Conceited skrev:
Henjer skrev:
Conceited skrev:
va? var bor ni grabbar? bor ni i sverige eller? jag har alltid kört min bil avställd oförsäkrad till besiktning å de har aldrig sagt ett skit. jag ställer aldrig på bilen.. varför ska jag betala massa onödiga pengar för? jag blev till och med stoppad av polisen igår för kontroll av körkort å alkohol.. de kollade icke om min bil var påställd eller ej. och jag visade inte att jag dolde något

Va faan är du blåst eller, va tror du händer den dagen du krockar och det visar sig att du åker omkring oförsäkrat och oskattat, och har gjort så sedan länge tillbaka... Inte nog med att du får betala materiella skador, tänk om du skadar någon person, betala vård och personskador ur egen ficka är inget du skulle vilja göra antar jag...
man betalar (i mitt fall) ca 8000 kr/år försäkring och skatt. jag har inte gjort det på ca 3 år så jag har sparat ca 24000 kr
en bra grej med de nya telefonerna är att dem har snabb tillgång till internet så det e bara att påställa bilen direkt om det händer något
jag har kört bil i 8 år och har aldrig krockat så chansen e inte så stor när man e extra försiktig

och jag e ingen slarvig person heller eller kör som en idiot, jag bara tycker att det e mycket pengar som går åt fanskapet, till och med mer än va bilen värd så jag har valt att skippa

o du tror du är ensam på vägarna samt det är bara för bilen man betalar försäkringen för eller?
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra