Jag har dump på min 940 turbo MED LMM. Funkar hur bra som helst. Man rycker bara ur kontakten till tomgångsmotorn så går det finfint. Du kan även ha en vacumstyrd LMM som där bland annat sitter på ET motororna (rätta mig om jag har fel ) Sen måste du plugga orginal dumpen som sitter på turbon, sedan monterar du ett dumplock (kan köpas på www.klracing.se) och då måste du veta om du har en Garret turbo eller om du har ett mitsu agg.
Sedan monterar man dumpen på tryckröret på insugssidan, dvs det som går från spjällhuset. Antingen kapar du av röret och sätter ett t-kors i siliconslang med en anslutning till dumpventilen, eller så har svetsar du på en anslutning. Kan du inte svetsa själv så brukar det gå på under en 100lapp att få det svetsat. (Lokala svetsfirman där jag bor tar 25 kr)
Sedan drar du bort slangen från orginaldumpen och sätter den på din nymonterade dumpventil och sedan skall det fungera om du gjort rätt. Kan även hända att dumpen inte öppnar och då kan du behöva en ny utgång ur insuget, och då skruvar du ut en av dom gängade bultarna där och ersätter den med en ventil att koppla slangen på. Givetvis får du plugga slangen till orginaldumpen med en bult eller något då.
Lite rörig text men jag hoppas den hjälper.
/Jonas