60Ah timmar, klarar det batteriet att dra mitt slutsteg?

Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

Har ett Vulcane 2400 Racing slutsteg på 2400W..klarar mitt batteri på 60Ah att dra det eller ska man sätta in ett till batteri?

linkan lindgren
13 juli 2006 · 494 Inlägg

Tuhkanen skrev:
Har ett Vulcane 2400 Racing slutsteg på 2400W..klarar mitt batteri på 60Ah att dra det eller ska man sätta in ett till batteri?

vad är de för säkring på steget?? vad är de för watt i rms??

jag är hård som sten
Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

* 4 x 600W MAX, 4 x 400 W Sinus
* Bridgeable 4-/3-/2- Way mode 80A Safety
* MOSFET class A/B amplifier
* 2-ohm stable
* Best protection for the amplifier
* Multifunction VFD-display for voltage, temperature + Audio
levelmeter
* Protection against short-circuit + overload
* Inputlevel + Bassboost for Front/Rear separate adjustable
* Adjustable high -+ Lowpassfilter
* Switchable bridging function
* Distortion factor < 0,1%
* Signal to noise > 100DB
* 20 - 20.000 HZ
* 4 kanal Cinch-in
* 2 kanal Cinch-out for the connection of another amplifier
* Volume-remote controller with 3 m cable
* Dimensions LxWxH 430x254x47 mm


Det står om slutsteget, kan inte så mycket egentligen tongue

linkan lindgren
13 juli 2006 · 494 Inlägg

Tuhkanen skrev:
* 4 x 600W MAX, 4 x 400 W Sinus
* Bridgeable 4-/3-/2- Way mode 80A Safety
* MOSFET class A/B amplifier
* 2-ohm stable
* Best protection for the amplifier
* Multifunction VFD-display for voltage, temperature + Audio
levelmeter
* Protection against short-circuit + overload
* Inputlevel + Bassboost for Front/Rear separate adjustable
* Adjustable high -+ Lowpassfilter
* Switchable bridging function
* Distortion factor < 0,1%
* Signal to noise > 100DB
* 20 - 20.000 HZ
* 4 kanal Cinch-in
* 2 kanal Cinch-out for the connection of another amplifier
* Volume-remote controller with 3 m cable
* Dimensions LxWxH 430x254x47 mm


Det står om slutsteget, kan inte så mycket egentligen tongue

vad ska du riva på steget 2 basare? 2 6*9or??     de är nog gräns fall, du får väll köpa en kodning annars

jag är hård som sten
Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

ska ha dubbla 12or å 2 6*9or, ska jag köpa en kondensator å koppla in oxå lr?

Drönirettab
13 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Det är avsäkrat med 80A och om man räknar med att steget drar den strömmen så kan du inte spela med motorn avslagen någon längre stund, kanske 20 minuter(grov gissning) innan batteriet har dragits ur till 50%. Om du poppar med halva effekten så blir det kanske 40 minuter.
Det viktiga är iaf att veta att du inte kan stå i tex 3 timmar med motorn avslagen och poppa på järnet.

För att det ska fungera bra när motorn är på så bör generatorn kunna ladda minst 100-120A för att orka med eftersom halvljuset+eventuell insprutning drar ström också.

Extra batteri är nog att föredra.

Senast redigerat av Drönirettab (13 juli 2006)

Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

om man köper en kondensator då? typ denna http://www.x3mseller.com/index.php?Depa … ductID=437
slipper man köpa ett extra batteri då?

Drönirettab
13 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Även om du köper 10 st sådana så kommer du inte att kunna spela längre tid med motorn avslagen, batteriet tar slut lika fort. Om inte generatorn orkar ladda så blir det inte bättre med en kondensator heller.

Men för all del, prova om du vill. Jag tror inte att det fungerar.

Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

ok så jag ska köpa ett extra batteri..vilket är billigt och bra då? några tips? Hur kopplar man in ett extra då? ska man koppla ihop d me d andra batteriet?

Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

någon av er som har msn som skriver här, lite lättare å parata om man har frågor osv där än å sitta å vätna här på svar..

Drönirettab
13 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Tuhkanen skrev:
ok så jag ska köpa ett extra batteri..vilket är billigt och bra då? några tips? Hur kopplar man in ett extra då? ska man koppla ihop d me d andra batteriet?

Det finns en del bra trådar om just extra batteri, skriv "extra batteri" i sökfunktionen så kommer det fram många trådar.

Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

men om jag då inte spelar nått när motorn är avstängd utan bara när den är på + att sätter in någon kondensator, då tar väl inte batteriet slut?

linkan lindgren
13 juli 2006 · 494 Inlägg

Tuhkanen skrev:
men om jag då inte spelar nått när motorn är avstängd utan bara när den är på + att sätter in någon kondensator, då tar väl inte batteriet slut?

nä de ska de nog inte gör bara generatorn klarar att ladda nog mycket,  jag själv kör ett steg på 80a på ett 80a batteri, jag kanske kan spela i ca 10 minuter när bilen är stängd inan batteriet är slutttt

jag är hård som sten
Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

okok

Sharky
13 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Fördelen här är att det finns personer som sätter sig ner och tänker en stund innan dom svarar, kanske t o m läser hela tråden först.
Jag har en känsla av det blir mycket chatt-svar på msn.

Sök gärna här på forumet också - finns mycket om extra batteri.

/Göran

Tuhkanen skrev:
någon av er som har msn som skriver här, lite lättare å parata om man har frågor osv där än å sitta å vätna här på svar..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Drönirettab
13 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Tuhkanen skrev:
men om jag då inte spelar nått när motorn är avstängd utan bara när den är på + att sätter in någon kondensator, då tar väl inte batteriet slut?

Nej, inte om generatorn orkar med att ladda. Håller med linkan lindgren på den punkten.
En lite nyare Audi, tex din, har väl 120A generator eller liknande antar jag. Om du inte slår på en massa extraljus och fläkten på järnet så ska det nog gå bra att poppa högt med motorn på.

Men du fick ju iaf svart på vitt hur det kan bli med ett stort steg och motorn avslagen.

Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

ja, men jag ska inte spela musik när bilen är avstängd utan bara när motorn är igång? var kan man kolla generatorn? står det på den lr?

linkan lindgren
13 juli 2006 · 494 Inlägg

Tuhkanen skrev:
ja, men jag ska inte spela musik när bilen är avstängd utan bara när motorn är igång? var kan man kolla generatorn? står det på den lr?

om de skulle vara så att den laddar lit väll lite så i bland kan de vara så sinpelt att de är bara att byta till grövre kablar till generatorn,

jag är hård som sten
Tuhkanen
13 juli 2006 · 582 Inlägg

generatorn är på 90A..har en kompis som går bil elektronik på gymnasiet och han säger att det kan räcka endå...men för att vara på den säkra sidan kan man inte sätta in någon av dom här kondensatoererna? http://www.x3mseller.com/index.php?DepartmentID=27
ska ju bara ha igång musik när motorn är igång, behöver ju bara så batterit går när jag håller på å kör

Phaetoon
13 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Mitt förslag är att prova utan kond/extra batteri först och om det inte fungerar så bra,
skaffa då hellre ett extra bra batteri än en kond. För då kan du även spela en stund fastän motorn är avstängd. En kond. hjälper ju bara till när du behöver det där lilla extra vid basdunkarna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang