Eftersnack: STRIPPEN.nu, Säve Flygplats, 24/7-10 Göteborg

Karl_Kravall Golfare
24 juli 2010 · 164 Inlägg

Gör en "eftersnackstråd" nu eftersom Strippen-körningen i Säve är slut där vi kan vädra våra åsikter om hur vi tyckte det var, dela med oss av bilder/filmer & kanske få nys om vilka på garaget som var där samt ifall det var någon som utav oss som körde. smile

Så, vad tyckte ni som var där?

Vad var bra?
Vad var mindre bra?
Körde du eller titta du på? etc..

Tyvärr hade jag själv åkt ifrån kameran så jag har tyvärr inga bilder eller filmer att dela med mig av
men såg en del kameror på plats så kanske någon vill dela med sig av detta här.

/Marcus

Edit: Kan ju lägga in alla bildlänkar i forums-topic allt eftersom dom (förhoppningsvis) ramlar in så att det är enklare att beskåda.
Självklart med fotografens tillstånd & användarnamn specificerat.


Bilder:

Anv: Glansen
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=106101

Filmer:

Anv: FLindgren
http://www.garaget.org/video/3jh0grtg10bc

Senast redigerat av Karl_Kravall (24 juli 2010)

Madick1
24 juli 2010 · 125 Inlägg

Tyckte det vart ok mindre bra va tyvärr alla mopedar tog för mkt plats/tid

Förste gången jag testade 402mtr med min SVT och det gick sådär:-( Bästa repen blev 13,5sek och 175km/t i sluthastighet spann halva vägen trots att jag startade på tvåans växel, greppvänligare däck måste nog införskaffas:-)

Kort/film någon?

VD-Design
24 juli 2010 · 1 324 Inlägg

Postar här med..

Jag blev rejält besviken.. 300kr för mig och pappa att gå in för att se några bilar köra rakt fram..Det var ingen utställning alls?
Jag tycker det kan vara roligt när man kan titta på fina bilar och kolla strippen samtidigt och inte bara stå helt still..


Jag kommer inte nästa år..

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Glansen
24 juli 2010 · 1 310 Inlägg

Finns bilder på film å foto samt min sida! 10 stycken!

Karl_Kravall Golfare
24 juli 2010 · 164 Inlägg

Mina åsikter.

Citerar mig själv ifrån "inför tråden":

"..saknade också en utställning. Sen får det allt va lite bättre koll kring just mopederna.
Av någon anledning (speciellt på förmiddagen) gasa många av dom frisk slalom mellan åskådare som vandrade till och från läktaren. Det var ren tur att farsan inte blev påkörd då det va riktigt nära en gång
& jag såg fler som fick "hoppa" ur vägen!

På den punkten får det fan bli skärpning! Gasa gör man på strippen oavsett om man kör moppe eller bil.
Väljer man att ha med mopeder där många av åkarna är nere i åldrarna så får man också se till att dom vet hur man kör & vilka hastigheter det bör vara där folk vistas.
Sen menar jag inte på att alla moppeåkare betedde sig illa, men det får hållas bättre koll på sånt uppenbarligen & det får bli konsekvenser av dom som inte kan hålla sig till strippen."

Någon moppedist svarade i "inför tråden" att han inte alls trodde någon fått hoppa undan vilket jag anser vara aningen humor eftersom jag vet vad bl a jag själv var med om.

Sen att folk behöver mecka etc förstår jag, har inga problem att man kör dit/igenom depån precis som att bilar/hojar måste meckas med, men jag kallar inte det jag syftade på för "depå körning".

Men för att förtydliga mig ytterligare; Jag anklagar inte någon enskild eller säger att alla var likadan.

Jag anser heller inte att man bör ta bort moped gänget, det är kul på sitt sätt. Det lockar dit en ny publik, Själv såg jag dom flesta moppe körningarna också & får väl erkänna att det inte alls är lika intressant för mig att se på men dom körde ganska snabbt igenom & hojarna/bilarna dök upp igen.
Dock tycker jag nog att man kan schemalägga dessa tidigare på dagen kanske & sen släppa på endast bilar/hojar.

Rörande käket så tycker jag att även detta borde kunnat fixas aningen bättre, åkarna lär knappast hinna käka mellan varven & samma gällde publiken som visserligen inte körde men nog gärna ville hinna se nått mer av körningarna.   

Annars som sagt, en trevlig dag! synd att det blåste så kallt bara.

Senast redigerat av Karl_Kravall (24 juli 2010)

alexxe En gång till nu
24 juli 2010 · 760 Inlägg

dagen började lite oroad över vädret för inte fan såg de gött ut kl 6 imorse, men som tur va föll inte en droppe på oss smile

Han avverka 6 repor allt som allt idag, från 09.00 till ca 15.00. vilket ändå kändes okey men ändå lite i underkant.

alla volontärer och folk i starten skötte sig gött och allt flöt på bra, enda invändningen jag har är alla mopeder som körde, kändes som de tog lite väl bra med tid ibland (ja vet att de är ungdomskörning osv som gällde för dagen).

Nu hadde ja inte nån som helst hardcore bil med strip setup såsätt. lågprofil i all ära men nästa gång får man nog testa ett par dubbfria vinterdäck me lite större profil och lägre däcktryck ( har hört detta ska va ett "bra" budget alternativ).

Nu var detta inte ett speciellt utannonserat event och jag vet arrangörer inte räkna me så mycket folk skulle dyka upp, men till nästa gång så får man nog se till att göra en förarkö till korvmojjen, stod i kö sens ja kom tbx från körning och sluta me att man fick slänga med sig hamburgan in i bilen när man körde ut till granen (ja bjuder på dem skratten) wink.

förövrigt en kul dag me dåligt fäste lol .

Mvh/Alex

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
FLindgren
24 juli 2010 · 5 089 Inlägg

Film ifrån mina körningar här --> http://www.garaget.org/video/3jh0grtg10bc

Vart hittar man resultaten från hela dagen? Alla tider sparas väll någonstanns?

Jag trillade ju in på eftermiddagen och jag tyckte det var skitkul. Sen om det var lite folk gjorde inte mig något. jag fick ju köra en hel del då. Dock förstår jag besökarna att dom hade ju inte så mycket å så på.
Och sen är det inte arrangörernas fel att det var dåligt med utställare;P men jag håller med om att det verkade lite oorganiserat om vart dom skulle stå!
Och mopparna... självklart är det underbart att "nästa" geraration också har ett enormt motorintresse. men man har(egen erfarenhet) inget sunt förnuft allt i den åldern å man kör som idioter även inne i depån. Jag vill inte ha en 15 årig på moped rakt in i sidan på min bil iaf.

Annars är jag toknöjjd! Tror jag kom 4 i min klass och det var mer än vad jag hade väntat mig. Bilen är knappast gjort för rakt framkörning:P

Så tack igen strippen.nu. Jag kommer nästa år igen smile

Senast redigerat av FLindgren (24 juli 2010)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Karl_Kravall Golfare
24 juli 2010 · 164 Inlägg

Glansen & FLindgren

Jag har länkat till era bilder & filmer i huvudinlägget, hör av er ifall ni inte önskar ha dom där.

By the way, tack för uppvisningen på Säve FLindgren!
Härlig bil du har smile

hedley Saaboholic
24 juli 2010 · 3 129 Inlägg

Slopa mopederna alternativt gör ett 2-delat event där mopeder kör tidigare på morgonen t.ex 08-10 och bilarna börjar köra från 10-> framåt delade turar med hojarna.

På detta vis kan även publiken planera in sin dag och de som inte kommer till ett dragrace för att se mopeder slipper således detta.

En eller ett par till korvmojar vore nog att föredra, men det är sånt man märker på uppslutningen.

Var det ens någon utställning? Isåfall missade jag den totalt..

Hursomhelst tyckte jag ändå det var en trevlig dag men som sagt ett par korv mojar till så vi tjockisar kan käka lite mellan ciggen och körningarna samt ett schema upplägg med enbart MC och bil och mopeder inlagda för sig vore att föredra.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
skruttan Klassvärd/fram matare
25 juli 2010 · 215 Inlägg

Hej alla..

Tyvärr var inte jag där själv så kan inte riktigt svara på eller försvara eller förklara saker o ting om idag..

MEN ni som vill ha mer utställning o kan tänka er att rigga detta. .hör gärna av er till mig via PM så lovar jag föra detta vidare..

Som någon sa, mopparna e nästa generation o dom ska vi värna om.. Vet att på riktiga tävlingar att det e samma snack om våra underbara juniorer.. deras vara o icke vara..

Varför inte passa på o gå på toa stå i korvmojjs kön när dom kör?? smile

Visst kan man ha mer av ditt o datt... si å så.. men tyvärr så kostar det. o för att vi ska kunna hålla ner kostnaden för er som kör o inte lägga det på fler hundra kronor så får man välja det goda emot det.. onda..

Tyvärr iår så blev det tokfel i vår planering.. därför var det dålig spridning på det hela.. samt att vi vet att annonsera i tidningar det ger inte så mycket..

Men har ni nån bättre idé så får ni gärna komma med den..

Tips o idéer e alltid välkommet!!

Mvh Ingela

FLindgren
25 juli 2010 · 5 089 Inlägg

Kan man kolla tiderna någonstanns? Brukar laddas upp på internet någonstanns med alla tider. Ni kanske inte har samma system?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
skruttan Klassvärd/fram matare
25 juli 2010 · 215 Inlägg

FLindgren skrev:
Kan man kolla tiderna någonstanns? Brukar laddas upp på internet någonstanns med alla tider. Ni kanske inte har samma system?

Jag var inte där ute så jag vet inte.. men ska skicka frågan vidare..

calle2jz
25 juli 2010 · 371 Inlägg

jag tyckte dagen var skitbra big_smile första gången jag testade 402meter. 13,9 fick jag. och riktigt skoj var det!
sedan kan jag hålla med vissa andra om att mopparna tog lite för mycket tid/plats.

jag kommer nästa år !

Mr_Rustler
25 juli 2010 · 658 Inlägg

Måste säga att detta va riktigt kul att köra 12ggr big_smile Första gången oxå smile Tack SÄVE

Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Ralf Med lem
25 juli 2010 · 475 Inlägg

det var jätteskoj faktist!

MEN!! hanteringen av tidkorten var UNDER all kritik, hade man haft flera lådor och kanske lagt tiderna i antingen olika omgångar (rotationer av klasserna) eller helt enkelt en låda för varje klass, så hade det nog blivit bra mycket enklare att få tag i sina kort, oftast satt det ju 8 pers runt lådan och leta efter lappar, så man kollade säkerligen igenom samma bunt lappar en 20 gånger innan man fick tag i det man ville..

annars tackar jag för en toppendag smile
men det är bara ett tips smile

hedley Saaboholic
25 juli 2010 · 3 129 Inlägg

skruttan skrev:
Hej alla..

Tyvärr var inte jag där själv så kan inte riktigt svara på eller försvara eller förklara saker o ting om idag..

MEN ni som vill ha mer utställning o kan tänka er att rigga detta. .hör gärna av er till mig via PM så lovar jag föra detta vidare..

Som någon sa, mopparna e nästa generation o dom ska vi värna om.. Vet att på riktiga tävlingar att det e samma snack om våra underbara juniorer.. deras vara o icke vara..

Varför inte passa på o gå på toa stå i korvmojjs kön när dom kör?? smile

Visst kan man ha mer av ditt o datt... si å så.. men tyvärr så kostar det. o för att vi ska kunna hålla ner kostnaden för er som kör o inte lägga det på fler hundra kronor så får man välja det goda emot det.. onda..

Tyvärr iår så blev det tokfel i vår planering.. därför var det dålig spridning på det hela.. samt att vi vet att annonsera i tidningar det ger inte så mycket..

Men har ni nån bättre idé så får ni gärna komma med den..

Tips o idéer e alltid välkommet!!

Mvh Ingela

Vad tycks om mitt förslag då, med att lägga mopederna under en eller två spikade timmar under dagen så de som vill kan planera in att göra annat då. Då får "nästa generation" köra och pilla bäst dom vill samtidigt som de som inte är fullt så intresserad får chansen att göra nå annat..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Madick1
25 juli 2010 · 125 Inlägg

Ralf skrev:
det var jätteskoj faktist!

MEN!! hanteringen av tidkorten var UNDER all kritik, hade man haft flera lådor och kanske lagt tiderna i antingen olika omgångar (rotationer av klasserna) eller helt enkelt en låda för varje klass, så hade det nog blivit bra mycket enklare att få tag i sina kort, oftast satt det ju 8 pers runt lådan och leta efter lappar, så man kollade säkerligen igenom samma bunt lappar en 20 gånger innan man fick tag i det man ville..

annars tackar jag för en toppendag smile
men det är bara ett tips smile

Just det ja tidkorten va faktisk under all kritik det kan bara bli bättre och enklare i framtiden

skruttan Klassvärd/fram matare
25 juli 2010 · 215 Inlägg

Madick1 skrev:

Ralf skrev:
det var jätteskoj faktist!

MEN!! hanteringen av tidkorten var UNDER all kritik, hade man haft flera lådor och kanske lagt tiderna i antingen olika omgångar (rotationer av klasserna) eller helt enkelt en låda för varje klass, så hade det nog blivit bra mycket enklare att få tag i sina kort, oftast satt det ju 8 pers runt lådan och leta efter lappar, så man kollade säkerligen igenom samma bunt lappar en 20 gånger innan man fick tag i det man ville..

annars tackar jag för en toppendag smile
men det är bara ett tips smile

Just det ja tidkorten va faktisk under all kritik det kan bara bli bättre och enklare i framtiden

Då kan jag rekommendera er att stå där o dela ut tidkorten eller se till så dom hamnar i rätt låda..
Kan bara berätta att så här funkar det på riktiga tävlingar med att det kan hamn i en låda..

lurvas1
25 juli 2010 · 6 Inlägg

det ända jag tycker är mopparna, vissa av dom körde sin repa sen fort in igen till starten igen såg flera som gjorde det, sedan allt deras JÄVLA gasande och körande överallt nödvändigt!!!

sedan fästet var som alla andra ggr snor halt visst kör jag med lågprofil men kan man då inte fixa en barna med klister och andra inte? jag vet inte

annars va det svin kul och jag slog min gamla tid med en tiondel hehe

skruttan Klassvärd/fram matare
25 juli 2010 · 215 Inlägg

hedley

Det är just det vi behöver någon som kan gå in från början o organisera det..

Eftersom vi flesta jobbar med o på banan.. så är det med svårt att hantera utställningen.
Därför behöver vi folk som tar hand om den biten!

Jag kan bara tala för mig själv jag e inte ett dugg intresserad av utställning.. tycker många bilar e samma/lika..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang