Dra kabel för Slutsteg i Audi A4!!!

Lycksen
15 juli 2006 · 101 Inlägg

Vi ska sätta in ett slutsteg och ett par högtalare i en AUDI A4 - 99.

Hur kommer man lättast in i kupén från motorrummet med strömkabeln?

Alphasonic Piratpartiet
15 juli 2006 · 339 Inlägg

Jag borrade hål i torpedväggen och drog igenom där, då kommer den ut bakom handskfacket. det krävde lite jobb men den syns inte iaf

Lycksen
15 juli 2006 · 101 Inlägg

Okej. Ungefär hur långt ner borrade du det hålet? Vad ska man ta bort innan man börjar borra? Har du någon bild?

Senast redigerat av Lycksen (15 juli 2006)

Alphasonic Piratpartiet
15 juli 2006 · 339 Inlägg

jag hade en lite "oddlooking surface" som inte var metall jag öppnade huven och tog bort avrinnings skydden då bör man komma åt det iaf... du kan ju testa knacka å se om du hittar nått som inte verkar va metall och göra hål där

Septima
15 juli 2006 · 38 Inlägg

Det går att dra den in genom filtret som sitter mitt emot handsfacket i motorn. Behövs inte borras något.

Pi Just another freak in the freak kingdom
15 juli 2006 · 378 Inlägg

Väggen ser olika ut beroende om det är ac på bilen eller ej.. Jag har inte ac så jag drog in kabeln där ac rören ska gå in i kupén under avrinnings skydden på passagerarsidan..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Lycksen
16 juli 2006 · 101 Inlägg

Septima: Filtret som sitter längst upp under ett plastskydd som sträcker sig längst framrutan? Ner genom filtret i "jacken"?

Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
16 juli 2006 · 441 Inlägg

Man behöver inte borra ett skit i Audin! Ett alternativ är att man öppnar styrboxlådan och drar ner kabeln igenom den. Eller så tar man sig ner genom gummitätningen där normalt sätt kupéfläkts kabeln går in i bilen, men de går att få i två kablar.

Lycka till! wink

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Alphasonic Piratpartiet
16 juli 2006 · 339 Inlägg

Turbo_A4: hur tjocka kablar får du igenom där?

Theo
16 juli 2006 · 859 Inlägg

Jag har borrat hål brevid AC rören, och kör med 2 förskruvningar för 50mm2 i slang. Fungerar bra och ser bra ut.

MVH Theo

Pehrsson
16 juli 2006 · 4 Inlägg

Ingen verka ha exakt det motorrummet jag har. Det är ju en Audi 1,8 T -99. Kan typ inget om bilar. Skulle någon kunna skicka lite bilder på motorrummet exakt var kabeln kryper in nånstans. Var sitter styrboxlådan?

Lycksen
17 juli 2006 · 101 Inlägg

Nu är problemet löst. Tack för alla svar. Vi hittade ett hål jämte en fläkt på vänstersida(sett framifrån) som gick rakt ner till listerna. Perfekt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang