Release: Garaget 9.1

nordstromj
24 augusti 2010 · 1 772 Inlägg

Samma här med kommentarerna..

ME_Racing skrev:
Härligt! big_smile

Det enda jag vill klaga på är att det är lite svårt att se den lilla röda meddelanderutan som kommer upp. tongue
Skulle vara bättre om den var lika stor som informationsikonen! smile

http://www.synsam.se/

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
JohanEkman
24 augusti 2010 · 184 Inlägg

_night_stalker_ skrev:

JohanEkman skrev:
jag kan inte se svar från komentarer jag skrivit på bilder. hmm bara mig de är så för? slutade bara att funka. får upp att de blinkar info o att den o den personen har skrivit svar på komentarer. men när jag ska klicka där kommentaren är så händer de inte ett skit:/

Jag har fått samma sak idag. Kan varken se svaren på komentarer jag har fått lr skrivit, det är markerat att det är en komentar men den går inte att se..

precis, hehehe rätt störande att man vet att nån skrivit nåt tillbaka men att de inte går att se^^

chrizz Administratör
24 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

Vi släppte en liten uppdatering idag men det verkar kunna ha haft sönder något annat så jag återställer allt så som det var innan dagens uppdatering.

Vi får kolla på vad som gick snett och återkomma.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
JohanEkman
24 augusti 2010 · 184 Inlägg

chrizz skrev:
Vi släppte en liten uppdatering idag men det verkar kunna ha haft sönder något annat så jag återställer allt så som det var innan dagens uppdatering.

Vi får kolla på vad som gick snett och återkomma.

Mvh

låter fint smile

JohanEkman
24 augusti 2010 · 184 Inlägg

nu funkar de:)

chrizz Administratör
24 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

Sådär, nu har vi nog lyckats lokalisera problemet i den senaste uppdateringen. Det ska vara fixat nu och prenumerationsfunktionen i forumet ska också fungera.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
te_wik Forummoderator
24 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Är det bara jag eller blev grafiken sämre nu på ikoner och text?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
chrizz Administratör
24 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

te_wik skrev:
Är det bara jag eller blev grafiken sämre nu på ikoner och text?


Mvh Tommy

Eh, va? Ja, det är bara du. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
te_wik Forummoderator
24 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

chrizz skrev:

te_wik skrev:
Är det bara jag eller blev grafiken sämre nu på ikoner och text?


Mvh Tommy

Eh, va? Ja, det är bara du. smile

Jaa sorry cool Hade kommit åt någon knapp och zoomat 10% så allt såg grynigt och fult ut. Tänkte inte på att allt var lite större än normalt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Brådhis * Voff voff *
24 augusti 2010 · 10 204 Inlägg

chrizz skrev:
Sådär, nu har vi nog lyckats lokalisera problemet i den senaste uppdateringen. Det ska vara fixat nu och prenumerationsfunktionen i forumet ska också fungera.

Kanon!!! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
FredrocK
24 augusti 2010 · 211 Inlägg

FormulaRed skrev:
Och när kommer man kunna flytta bilder igen? Har suttit halva sommaren och hållit inne med uppdateringar för att jag inte vill förlora gamla bilder och historik och jag är säkert inte ensam.

Det finns definitivt fler som väntar på samma sak och som har Garaget.org som huvudsida för att visa upp sin bil på nätet.. Inte kul när man är mitt uppe i utställnings-säsong (..som nu snart är slut..) och inte kunna uppdatera bilderna efter en eller flera vintrar i garaget... sad
Tycker också att det borde läggas energi på detta. Eller iaf låta det gamla systemet att kunna flytta bilder köras vidare tills man har fixat det nya!

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
24 augusti 2010 · 735 Inlägg

FredrocK skrev:

FormulaRed skrev:
Och när kommer man kunna flytta bilder igen? Har suttit halva sommaren och hållit inne med uppdateringar för att jag inte vill förlora gamla bilder och historik och jag är säkert inte ensam.

Det finns definitivt fler som väntar på samma sak och som har Garaget.org som huvudsida för att visa upp sin bil på nätet.. Inte kul när man är mitt uppe i utställnings-säsong (..som nu snart är slut..) och inte kunna uppdatera bilderna efter en eller flera vintrar i garaget... sad
Tycker också att det borde läggas energi på detta. Eller iaf låta det gamla systemet att kunna flytta bilder köras vidare tills man har fixat det nya!

Ja för bilderna är väl egentligen huvudnummret här på Garaget. Med all respekt för det arbete du Chrizz (vet inte om det är fler än du som jobbar med utvecklingen av Garaget) lägger ner på den här saiten, men att fixa och trixa med kommentarssystemet känns som att ha börjat i fel ände.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
chrizz Administratör
24 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

Det finns många anledningar till att vi jobbar med saker och ting i en viss ordning. Jag vill inte gå in på orsakerna i detalj, men att t.ex. MrH säger att vi jobbar i fel ände utan att ha någon insyn i vad och hur vi planerar tycker jag är lite märkligt och nästan förolämpande.

Sen vet vi också att vi aldrig kommer att kunna göra alla nöjda vid varje uppdatering, och det räknar vi heller inte med att göra, även om vi försöker. Däremot lyssnar vi naturligtvis på vad som sägs. Vi vet dock att de få missnöjda alltid hörs mest, medan de som är nöjda och glada oftast håller tyst. Med tiotusentals aktiva medlemmar och hundratusentals besökare och så pass få som klagar så måste vi trots allt göra något rätt kan man tycka smile

Jag ska kolla på bildflytten från bil till galleri i vilket fall och se ifall det eventuellt går att påskynda på något vis. Det verkar vara en funktion som många saknar och tycker är viktig.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
24 augusti 2010 · 735 Inlägg

chrizz skrev:
Det finns många anledningar till att vi jobbar med saker och ting i en viss ordning. Jag vill inte gå in på orsakerna i detalj, men att t.ex. MrH säger att vi jobbar i fel ände utan att ha någon insyn i vad och hur vi planerar tycker jag är lite märkligt och nästan förolämpande.

Sen vet vi också att vi aldrig kommer att kunna göra alla nöjda vid varje uppdatering, och det räknar vi heller inte med att göra, även om vi försöker. Däremot lyssnar vi naturligtvis på vad som sägs. Vi vet dock att de få missnöjda alltid hörs mest, medan de som är nöjda och glada oftast håller tyst. Med tiotusentals aktiva medlemmar och hundratusentals besökare och så pass få som klagar så måste vi trots allt göra något rätt kan man tycka smile

Jag ska kolla på bildflytten från bil till galleri i vilket fall och se ifall det eventuellt går att påskynda på något vis. Det verkar vara en funktion som många saknar och tycker är viktig.

Mvh

Jag är verkligen inte ute efter att förolämpa var sig dig eller någon annan Chrizz! Gjorde jag det ber jag om ursäkt.
Notera att jag skrev "med all respekt" och att det "känns" som att du/ni började i fel ände. Jag har ingen aning om hur det går till att skapa en sån här komplex sait men förstår mycket väl att det inte är gjort i en handvändning. Jag utgick bara från hur jag själv hade tänkt om turordningen när jag skrev mitt inlägg.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Aga_Diff Bärs!
25 augusti 2010 · 3 456 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Det spårar ur, garaget.org blir bara värre och värre. 2007 var allt perfekt. tongue

Håller med, fullt ut. Behövdes verkligen inga uppdateringar då tycker jag.

peegee skrev:
Ge gärna konstruktiv kritik, så vi får en chans att se över det...

Det är det jag menar:

MrH skrev:
Vi har fem symboler längst upp på sidan, Gästbok, Kommentar, PM, Vänförfrågan och Information. Varför i hela friden skall det informeras om de fyra förstnämnda under Info-symbolen, också?? Låt Info-symbolen hantera information från Garaget-crew och om inlägg i dom forumtrådar jag skrivit i.
För övriga saker finns det ju redan specifika symboler.
Det verkar ju vara så att jag skulle kunna ha en röd markering ovanför samtliga fem symboler varav informationen under Info-symbolen går ut på att informera om att jag fått påhälsning under dom fyra andra symbolerna. Varför? Det ser jag ju ändå UTAN att behöva läsa det under Info också!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
tom_rosenback
26 augusti 2010 · 349 Inlägg

Tycker ni gör ett utmärkt jobb. v9.1 fungerar utmärkt enligt min mening! Det som jag märkt är att inloggningsrutan har blivit rätt trög, dvs när man skall skriva in sina inloggningsuppgifter är det som om den skulle hämta något för varje bokstav.

Sen en enkel improvement proposal. Runt alla checkboxar och radio knappar skulle ni kunna sätta <label> - taggen så kan man enklare välja olika alternativ på sidan. Finns olika sätt att använda label taggen men detta är ett.

Keep up the fantastic work!

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/
BMW 525D (2007)
Janken Driver
2 september 2010 · 2 111 Inlägg

Inte varit inne här på ett tag nu, men det börjar bli "facebook varning" överallt på nätet nu.
Alla ska se vad alla gör hela tiden... Synd att det nått gorg också. Som någon sa, det fungerade perfekt som de va förut.

Sen är det säkert bättre på 100 punkter som inte jag märkt av ännu, så no hard feelings chrizz.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
AlexSRT8
3 september 2010 · 6 Inlägg

sjukt irriterande att textningen inte hänger med när man skriver kommentarer på bilder, bloggar etc. Känns lite atari och 80 tal. Bättre borde ni kunna.

What we do in life echoes in eternity
te_wik Forummoderator
3 september 2010 · 12 813 Inlägg

AlexSRT8 skrev:
sjukt irriterande att textningen inte hänger med när man skriver kommentarer på bilder, bloggar etc. Känns lite atari och 80 tal. Bättre borde ni kunna.

Det beror isåfall på ett fel hos dig, här flyter allt på precis som det ska.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang