
Är den besiktigad för att köra tävling med eller bara obesiktigad??

740tjejen
20 juli 2010 · 351 Inlägg

alex84 skrev:
Jag tänkte kika ner och se hur det är med strippen körning, undrar bara vilken klass hamnar man i med obesiktad bil??

Vitt jag vet så får man inte köra på bana/stripp om man har obesiktad bil. Om man inte får till en special  klass. Bilen måste vara skattad, försäkrad och bes.

Våga Köra Sänkt
FLindgren
20 juli 2010 · 5 089 Inlägg

man behöver ju inte skryta om att bilen inte är besiktad;) Den som inte vet tar ingen skada wink Tror inte många bilar som kör skulle gå igenom en besiktning direkt ;P

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
skruttan Klassvärd/fram matare
20 juli 2010 · 215 Inlägg

FLindgren skrev:
man behöver ju inte skryta om att bilen inte är besiktad;) Den som inte vet tar ingen skada wink Tror inte många bilar som kör skulle gå igenom en besiktning direkt ;P

Alla e inte som dig då..
Tycker det e bra att han frågar.. o jag har skickat frågan vidare..

Men som sagt beror på om bilen bara är obesiktigad eller inte..
Annars måste den vara besiktigad, och du ska kunna visa papper på det..

skruttan Klassvärd/fram matare
20 juli 2010 · 215 Inlägg

740tjejen skrev:

alex84 skrev:
Jag tänkte kika ner och se hur det är med strippen körning, undrar bara vilken klass hamnar man i med obesiktad bil??

Vitt jag vet så får man inte köra på bana/stripp om man har obesiktad bil. Om man inte får till en special  klass. Bilen måste vara skattad, försäkrad och bes.

Därför jag inte kan svara honom rakt av heller.. för är den besiktigad för bana/stripp å ska köra i extrem klasserna då är det en annan sak..
Håller med dig..

hedley Saaboholic
20 juli 2010 · 3 129 Inlägg

Snacka om att ha otur, mappningen och nya kopplingen kommer inte på förrän söndag sad

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang