Projekt Datsun 1200 coupe. Vaggan börjar bli klar. karossen snart klar för blästring

BOLIN_
18 december 2010 · 2 763 Inlägg

Defcon skrev:

TwinsBilOchPlat skrev:
snacka om viktreducering big_smile

njaaa det blir nog ingen vansinnig reducering. men i jämförelse med en typ SR20 så blir den helt klart påtaglig !! komplett motorpaket väger 90 kilo smile (13B)

IMPRAZERN skrev:
haha, fan va coolt projekt big_smile detta ska jag försöka följa big_smile kommer bli sjukt fet ju big_smile vad har du som mål och plan med den? big_smile

härligt härligt !! den skall bli SJUKT GRYM, det är planen. den skall även gå såååå in i helvete.

BOLIN_ skrev:
Från vilken bil tog du lyktan ifrån?? Såg ut som en volvolykta, stämmer det?? smile

ajemän, volvo V50. är du i behov av ett par ?

Nejdå, ville bara veta om de var från en volvo då jag tyckte att jag kände igen de big_smile

Volvo - For Life
Defcon Renaultskadad
18 december 2010 · 694 Inlägg

aa men det stämmer finfint :p

IMPRAZERN Intresseklubben
29 december 2010 · 673 Inlägg

Hur lång tid hade du tänkt att projektet skulle ta då? smile

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Defcon Renaultskadad
29 december 2010 · 694 Inlägg

IMPRAZERN skrev:
Hur lång tid hade du tänkt att projektet skulle ta då? smile

du det vete fan. skall ju flytta ihop med tjejen nu så cashen dem tas tongue men motorn är iaf kirrad och kommer inte bortprioriteras. sen är det säkert 70 lök till som skall ner i den bilen innan den är som jag vill ha den ;P
men har inte direkt någon tidsplan för bygget, det får mogna sig till det jag har i tankarna tongue har mest prio på renaulten nu då den är heelt klar tills i sommar.
men skall bygga karossvagga för datsun nästa vecka så det kommer hända lite mer framöver iaf

Yenza -Renoverar och bygger-
29 december 2010 · 563 Inlägg

Fan va fet bil big_smile ska lätt följas!

Defcon Renaultskadad
29 december 2010 · 694 Inlägg

Yenza skrev:
Fan va fet bil big_smile ska lätt följas!

Bra ! prenumerera på !

BalvBam っ◕‿◕)っ
8 januari 2011 · 102 Inlägg

Nice big_smile

I reject your reality and substitute my own!
Defcon Renaultskadad
9 januari 2011 · 694 Inlägg

BalvBam skrev:
Nice big_smile

wink

uppdatering på bilen. har så gott som färdigställt karossvaggan och är på g att få upp den i den, skall ut om någon timme och fortsätta. det går frammåt om än långsamt.
har dock jävla problem med motorn, Lille Björn som han heter har nu bestämt sig att höja priset med 7 papp utan att meddela mig, TROTS att vi hade en deal att han skulle skicka den till med för överenskommen suma. blir så in i helvete förbannad !!!

djcoma
22 januari 2011 · 15 Inlägg

spännande. vi får bevara de datsunarna som finns kvar. Lycka till!

Datsun 240z S30 "D.S.G WORKS" (1973)
Defcon Renaultskadad
23 januari 2011 · 694 Inlägg

djcoma skrev:
spännande. vi får bevara de datsunarna som finns kvar. Lycka till!

Ja det tycker ja absolut ! det skulle vara straffbart att skrota en japanare före -80 om den går att rädda. tack så mycket. och vi får väl se hur länge det dröjer innan det står en Z i garaget. jag får börja med en sunny ,D

SoL Eigenbrötler
23 januari 2011 · 1 237 Inlägg

detta måste jag följa...

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Defcon Renaultskadad
23 januari 2011 · 694 Inlägg

SoL skrev:
detta måste jag följa...

Gör det ! se till att skriva om det händer något med, så man vet vilka som faktiskt kollar. kul med kommentarer vad folk tycker om mitt bygge.. tyvärr står det rätt still med bygget just nu. vet inte när jag får nästa ryck. mycket hänger på tillfälle att få hem motor och så vidare. men just nu ser det ljusare åt att det blir sug i stället för överladd. och S2000:s F20c i stället för 13b. men det hänger på om jag får tag i motor osv till rätt pris..

rangerthefuhrer
10 maj 2011 ·

Hur går det för dig Defcon??

Defcon Renaultskadad
10 maj 2011 · 694 Inlägg

nädu, detta bygget står fruuuuktansvärt stilla =P håller på med annat och med Renaulten som förhoppningsvis skall få sig ett nira till rallymotorn så jag kan få ut härligheten

rangerthefuhrer
10 maj 2011 ·

Okej okej, Hoppas det tar fart snart iaf smile

Defcon Renaultskadad
10 maj 2011 · 694 Inlägg

jadu det återstår att se =P

Conjacken
8 juni 2011 · 144 Inlägg

Kul! Kommer följas big_smile
Har de hänt något? smile

Defcon Renaultskadad
8 juni 2011 · 694 Inlägg

Conjacken skrev:
Kul! Kommer följas big_smile
Har de hänt något? smile

gör det =P men kommer inte hända något på ett tag framöver.
har fått blodad tand för e46 då jag köpte mig en rätt nyligen.. så är fääätt sugen på en m3a....
men har helt klart lite planer för datsun med..
håller på att ta tag i all skit här hemma och slänger ihop/säljer av.
men vi får se vad som händer. men än är iaf inte datsun död !

Conjacken
8 juni 2011 · 144 Inlägg

Låter bra de! big_smile

Defcon Renaultskadad
8 juni 2011 · 694 Inlägg

Conjacken skrev:
Låter bra de! big_smile

kollade Fast five när dem kommer i en Skyline 2000GT-R.
bara stuket på den gjorde mig så jääävla sugen På att börja med datsun !! big_smile
underbara bilar gamla japs !!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang