Vad dricks det för whisky?

Polluxe
13 juli 2006 · 303 Inlägg

Läste just tråden ang. öl så då måste jag ju kolla om någon dricker whisky/konjak/calvados big_smile

Är själv mycket för whiskey och provar gärna nya sorter. Köpte nyligen en 14 årig "Scapa" samt en 10 årig "Talisker". Perfekt nu när regnet öser ner och det är lite smygkallt ute (piteå).

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Playmo AD
13 juli 2006 · 41 Inlägg

Lagavulin är fin.

Polluxe
13 juli 2006 · 303 Inlägg

Hört den ska vara bra men ej provat den ännu..  för nog ta å göra det.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
psittacus
13 juli 2006 · 533 Inlägg

Laphroig är den bästa, om man gillar den rökiga varianten.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
kung1
13 juli 2006 · 180 Inlägg

en gammal Bowmore med en ciggarr till.. inte för ja gillar ciggarr men det var faktiskt gott till den rökiga whiskyn

Phaetoon
13 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Oh...
Blev sugen på en single malt nu.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
golf_fille
13 juli 2006 · 86 Inlägg

Dicker gärna Jack Daniels o Long John mumma....

ghost_boy83 CREW
13 juli 2006 · 2 594 Inlägg

kung1 skrev:
en gammal Bowmore med en ciggarr till.. inte för ja gillar ciggarr men det var faktiskt gott till den rökiga whiskyn

he he äntligen nån som hajjat det däm me att njuta pipa är gott till med

Trozzo Oekonomisk, ja visst
13 juli 2006 · 966 Inlägg

Ett tips är att inte smaka på den svenska whiskeyn "Mackmyra", det behöver ett par år till på sig innan den blir något att ha

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Polluxe
13 juli 2006 · 303 Inlägg

Trozzo skrev:
Ett tips är att inte smaka på den svenska whiskeyn "Mackmyra", det behöver ett par år till på sig innan den blir något att ha

Testa kan man ju alltid..  Finns ju ändå många dåliga man provat  fast smaken är ju olika

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Rohdin
13 juli 2006 ·

Xantia !! (..eller var det konjak? aja vetefan..)

camaro67 Meister
13 juli 2006 · 6 763 Inlägg

Polluxe skrev:
Läste just tråden ang. öl så då måste jag ju kolla om någon dricker whisky/konjak/calvados big_smile

Är själv mycket för whiskey och provar gärna nya sorter. Köpte nyligen en 14 årig "Scapa" samt en 10 årig "Talisker". Perfekt nu när regnet öser ner och det är lite smygkallt ute (piteå).

inte för att hancka men stavas de inte W H I S K E Y???

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
olssson Saab nörd
13 juli 2006 · 224 Inlägg

Xanté = päronkonjak. Den är sketans god.

Saab For Life!
Polluxe
13 juli 2006 · 303 Inlägg

camaro67 skrev:

Polluxe skrev:
Läste just tråden ang. öl så då måste jag ju kolla om någon dricker whisky/konjak/calvados big_smile

Är själv mycket för whiskey och provar gärna nya sorter. Köpte nyligen en 14 årig "Scapa" samt en 10 årig "Talisker". Perfekt nu när regnet öser ner och det är lite smygkallt ute (piteå).

inte för att hancka men stavas de inte W H I S K E Y???

hancka?  Prosit! wink



Well.. var som på på whiskey.. men när ja kollade lite sorter på systembolaget så stod det whisky, därav valet av båda stavningarna i mitt inlägg wink   

Känns dock att whiskey ser bättre ut.. Haha

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Goffen Administratör
13 juli 2006 · 2 976 Inlägg

olssson skrev:
Xanté = päronkonjak. Den är sketans god.

Päronkonjaklikör för att va noga...... Talisker är min favorit, Bowmore är helt ok o en hel del andra sorter jag smakat och gillat som jag inte minns namnet eller kan stava till....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Evildream Scania arbetare
13 juli 2006 · 364 Inlägg

whiskey är gott som f*n! Dricker helst Tullamore dew och Speyburn

Audiholic!
pnilz
13 juli 2006 · 45 Inlägg

äre inte så att skillnad på whiskey och whisky? typ som skillnaden på whisky/whiskey och bourbon.

Gladen
13 juli 2006 · 311 Inlägg

jag säger bara... JÄGER wink

Senast redigerat av Gladen (13 juli 2006)

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
Nufo_boy
13 juli 2006 · 62 Inlägg

"Whiskey
Grovt generaliserat så kan man säga att Skottar och Kanadensare inte använder -ey medans de gör det i Irland och USA."

Från http://www.whiskyguiden.se/

Alla är vi nybörjare första gången.
precision
13 juli 2006 · 2 652 Inlägg

får nu bli lite whisky ikväll smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang