Är 10 minuter värt det??

Fightertiger
3 juli 2010 · 237 Inlägg

VI alla kanske ska börja tänka efter om 10 minuter verkligen är värt de???
Är de värt att åka 170 istället för 110 eller 70????

Vill visa er alla vad vi förlorade tack vare några minuters skillnad...

Hoppas folk kan förstå även om vi alla är likadana bakom ratten så kanske EN EXTRA tanke om 10 min är värt de??

Det här är en BMW Alpina 3serien efter olyckan som tog våran goda vän..
LÄNK!!!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7408459.ab
LÄNK!!!

te_wik Forummoderator
3 juli 2010 · 12 813 Inlägg

Usch, har väntat på att det kommer upp en tråd om detdär. Trist som fan.

Några uppgifter på hur snabbt det gått? Tror inte 170 räcker där.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Fightertiger
3 juli 2010 · 237 Inlägg

te_wik skrev:
Usch, har väntat på att det kommer upp en tråd om detdär. Trist som fan.

Några uppgifter på hur snabbt det gått? Tror inte 170 räcker där.


Mvh Tommy

MMM uppskattas 200+........

volvoentusiasten
4 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Om man kör 200+ på en landsväg så är det förmodligen inte för att spara 10 min på sin pendling, utan för att man tycker att det är roligt.

Om man vill ha roligt så är det en fördel att man tänker på konsekvenserna och anpassar sin körning därefter.

Beklagar sorgen!

Men körde han alltså i 200+ enbart för att spara 10 min?? De flesta brukar väl ändå ligga ca 30km/h för fort och det är ju lite skillnad mot att ligga 150km/h för fort.

Senast redigerat av linuslinje (4 juli 2010)

Muttley
4 juli 2010 ·

Ja dumt och chansa.
Synd att han ej klara sig.

jimbon
4 juli 2010 · 711 Inlägg

Beklagar..

Läste det där tidigare och funderade vad det var för en bil,för den var ju totalt mosad.

Mkt olyckor på vägar som det är u-svängande bilar inblandade i.
Men samtidigt så kan man ju inte räkna med att det kommer nån i bil eller mc i över 200km/h
för den delen.

Man är ju själv gas glad och man får sig en tankeställare vid sådana här olyckor..

kawiZz RMR-Crew
4 juli 2010 · 478 Inlägg

Fightertiger skrev:

te_wik skrev:
Usch, har väntat på att det kommer upp en tråd om detdär. Trist som fan.

Några uppgifter på hur snabbt det gått? Tror inte 170 räcker där.


Mvh Tommy

MMM uppskattas 200+........

Om han kraschade i 200+ så vill jag inte ens veta vad han körde i innan han la foten på bromsen.

rip.

Grabber Dagdrömmare
4 juli 2010 · 2 836 Inlägg

Ska man köra "för fort" så ska man göra det med hjärnan vilket allt fler saknar!

Har själv begravd vänner som ville vara som mig dvs köra som en biltjuv...

Sorgligt att sånt händer men vad kan man göra åt någons dumheter?! Finns ju inget medicin!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Fightertiger
4 juli 2010 · 237 Inlägg

linuslinje skrev:
Om man kör 200+ på en landsväg så är det förmodligen inte för att spara 10 min på sin pendling, utan för att man tycker att det är roligt.

Om man vill ha roligt så är det en fördel att man tänker på konsekvenserna och anpassar sin körning därefter.

Beklagar sorgen!

Men körde han alltså i 200+ enbart för att spara 10 min?? De flesta brukar väl ändå ligga ca 30km/h för fort och det är ju lite skillnad mot att ligga 150km/h för fort.

Vi la upp denna för att folket ska få sig en tankeställare.. sen vad våran vän ville gasa fortare för att han bara ville eller om han hade bråttom de är egentligen oväsentligt.

volvoentusiasten
4 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Fightertiger skrev:

linuslinje skrev:
Om man kör 200+ på en landsväg så är det förmodligen inte för att spara 10 min på sin pendling, utan för att man tycker att det är roligt.

Om man vill ha roligt så är det en fördel att man tänker på konsekvenserna och anpassar sin körning därefter.

Beklagar sorgen!

Men körde han alltså i 200+ enbart för att spara 10 min?? De flesta brukar väl ändå ligga ca 30km/h för fort och det är ju lite skillnad mot att ligga 150km/h för fort.

Vi la upp denna för att folket ska få sig en tankeställare.. sen vad våran vän ville gasa fortare för att han bara ville eller om han hade bråttom de är egentligen oväsentligt.

Klart det är bra med en tankeställare men om det inte var för att han ville spara 10 min så förstår jag inte vitsen med tråden.

Tragist är det dock, helt klart. hmm beklagar igen.

Works Huh? (`´,)
4 juli 2010 · 518 Inlägg

Om en vän ligger dööende i baksätet är det värt att köra för fort till sjukhuset.

Men finns det ingen anledning att köra 170 gör det inte, håll farten se er omkring och njut av färden vem vet vad ni kan se om man bara har split vision. 
Beklagar bortgången av din vän.

Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Volvo V70 "GLT" (2000)
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Turbomotor volvolover
4 juli 2010 · 667 Inlägg

Grabber skrev:
Ska man köra "för fort" så ska man göra det med hjärnan vilket allt fler saknar!

+1

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
4 juli 2010 · 461 Inlägg

jag såg detta när det las ut på aftonbladet.


om man kollar i bakgrunden på bilen, så ser man en volvo, som han i bmw körde i.

oavsett hur fort man kör, borde inte den där volvo åtmistånde vara mer skadad än vad det ser ut och vara?

hur som helst, beklagar

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Fightertiger
4 juli 2010 · 237 Inlägg

mr_right skrev:
jag såg detta när det las ut på aftonbladet.


om man kollar i bakgrunden på bilen, så ser man en volvo, som han i bmw körde i.

oavsett hur fort man kör, borde inte den där volvo åtmistånde vara mer skadad än vad det ser ut och vara?

hur som helst, beklagar

Man tycker de.. men som tidningen skriver så stämmer inte hela historien med verkligheten... våran vän körde i ganska bra hastigheter då denna volvo med 4 personer kom från mötande håll. skulle förmodligen svänga vänster och såg säkerligen inte att våran vän kom i alldeles för hög hastighet och pratade garanterat med folk i bilen och hade nog inte kollen.. då dom svängde uppmärksammade dom den andra bilen och förmodligen i så svag hastighet att dom stanna direkt.. vännen våran han väl bara se en bil och träffade den i en SNE frontal krock om man kan utmärka sig så.. all kraft fick hans bil att slå runt och flyga tills det tog stopp i en stor timberhög på sidan av vägen.

Fightertiger
4 juli 2010 · 237 Inlägg

linuslinje skrev:

Fightertiger skrev:

linuslinje skrev:
Om man kör 200+ på en landsväg så är det förmodligen inte för att spara 10 min på sin pendling, utan för att man tycker att det är roligt.

Om man vill ha roligt så är det en fördel att man tänker på konsekvenserna och anpassar sin körning därefter.

Beklagar sorgen!

Men körde han alltså i 200+ enbart för att spara 10 min?? De flesta brukar väl ändå ligga ca 30km/h för fort och det är ju lite skillnad mot att ligga 150km/h för fort.

Vi la upp denna för att folket ska få sig en tankeställare.. sen vad våran vän ville gasa fortare för att han bara ville eller om han hade bråttom de är egentligen oväsentligt.

Klart det är bra med en tankeställare men om det inte var för att han ville spara 10 min så förstår jag inte vitsen med tråden.

Tragist är det dock, helt klart. hmm beklagar igen.

För vi tycker det är en JÄVLA bra rubrik.. ÄR DET VÄRT ATT DÖ FÖR ATT HINNA HEM LITE TIDIGARE???

Sen om han nu åkte så han hade kommit hem 10 minuter tidigare eller om han körde 250 för att han tyckte om att köra fort har INGEN SOM HELST VIKT i denna länk...

Muttley
4 juli 2010 ·

Men sen lär ju inte tråden ha nått vidare diskussionsämne då de finns säkerligen tiotals trådar om just idiotkörningar. 

De är ju inte värt att dö för att man vill leka med sitt och andras liv. Och de kan jag nog svara för alla som ens kommer skriva i tråden.

-Michael :-)
4 juli 2010 · 367 Inlägg

Det är kul när det går fort!


Sen är det inte heller hans eget fel att han dog. Föraren i den u-svängande bilen borde spärras in för vållande till annans död.

Murvald Knegare
4 juli 2010 · 718 Inlägg

-Michael skrev:
Det är kul när det går fort!


Sen är det inte heller hans eget fel att han dog. Föraren i den u-svängande bilen borde spärras in för vållande till annans död.

Det tycker jag inte, hade inte person A kört 200+ hade han inte dött, varför straffa en oskyldig?

William 2009-02-20
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 juli 2010 · 3 929 Inlägg

I detta fall beskyller jag inte din kompis som nu inte kan rätta till sitt misstag.
Och jag kan inte heller beskylla föraren i andra bilen som svängde.

Inte alltid man kan se att en bil kommer i dubbla hastigheten och därför så tror man att man kan svänga utan att ens andra bilen ska behöva ens komma på tanke att den andra bilen svänger.

Men i detta fall missbedömde nog föraren i Volvon ganska rejält hastigheten på BMWn vilket jag inte alls kan beskylla han för.
Men jag kan inte heller beskylla föraren i BMWn för att det var hans fel till smällen för det var ju inte det.

Hur som helst, detta tycker jag inte alls var personen i BMWns fel. Inte heller föraren av volvon.
Men synd att det var tvunget att kräva en persons liv.

Hoppas ni som står nära personen mår bra (iallafall hyffsat) och klarar er igenom detta.
Vet själv inte hur det är att förlora en kompis och vill gärna inte uppleva det.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Fightertiger
4 juli 2010 · 237 Inlägg

JA svarar simpelt såhär till ALLA som någonsin komenterar eller läser dessa citat som finns...

Ingen ska beskylla någon för felen som hänt ingen ska klandra dom i volvon för han dog..
ingen ska klandra han som dog för något heller..

TRÅDEN visar en länk på en vän som dog för han körde för fort och krocka.. INGE MER INGE MINDRE

och denna är upplagd för att folk bara ska få sig en om inte stor så iaf LITEN tankeställare om de är nödvändigt att gasa lite mera för att just komma hem några minuter tidigare eller för att de är kul..

vi har alla våra evenemang som vi åker på där allt är under bättre omständigheter.. vi kan ha kul där..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang