cheffer
2 augusti 2010
· 1 422 Inlägg
Munkis skrev:
cheffer skrev:
För att vara så dyr och saknar kvalitétskänsla (inte körglädje, det säger jag inte) så är den ju inte så överdrivet snabb precis. Jämför med t ex en bmw m6 istället, ungefär samma grundpris på båda bilarna, men bmwn har en motor som har kostat väldigt mycket mer att utveckla och mycket mer kvalitétskänsla, visst vipern är faktiskt lite snabbare på bana (skiljer ca 8sek på ringen mellan dem) men då offrar jag hellre dessa 8sek för att vistas i en mycket trevligare förarmiljö. Fast det är ju min personliga åsikt. Vipern har ju så sjukt mycket personlighet och känsla, det kan man inte ta ifrån den. En riktig kultbil!
Men så sjukt snabb är den inte för vad man offrar i kvalitétskänsla, samma tid som en skyline r33 v-spec på ringen och långsammare än en m3 csl som var 200 000kr billigare då den såldes. Fast å andra sidan har den ett ljud som få andra bilar och är ju ruggigt stark på alla varvtal tack vara den stora motorn. Men svänga kan den ju uppenbarligen även om den är betydligt mer svårkörd än andra bilar som är lika snabb. Den kräver sin förare för att klara snabba varvtider.
Går inte att jämföra Bmw M6 och Dodge Viper, eller har jag missat något? En Bmw M6 ska vara en skoj bil som även fungerar fint till vardags. Dodge Viper ska vara en in i helvette rå bil som bara andas "monster" och är byggd för att lekas med.
I den jämförelsen så har ju även Vipern fördelen att den ser bra ut....
Klart det går att jämföra, båda är bilar i samma prisklass. Skillnaden är att det är mer kvalité och detaljarbete på bmwn medans vipern med rätt förare är snabbare, tar du vilken random förare som hellst är jag nästan säker på att m6 är snabbare på bana då den är mer lättkörd.
Ang utseende är det ju individuellt men du har rätt i att vipern ser riktigt läcker ut, det tycker iofs jag även att bmwn gör.
Hedning skrev:
Viperns fördel(vilket vissa ser som en nackdel, tydligen) är att motorn är väldigt o-exotisk. Designen går tillbaks till 60 talet och trimmningsgraden är låg, vilket också betyder att den fungerar och går många tusen mil sålänge det är olja i motorn.
"Cheffer
För att vara så dyr och saknar kvalitétskänsla (inte körglädje, det säger jag inte) så är den ju inte så överdrivet snabb precis. Jämför med t ex en bmw m6 istället, ungefär samma grundpris på båda bilarna, men bmwn har en motor som har kostat väldigt mycket mer att utveckla och mycket mer kvalitétskänsla, visst vipern är faktiskt lite snabbare på bana (skiljer ca 8sek på ringen mellan dem) men då offrar jag hellre dessa 8sek för att vistas i en mycket trevligare förarmiljö. Fast det är ju min personliga åsikt. Vipern har ju så sjukt mycket personlighet och känsla, det kan man inte ta ifrån den. En riktig kultbil!
Men så sjukt snabb är den inte för vad man offrar i kvalitétskänsla, samma tid som en skyline r33 v-spec på ringen och långsammare än en m3 csl som var 200 000kr billigare då den såldes. Fast å andra sidan har den ett ljud som få andra bilar och är ju ruggigt stark på alla varvtal tack vara den stora motorn. Men svänga kan den ju uppenbarligen även om den är betydligt mer svårkörd än andra bilar som är lika snabb. Den kräver sin förare för att klara snabba varvtider."
Man offrar kvalitetskänslan för känslan av att dela samma utseende på bilen som resten av landets pizzabagare och illegala invandrare. Jeeeez, vilket kap!
Herregud vilken nivå man har på inläggen här... Ska du komma med ett argument kom med ett vettigt, dedär håller ju inte. Sedan tror jag inte det är så värst många pizzabagare eller illigala invandrare som kör m6 eller 6-serie öht för den delen och om dom gör det så gratts till dom.