Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Sarge
14 december 2010 · 2 337 Inlägg

sirmiro skrev:
[...]
Men jag är ledsen - användarna ser när någon söker pengar och makt, och vi trivs inte med det. Speciellt inte just nu med det informationskrig som nyss startade genom wikileaks.

[...]

Det är jävligt vågat att påstå sig tala för samtliga användare på sidan sådär. Nu kanske det inte var tanken, men det ser så ut med den formuleringen.

Senast redigerat av Sarge (14 december 2010)

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Ha ha, det här e ju bara för kul!
Då kan jag förklara mig lite hur jag ser på saken...om nu någon mot all förmodan bryr sig!

Det här kan vara bra på ett sätt!
Vi får bort dessa killar/tjejer som hänger här enbart för att Lunarstorm lagts ner och INTE för att dem är intresserade av bilar.
Dem kommer tröttna totalt att inte få blogga om ditten och datten.

Däremot är det jäkligt tråkigt att nu tappa livet bakom användarna här.
Jag har gillat bloggarna som skrivs, det kommer tankar, åsikter och funderingar kring livet utanför just bilar AV "bilfolket"!
Jag ska vara ärlig. Jag har nog inte läst en enda blogg där det står nåt som tex "idag köpte jag nya vindrute torkare"! För det har det funnits! ;)Och jag kommer inte att göra det i fortsättningen heller!
Däremot har jag funnit stort tycke i att läsa om politik, samhällsfrågor, aktuella händelser, livsöden, pinsamma historier, roliga historier mm.

Hellre lägga fokus på annat som att tex att se över regler här på sidan och se till att dessa följs, ta bort spök konton mm mm.

Tummen upp dock att Chrizz ÄNTLIGEN går ut med att detta är en BILSIDA!
Tvivlade där ett tag! smile

Kan vi inte göra en undersökning vilka som är för denna idé och vilka som är emot?
smile
Vore ju jätte skoj att se hur många procent som gillar "Den fria bloggen!"

Håller fullständigt med dig Jezz..
Bra skrivit som vanligt tyvärr går det inte o ge tummen upp..

Masterworks
14 december 2010 ·

skruttan skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Ha ha, det här e ju bara för kul!
Då kan jag förklara mig lite hur jag ser på saken...om nu någon mot all förmodan bryr sig!

Det här kan vara bra på ett sätt!
Vi får bort dessa killar/tjejer som hänger här enbart för att Lunarstorm lagts ner och INTE för att dem är intresserade av bilar.
Dem kommer tröttna totalt att inte få blogga om ditten och datten.

Däremot är det jäkligt tråkigt att nu tappa livet bakom användarna här.
Jag har gillat bloggarna som skrivs, det kommer tankar, åsikter och funderingar kring livet utanför just bilar AV "bilfolket"!
Jag ska vara ärlig. Jag har nog inte läst en enda blogg där det står nåt som tex "idag köpte jag nya vindrute torkare"! För det har det funnits! ;)Och jag kommer inte att göra det i fortsättningen heller!
Däremot har jag funnit stort tycke i att läsa om politik, samhällsfrågor, aktuella händelser, livsöden, pinsamma historier, roliga historier mm.

Hellre lägga fokus på annat som att tex att se över regler här på sidan och se till att dessa följs, ta bort spök konton mm mm.

Tummen upp dock att Chrizz ÄNTLIGEN går ut med att detta är en BILSIDA!
Tvivlade där ett tag! smile

Kan vi inte göra en undersökning vilka som är för denna idé och vilka som är emot?
smile
Vore ju jätte skoj att se hur många procent som gillar "Den fria bloggen!"

Håller fullständigt med dig Jezz..
Bra skrivit som vanligt tyvärr går det inte o ge tummen upp..

Klart det går!
http://zaraviklund.blogg.se/images/2010/tummen-upp_96621198.jpg

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

sirmiro skrev:

Masterworks skrev:

BjorNSX skrev:

Välformulerat - precis min känsla också, med ett sånt där konstigt leende man har när man är besviken men inte förvånad! -Det var det det.

Jag fattar inte att inga admins eller Chriss kommenterar missnöjet här och nu???  roll

De har väl glömt hur man går in och kommenterar i en tråd då det var för lång tid sedan senaste gången det skedde?

När man är för fin för att skriva på den sida man driver har något blivit galet.





Men jag håller med Jezzica - upp med en undersökning hur många som vill ha en 'fri blogg' & hur många som vill ha en 'fordonsblogg'.

Eller är risken att det blir 'fel' resultat?

Dom kommenterar inte för dom e för upptagna med att skita i sina medlemmar o sitta o gruva på hämnd emot som som går emot dom.. lol

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 097 Inlägg

skruttan skrev:

sirmiro skrev:

Masterworks skrev:

Jag fattar inte att inga admins eller Chriss kommenterar missnöjet här och nu???  roll

De har väl glömt hur man går in och kommenterar i en tråd då det var för lång tid sedan senaste gången det skedde?

När man är för fin för att skriva på den sida man driver har något blivit galet.





Men jag håller med Jezzica - upp med en undersökning hur många som vill ha en 'fri blogg' & hur många som vill ha en 'fordonsblogg'.

Eller är risken att det blir 'fel' resultat?

Dom kommenterar inte för dom e för upptagna med att skita i sina medlemmar o sitta o gruva på hämnd emot som som går emot dom.. lol

Sandlådenivå?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

Masterworks skrev:

BjorNSX skrev:

Firejennifer skrev:
Happ.. Det var det det.

Välformulerat - precis min känsla också, med ett sånt där konstigt leende man har när man är besviken men inte förvånad! -Det var det det.

Jag fattar inte att inga admins eller Chriss kommenterar missnöjet här och nu???  roll

Mig skulle det förvåna jättemycket!!!  smile

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Firejennifer
14 december 2010 ·

Ååååh.. Har ju hängt här i flera år, pga bilintresset. Och nu får man inte snacka annat än bilar (klart man kan skicka gästboksinlägg osv men det blir inte samma sak).

Att vara här nu känns som att vara på en fest bland bilfolk där man ENBART får snacka bilar. hmm

Skevt. Hoppas det ordnar sig!

kenny_crx
14 december 2010 · 836 Inlägg

om nu garaget e en sida med fokus på endast fordon, då kan ni alltid anställa en 50 admins som kan sitta och kolla galleri avdelningen dag ut o dag in, för där smackar det in det ena icke fordons relaterat efter det andra smile

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

AirOne skrev:

sirmiro skrev:
En gång för 10år sedan fanns en sida som hette 'www.lunarstorm.se'.

Nästan alla mellan 12 och 30 hade en sida där.
Det var upp till 100.000 personer inloggade samtidigt.

De började styra uppifrån hur användarna skulle tycka.
De ville ha betalt för de tjänster folk nyttjade mest.


Idag finns inte 'www.lunarstorm.se' kvar.
Sponsorerna finns inte mer. Ingen reklam alls. De bakom lunarstorm fick gå vidare och byta namn och starta en ny sida för att ha något kvar.

Många har talat om att garaget.org är ett nytt lunarstorm, och jag har alltid trott att de delarna handlat om användares omogna skrift, men jag hade fel.
Garaget är ett nytt lunarstorm - en sida där de som bestämmer glömmer bort användarna för att tjäna pengar. De har själva sedan länge slutat använda sidan genom att blogga, uppdatera bilder eller projekttrådar - så de har glömt vad som är viktigt. Nu finns bara en dröm om pengar och makt.

Men jag är ledsen - användarna ser när någon söker pengar och makt, och vi trivs inte med det. Speciellt inte just nu med det informationskrig som nyss startade genom wikileaks.

Ändra tillbaka till hur det såg ut igår - och gör det fort. INNAN det hinner bli en skada av ert stora misstag.

Inget illa sirmiro. Du skriver bra, och du förklarar dig bra - men är det bara jag som missat den värld du lever i? Det stämmer säkert det du säger, men jag känner inte alls att vi lever i samma värld.
Vart är "drömmen om pengar och makt" på denna sida?
Lite annonser ser man, men sånt är ofrånkomligt om man ska lyckas hålla en sida levande i längden. Makten? Är det makten över användarna du pratar om?
Jag är glad att det finns de som har makt över användarna. Hur fasen skulle det annars se ut ut här efter ett tag, om man gjorde Garaget till nya Wikipedia, så alla får ändra efter eget tycke?

Vidareutveckla gärna dina upplevelser, för de är ganska intressanta för oss som ännu inte upptäckt dem..

Makten - att kunna styra vad de användare man har på en viss sida skriver. En inskränkning på yttrandefriheten. Det går inte att komma ifrån att det är en maktposition att vara admin på en sida med 130.000 användare.

Reklamen ser jag gärna, men det var som när det kom in reklam mitt i forumstrådarna - något så enerverande att jag fick skaffa adblocker för att orka läsa forumet.
En ogenomtänkt idé. Att placera reklamen så användaren tvingas till den, istället för att den finns så användaren ser den tydligt i perifiriseendet.

Ett community byggs av dess användare, wikipedia byggs av dess fakta.
Om användarna inte finns så saknas all anledning att gå in på garaget.org.
Att man går in här är för att se allt nytt som kommit. Söker jag fakta söker jag på google så kollar de upp vilket forum som har den bästa tråden för att finna mitt svar - skriver jag på gorg vill jag bolla idéer med folk.
Om man då säger att en användare inte får göra ditt och datt utan att det är något riktigt opassande (kränkningar etc) så stryper man den enda tillgång man har - användarna.



Men vi bilfolk ska väl inte känna varandra - vi ska bara veta om de olika bilarna, vem som kör den spelar mindre roll.
Tänk om vi visste vad folk jobbar med och hur de lever, då kan vi ju inte säga att en viss person får bilen betald av mamma eller banken - när han/hon egentligen äter nudlar hela vinterna för att uppgradera bilen. Såna saker kommer i bloggen, sakerna som får oss att lära känna varandra.
Men det är ju fel att vi gör på ett community som är till för att vi ska lära känna varandra...

bihfocus
14 december 2010 ·

Verkar som han som driver GORG är sugen på Pension,,, Att man stör sig på en blogg? Lägg ner bloggen istället.

Bensinskallen P o r s c h e
14 december 2010 · 1 700 Inlägg

sirmiro skrev:
'Vi klarar inte av att styra folket - så vi stryker deras möjlighet att tala.'

Så vad är då fordonsrelaterat?
Får jag blogga om att jag varit på en bandag - om jag inte själv rört ett fordon?

Detta leder till att dela upp folk i grupper - de som har fordon och då får skriva & gruppen med intresse som vill lära sig och vill ha något här att göra.

Hur i helvete ska en tjej eller kille utan bil och tidigare kunskap kunna komma in i gemenskapen om hon inte får blogga om något?
Skriva i felsökningen och fråga saker andra gnäller att det varit uppe innan?
Skriva i 'Frågor och svar' och då försöka få koll på folk?

Om min vardag med bilen handlar om stora bekymmer i övrigt som tar för mycket tid - får jag blogga om det då?

Jag vill vara ute i garaget 24/7 - men jag har varken pengar eller tid till det. Jag kämpar för att ha rätten att leva och säga det jag vill, men nu går till och med gorg ut och säger att ni ska vara diktatorer...

Stötande saker ska givetvis bort, en när folk uppenbarligen gillar en funktion, de gillar olika bloggar och det är det folk gillar som kommer upp till toppen. Det har med andra ord handlat om INNEHÅLLET, inte att man spammar mest.
Men vill ni att denna sida ska vara en sida dit man går för att skriva kommentarer som 'Haha' i forumet så visst - ni gräver er grav. Men ni vill kanske lägga ner gorg.
Ställer jag frågor om motordelar och hur folk tycker att man ska forma kanaler etc så säger alla direkt att söka ett annat forum - för att ingen ska få visa kunskap här.

Sätt in moderatorer som vågar visa vilka de är, som slutar hålla på med att snacka skit i dolda namn osv. Folk som vågar stå för det de säger när man möter dem öga mot öga. Det är inte användarna det är fel på. Det är ett kontrollbehov från admin som sedan admin inte klarar att hålla.

Men ska ni stryka rättigheterna så får man väl vistas mer på gatbilar.se, något som är jävligt tragiskt då jag gillar gorg.

Ni fick tidigare under denna dag förslag av en användare som har bloggar på bloggtoppen varje vecka att hon kunde vara med och moderera det, det kanske är en idé att fundera på.
Jag skickade ett PM för ett par månader sedan där jag erbjöd min hjälp som moderator - men jag har inte fått svar på det. Hur svårt är det att skriva 'Vi har alla moderatorer vi behöver just nu.'? Men det är väl som så många säger - gorg skiter i sina användare. Och den dagen man ignorerar sina användare börjar fallet - och när fallet börjar sjunker inkomsterna - för det är väl det som är det viktigaste för er, eller?

(känner på mig att jag kommer få skit för det här men, skitsamma)

Ta inte illa upp nu men mycket av det du frågar om är ganska uppenbart. Vad är det som hindrar nya tjejer/ killar från att komma till om de nu vill prata om fordon? Finns inget som säger att de inte får "blogga" lite om sina frågor/ idéer osv eftersom det har att göra med fordon... Finns ju heller inget som säger att man inte får spegla sitt liv på sidan om heller, för det går ju faktiskt att koppla ihop om det är så.

Att det här skulle vara garagets död måste väl vara ett skämt? Så vitt jag vet är själva forumet ett forums kärna, där lever kunskapen, men konstigt att jag sett så få av er som klagar så mycket där ute på fältet?

Bloggar/ bloggare som enbart vill skriva om sig själva, sitt hat mot andra och sina små bekymmer i livet i syfte att bli sedd av andra är parasiter och har inget att göra på en hemsida för fordonsintresserade.

Har själv inget emot seriösa personer som skriver vettiga saker, men återigen, jag håller med om att det här är en fordonssida och att annat onödigt ska fasas ut. Man låter ju knappast rosten på en bil man är rädd om hållas, om den orsakar problem.

Lite mer öppet offtopic forum, javisst!

Senast redigerat av Bensinskallen (14 december 2010)

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

skruttan skrev:

sirmiro skrev:

Masterworks skrev:

Jag fattar inte att inga admins eller Chriss kommenterar missnöjet här och nu???  roll

De har väl glömt hur man går in och kommenterar i en tråd då det var för lång tid sedan senaste gången det skedde?

När man är för fin för att skriva på den sida man driver har något blivit galet.





Men jag håller med Jezzica - upp med en undersökning hur många som vill ha en 'fri blogg' & hur många som vill ha en 'fordonsblogg'.

Eller är risken att det blir 'fel' resultat?

Dom kommenterar inte för dom e för upptagna med att skita i sina medlemmar o sitta o gruva på hämnd emot som som går emot dom.. lol

De har försökt tidigare.
Det var en skärrad moderator som svarade i telefonen när en kompis ringde och förklarade att vi visste om att det var han som spred skit under dolt namn. Han trodde visst han kunde vara anonym och komma undan med vad som helst.

Det är lätt att vara kaxig och säga 'det är jag som är boss' när man sitter bakom en dataskärm - men jag kan ta denna diskussion i det verkliga livet med alla berörda.

Och så folk vet - jag talar inte för alla användare, bara för den stora grupp som håller med mig. Säg gärna emot mig på de punkter jag har fel, jag har bara granskat ett antal företags fall...

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 097 Inlägg

sirmiro skrev:

AirOne skrev:

sirmiro skrev:
En gång för 10år sedan fanns en sida som hette 'www.lunarstorm.se'.

Nästan alla mellan 12 och 30 hade en sida där.
Det var upp till 100.000 personer inloggade samtidigt.

De började styra uppifrån hur användarna skulle tycka.
De ville ha betalt för de tjänster folk nyttjade mest.


Idag finns inte 'www.lunarstorm.se' kvar.
Sponsorerna finns inte mer. Ingen reklam alls. De bakom lunarstorm fick gå vidare och byta namn och starta en ny sida för att ha något kvar.

Många har talat om att garaget.org är ett nytt lunarstorm, och jag har alltid trott att de delarna handlat om användares omogna skrift, men jag hade fel.
Garaget är ett nytt lunarstorm - en sida där de som bestämmer glömmer bort användarna för att tjäna pengar. De har själva sedan länge slutat använda sidan genom att blogga, uppdatera bilder eller projekttrådar - så de har glömt vad som är viktigt. Nu finns bara en dröm om pengar och makt.

Men jag är ledsen - användarna ser när någon söker pengar och makt, och vi trivs inte med det. Speciellt inte just nu med det informationskrig som nyss startade genom wikileaks.

Ändra tillbaka till hur det såg ut igår - och gör det fort. INNAN det hinner bli en skada av ert stora misstag.

Inget illa sirmiro. Du skriver bra, och du förklarar dig bra - men är det bara jag som missat den värld du lever i? Det stämmer säkert det du säger, men jag känner inte alls att vi lever i samma värld.
Vart är "drömmen om pengar och makt" på denna sida?
Lite annonser ser man, men sånt är ofrånkomligt om man ska lyckas hålla en sida levande i längden. Makten? Är det makten över användarna du pratar om?
Jag är glad att det finns de som har makt över användarna. Hur fasen skulle det annars se ut ut här efter ett tag, om man gjorde Garaget till nya Wikipedia, så alla får ändra efter eget tycke?

Vidareutveckla gärna dina upplevelser, för de är ganska intressanta för oss som ännu inte upptäckt dem..

Makten - att kunna styra vad de användare man har på en viss sida skriver. En inskränkning på yttrandefriheten. Det går inte att komma ifrån att det är en maktposition att vara admin på en sida med 130.000 användare.

Reklamen ser jag gärna, men det var som när det kom in reklam mitt i forumstrådarna - något så enerverande att jag fick skaffa adblocker för att orka läsa forumet.
En ogenomtänkt idé. Att placera reklamen så användaren tvingas till den, istället för att den finns så användaren ser den tydligt i perifiriseendet.

Ett community byggs av dess användare, wikipedia byggs av dess fakta.
Om användarna inte finns så saknas all anledning att gå in på garaget.org.
Att man går in här är för att se allt nytt som kommit. Söker jag fakta söker jag på google så kollar de upp vilket forum som har den bästa tråden för att finna mitt svar - skriver jag på gorg vill jag bolla idéer med folk.
Om man då säger att en användare inte får göra ditt och datt utan att det är något riktigt opassande (kränkningar etc) så stryper man den enda tillgång man har - användarna.



Men vi bilfolk ska väl inte känna varandra - vi ska bara veta om de olika bilarna, vem som kör den spelar mindre roll.
Tänk om vi visste vad folk jobbar med och hur de lever, då kan vi ju inte säga att en viss person får bilen betald av mamma eller banken - när han/hon egentligen äter nudlar hela vinterna för att uppgradera bilen. Såna saker kommer i bloggen, sakerna som får oss att lära känna varandra.
Men det är ju fel att vi gör på ett community som är till för att vi ska lära känna varandra...

Angående makten: Det enda jag ser i ändringsväg är att bloggen har blivit mer riktad mot motorrelaterat. Jag skulle inte tro att det är fel att blanda det man skriver, med både motorrelaterat och privatliv i övrigt, men har jag fel får gärna någon administratör slå mig på fingrarna och säga att jag sagt fel.

Angående reklamen: Jag minns när reklamen dök upp mellan och då gärna i trådarna. Det var ganska störande ja, men det rättades till. Det var aldrig mening att man skulle få gissa sig till vad som stod under reklamen, och fel rättas till. Har för mig att Chrizz sagt det tidigare också, att det aldrig var eller är meningen att reklamen ska vara störande.

Och varför kan du inte längre bolla med användarna, med ämnen du vill veta mer om? Det kan du väl fortfarande?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
lillskott Fiskförädlare
14 december 2010 · 108 Inlägg

BjorNSX skrev:

lillskott skrev:
tycker det var bra ändring facktiskt.
ska bli roligt å se hur de funkar, och om de blir nå intresanta blogginlägg big_smile

?????Förstår jag inte!!! De flesta bloggarna är ju redan fordonsrelaterade så det blir väl samma sak!! Bara att nu får vi inte prata om andra viktiga och roliga saker som exempelvis etikett på nätet - dvs här!... eller hästar, två hästintresserade bilägare emellan!!!

jag tror ändå de kommer bli bättre å intressantare. tkr det är synd att många är så negativa hmm

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
bihfocus
14 december 2010 ·

Qziny skrev:
Jag tycker att det var bra gjort!! smile
har faktiskt sett en del helt onödiga blogginlägg som jag kan logga in på facebook för att se...

Ska du säga som inte äns har ett körkort och en bil uppe.

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 097 Inlägg

bihfocus skrev:

Qziny skrev:
Jag tycker att det var bra gjort!! smile
har faktiskt sett en del helt onödiga blogginlägg som jag kan logga in på facebook för att se...

Ska du säga som inte äns har ett körkort och en bil uppe.

Vad spelar det för roll?
Man behöver inte vara 18 för att få vara här. Alla är välkomna, sålänge man kan sköta sig
och beté sig som en vuxen person.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
ToXtreme
14 december 2010 · 3 627 Inlägg

Mycket kloka ord!

Jag tycker lite som såhär, kortfattat. I en blogg skriver man saker som INTE är helt relaterade till bilar. En blogg är till för att skriva det som man inte kan skriva i själva forumet, tex "Hej Allesammans, idag hände följande ..... numer är jag rullstolsbunden och kan därmed inte fortsätta med bilar", anses det bilrelaterat isåfall då ordet "bilar" finns i texten? Nej, det är inte bilrelaterat någonstans, det är en förklaring till varför man inte kan fortsätta.

Det är personligt och hör inte hemma på själva forumet. En Fordonsblogg är totalt meningslöst imo, vill man skriva om saker man gjort med bilen etc. så brukar de flesta skapa en PROJEKTTRÅD och skriva där i. Varför ha en blogg med samma syfte?

Ta tillbaka den vanliga bloggen igen, vill man inte veta av användarnas personliga saker, läs där inte då! Ignorera fliken, varför störa sig på allt snack där när man helt enkelt bara kan skita i att läsa där?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

Bensinskallen skrev:

sirmiro skrev:
'Vi klarar inte av att styra folket - så vi stryker deras möjlighet att tala.'

Så vad är då fordonsrelaterat?
Får jag blogga om att jag varit på en bandag - om jag inte själv rört ett fordon?

Detta leder till att dela upp folk i grupper - de som har fordon och då får skriva & gruppen med intresse som vill lära sig och vill ha något här att göra.

Hur i helvete ska en tjej eller kille utan bil och tidigare kunskap kunna komma in i gemenskapen om hon inte får blogga om något?
Skriva i felsökningen och fråga saker andra gnäller att det varit uppe innan?
Skriva i 'Frågor och svar' och då försöka få koll på folk?

Om min vardag med bilen handlar om stora bekymmer i övrigt som tar för mycket tid - får jag blogga om det då?

Jag vill vara ute i garaget 24/7 - men jag har varken pengar eller tid till det. Jag kämpar för att ha rätten att leva och säga det jag vill, men nu går till och med gorg ut och säger att ni ska vara diktatorer...

Stötande saker ska givetvis bort, en när folk uppenbarligen gillar en funktion, de gillar olika bloggar och det är det folk gillar som kommer upp till toppen. Det har med andra ord handlat om INNEHÅLLET, inte att man spammar mest.
Men vill ni att denna sida ska vara en sida dit man går för att skriva kommentarer som 'Haha' i forumet så visst - ni gräver er grav. Men ni vill kanske lägga ner gorg.
Ställer jag frågor om motordelar och hur folk tycker att man ska forma kanaler etc så säger alla direkt att söka ett annat forum - för att ingen ska få visa kunskap här.

Sätt in moderatorer som vågar visa vilka de är, som slutar hålla på med att snacka skit i dolda namn osv. Folk som vågar stå för det de säger när man möter dem öga mot öga. Det är inte användarna det är fel på. Det är ett kontrollbehov från admin som sedan admin inte klarar att hålla.

Men ska ni stryka rättigheterna så får man väl vistas mer på gatbilar.se, något som är jävligt tragiskt då jag gillar gorg.

Ni fick tidigare under denna dag förslag av en användare som har bloggar på bloggtoppen varje vecka att hon kunde vara med och moderera det, det kanske är en idé att fundera på.
Jag skickade ett PM för ett par månader sedan där jag erbjöd min hjälp som moderator - men jag har inte fått svar på det. Hur svårt är det att skriva 'Vi har alla moderatorer vi behöver just nu.'? Men det är väl som så många säger - gorg skiter i sina användare. Och den dagen man ignorerar sina användare börjar fallet - och när fallet börjar sjunker inkomsterna - för det är väl det som är det viktigaste för er, eller?

(känner på mig att jag kommer få skit för det här men, skitsamma)

Ta inte illa upp nu men mycket av det du frågar om är ganska uppenbart. Vad är det som hindrar nya tjejer/ killar från att komma till om de nu vill prata om fordon? Finns inget som säger att de inte får "blogga" lite om sina frågor/ idéer osv eftersom det har att göra med fordon... Finns ju heller inget som säger att man inte får spegla sitt liv på sidan om heller, för det går ju faktiskt att koppla ihop om det är så.

Att det här skulle vara garagets död måste väl vara ett skämt? Så vitt jag vet är själva forumet ett forums kärna, där lever kunskapen, men konstigt att jag sett så få av er som klagar så mycket där ute på fältet?

Bloggar/ bloggare som enbart vill skriva om sig själva, sitt hat mot andra och sina små bekymmer i livet i syfte att bli sedd av andra är parasiter och har inget att göra på en hemsida för fordonsintresserade.

Har själv inget emot seriösa personer som skriver vettiga saker, men återigen, jag håller med om att det här är en fordonssida och att annat onödigt ska fasas ut. Man låter ju knappast rosten på en bil man är rädd om hållas, om den orsakar problem.

Lite mer öppet offtopic forum, javisst!

Forumet är ett communitys kärna - helt rätt.

Men då ska det fungera.

Fordonsdelen här är tragisk så fort det är ett svårare problem än att byta vindrutetorkare på en volvo.
När jag kommer med funderingar hur jag ska skapa en egen toppackning etc så blir jag hänvisad till andra forum.
Frågor och svar tillåter bara just frågor och svar, sen låser man trådarna.
Allmänt - ja vad ska man säga?
Projekttrådarna är det som är bäst - för där säger inte moderatorerna något, ännu.

Videodelen fungerar på sättet att en moderator säger vilket klipp som är bra, tummarna gör inte att klippen kommer upp tydligt för alla användare. Det är ju de klippen jag vill se - jag vill inte bläddra i allt. Och ja, funktionen kanske finns, men för dold... Kvalitet etc kan vi strunta i att diskutera.

Foton - ja, det är ju superlätt att nyttja gorg till foton... Ladda upp bilder en och en, kopiera länkadressen och sen kan du posta dem...

Presentationer, bilar - det blir vad vi användare gör det till. Varken mer eller mindre. OOch anmäler man något blir andra användare tokiga.


Så vad finns nu kvar som gör att gorg är så mycket bättre än det andra som finns? Jo, användarna. Och bara användarna.



Och nej, jag skojar inte när jag talar om gorgs död.
Ofta dör en sida om den tappar många användare - och användare kommer och försvinner i exponentiell takt. När ett antal av kompisarna stuckit så sticker massor av folk.
zatzy.com finns knappt i Örebro längre som ett exempel - då moderatorerna gick in och strök det ställe vi snackade skit - gorg försökte samma sak, de öppnade igen efter 24h när jag förklarat allt.
Nu handlar det om en förändring för alla användare. Det skrivs ca 20-50bloggar per dag, som sammanlagt får tusentals visningar varje dag. De skapar vänskap och förståelse.




Men för alla er som säger att man ska ta det på andra forum - var ska jag diskutera de ämnen jag inte får diskutera här - om jag vill diskutera det med likasinnade, dvs bilfolk?

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

ToXtreme skrev:
Mycket kloka ord!

Jag tycker lite som såhär, kortfattat. I en blogg skriver man saker som INTE är helt relaterade till bilar. En blogg är till för att skriva det som man inte kan skriva i själva forumet, tex "Hej Allesammans, idag hände följande ..... numer är jag rullstolsbunden och kan därmed inte fortsätta med bilar", anses det bilrelaterat isåfall då ordet "bilar" finns i texten? Nej, det är inte bilrelaterat någonstans, det är en förklaring till varför man inte kan fortsätta.

Det är personligt och hör inte hemma på själva forumet. En Fordonsblogg är totalt meningslöst imo, vill man skriva om saker man gjort med bilen etc. så brukar de flesta skapa en PROJEKTTRÅD och skriva där i. Varför ha en blogg med samma syfte?

Ta tillbaka den vanliga bloggen igen, vill man inte veta av användarnas personliga saker, läs där inte då! Ignorera fliken, varför störa sig på allt snack där när man helt enkelt bara kan skita i att läsa där?

Fan va bra skrivet.. tummen upp!

Necra
14 december 2010 · 39 Inlägg

ta bort bloggarna och skruva mera! big_smile

Volvo 242 (1980)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang