Polisen gjorde bort sig hur ska jag göra?

LasseMan underordnad allfixare
19 juni 2010 · 696 Inlägg

Okej så här är det.. jag blev stoppad i veckan för fortkörning 64km/h på 50 väg dom vinkade in mig gav mig böter och jag skrev under.. MEN dom gav mig både original och kopian på böterna upptäckte jag när jag kom hem. så jag tänkte avvakta o kolla vad som hände. och mycket riktigt så ringer dom 2 dagar senare  och undrar om jag har kvar original papperet. men jag säger att jag har slängt dom så dom vill att jag ska kommer ner o skriva nya papper. Jag sa att jag skulle komma förbi om 1tim hon sa även att hon skulle ringa tillbaka om 1tim det gick 1tim och 30min och dom hade inte ringt men jag åkte förbi stationen och kände på dörren men den var låst inte så konstigt då kl va 19 på en fredag och sen dess har jag inte hört nå mera. Frågan är kan dom fortfarande fälla mig även fast papperna är borta?

Senast redigerat av LasseMan (23 juni 2010)

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Thorssa
19 juni 2010 ·

Undvik dem så långt det går smile

KHRacing
19 juni 2010 ·

klart de kan fälla dig då du ju har erkänt & de såg på när du skrev under.
men mne
bara o vänta o se vad som händer istället för att kontakta dem

Germax
20 juni 2010 · 12 086 Inlägg

Jävla märkligt att de kom ihåg dig om de inte ens har boten kvar, än mer konstigt att de fick tag i ditt telefonnummer. Jag hade undvikit dom så länge som de går som Thorssa säger, det är inte olagligt.

myran Foto/Bilnörd
20 juni 2010 · 1 541 Inlägg

Jag hadde nog provat undvinka dom ett par dagar iaf. Kanske dom inser sitt misstag och ger sig.


Om inte så är det ju bara ta sitt straff och betala smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
LasseMan underordnad allfixare
20 juni 2010 · 696 Inlägg

är nog inne på samma spår jag med.. är rätt ensam med mitt efternamn så det var nog därför dom hitta mig så lätt tror ja

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
loudness
20 juni 2010 · 4 554 Inlägg

kan dom inte ta de för smitning om man undviker dom, dom kan ju få för sig saker dom där poliserna:P men jag hade givetvis undvikt dom med big_smile

peegee Forummoderator
20 juni 2010 · 2 924 Inlägg

Var det laserkontroll eller blev du filmad/radar-uppmätt och stoppad av en bakomvarande Polisbil?

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
LasseMan underordnad allfixare
20 juni 2010 · 696 Inlägg

peegee skrev:
Var det laserkontroll eller blev du filmad/radar-uppmätt och stoppad av en bakomvarande Polisbil?

det var med laser

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
volvoentusiasten
20 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Resultatet blir att de kommer tröttna, kalla in dig på förhör och om du ändå inte kommer så kommer de o hämtar dig på ditt jobb som kanske inte är så kul.

LasseMan underordnad allfixare
20 juni 2010 · 696 Inlägg

linuslinje skrev:
Resultatet blir att de kommer tröttna, kalla in dig på förhör och om du ändå inte kommer så kommer de o hämtar dig på ditt jobb som kanske inte är så kul.

Det hände Bollnäs och jag bor i Umeå åker dom då 45mil för att hämta mig på jobbet?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
volvoentusiasten
20 juni 2010 · 4 005 Inlägg

LasseMan skrev:

linuslinje skrev:
Resultatet blir att de kommer tröttna, kalla in dig på förhör och om du ändå inte kommer så kommer de o hämtar dig på ditt jobb som kanske inte är så kul.

Det hände Bollnäs och jag bor i Umeå åker dom då 45mil för att hämta mig på jobbet?

Om du blir kallad till förhör så får du infinna dig, annars blir du hämtad. Sen om rikskrim åker och hämtar dig, en närpolis i Bollnäs eller om de tar hjälp av någon annan är väl rätt irrelevant.

Sluta mygla så vi andra måste betala och gör rätt för dig.

Vag-Ragnar Audi Q7 Owner
20 juni 2010 · 5 Inlägg

Polisen "glömmer" inget, och var lugn att det kommer att bli någon sorts konsekvens av detta.

//Ragnar

LasseMan underordnad allfixare
20 juni 2010 · 696 Inlägg

linuslinje skrev:

LasseMan skrev:

linuslinje skrev:
Resultatet blir att de kommer tröttna, kalla in dig på förhör och om du ändå inte kommer så kommer de o hämtar dig på ditt jobb som kanske inte är så kul.

Det hände Bollnäs och jag bor i Umeå åker dom då 45mil för att hämta mig på jobbet?

Om du blir kallad till förhör så får du infinna dig, annars blir du hämtad. Sen om rikskrim åker och hämtar dig, en närpolis i Bollnäs eller om de tar hjälp av någon annan är väl rätt irrelevant.

Sluta mygla så vi andra måste betala och gör rätt för dig.

Sluta mygla? Det är väll dom som gjort fel? Dom sa att dom skulle ringa upp igen vilket dom aldrig gjorde.
Jag var förbi stationen men det var ingen där. Ska jag behöva slösa mina pengar för att åka fram o tillbaka till stationen alltså? När det är dom som inte kan sköta jobbet rätt..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
LasseMan underordnad allfixare
20 juni 2010 · 696 Inlägg

Vag-Ragnar skrev:
Polisen "glömmer" inget, och var lugn att det kommer att bli någon sorts konsekvens av detta.

//Ragnar

Som sagt ska då bli hemskt intressant och se vad det blir för konsekvens när jag inte ens gjort något fel.

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Vag-Ragnar Audi Q7 Owner
20 juni 2010 · 5 Inlägg

LasseMan skrev:
Okej så här är det jag blev stoppad i veckan för fortkörning 64km/h på 50 väg dom vinkade in mig gav mig böter och jag skrev under..

Okej, då missuppfattade jag vad du skrev ?

Det var kanske inte i sverige du körde 14km/h för fort på en 50 sträcka, utan i ett land där andra regler gäller ! (ironi)

Så nog gjorde även DU fel eller hur ?

//Ragnar

Mange85
20 juni 2010 · 169 Inlägg

klart som fan man avvaktar och ser vad som händer.. får man en chans att lyckas smita undan lite snyggt så tar man väl den såklart.

BMW 335xi (2008)
CarpeDiem German Engineering
20 juni 2010 · 9 083 Inlägg

Skriver man på boten så har man erkänt brottet, eller har jag fel?

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Lurken_85
20 juni 2010 · 832 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Skriver man på boten så har man erkänt brottet, eller har jag fel?

Mvh

Helt rätt men eftersom boten med underskrift är borta så har inte polisen något erkännande att komma med mer än att dom såg när han skrev på. Det kan ju ändå räcka långt ändå i vissa fall om det blir ord mot ord.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Strongman
20 juni 2010 · 203 Inlägg

Spela senil och ta ditt ev straff och få ögonen på dig i framtiden.
Eller var en man och ta ditt straff, svara om de ev ringer och pyntar 2000kr eller vad det nu kostar att köra för fort.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang