Inför: Saab Turbo Club Of Sweden På Knutstorp 10 April Kl 08:00 Skynda Att Betala Innan 10 Mars!!!!!

N1gge Nogge
31 mars 2011 · 7 Inlägg

Klockan 7 i höör då nästa lördag?smile Då försöker jag befinna mig där då om ja hittar det vill säga, haha:) Tagga för bra väder och en lyckad dag med mycket körande och många fina SAABAR!!

Hyundai i30 1,6D "22000 Lm" (2012)
Volvo XC70 D4 AWD "Tuned By GDM Performance" (2013)
Volkswagen POLO 1,6i "Slit O Släng Smurfen" (1996)
Hamilton
31 mars 2011 · 8 864 Inlägg

KHRacing skrev:

Hamilton skrev:
Jag har läst alla inlägg.
Inte ett enda inlägg är skrivet från arrangören dvs STCS.
Inläggen i den här tråden är ju rena spekulationer
Med 5 träffar per år så är jag säker på att allt är i sin ordning vad gäller försäkringar m.m

Mvh
Hamilton

så sant så, det har jag med gjort ett antal ggr för att se om jag missat något smile

Borde man som arrangör inte presentera vem som står för motortävlingsförsäkrningen isf ?

Alla vi som är betalande medlemmar får den informationen som krävs för att delta på banträffarna.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
KHRacing
31 mars 2011 ·

Hamilton skrev:
Alla vi som är betalande medlemmar får den informationen som krävs för att delta på banträffarna.

Mvh
Hamilton

Va bra med hemlig information: big_smile

Men då kan väl du svara på vilket bolag av följande två som det tecknats en Motortävlingsförsäkrning
hos för den 10/4. smile

SBF eller SMA ?

Mattias.C.O
31 mars 2011 · 159 Inlägg

N1gge skrev:
Klockan 7 i höör då nästa lördag?smile Då försöker jag befinna mig där då om ja hittar det vill säga, haha:) Tagga för bra väder och en lyckad dag med mycket körande och många fina SAABAR!!

Inte lördag, SÖNDAG!! Klockan 7 ja xD

See you

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Nissan Silvia PS13 "Instagram - BAM Garage" (1992)
BMW 635 CSI "S38B36 Turbo Projekt" (1983)
F103
31 mars 2011 · 61 Inlägg

KHRacing skrev:

CiscoKid skrev:

KHRacing skrev:
mvh k

Så om en 9-3 aero kör av på raksträckan i 170 knyck, vad händer med skadorna på bilen då? Betalas själv?

...

Skall man hårddra det så gäller inte ens försäkrningen om du backar in i en bil som står parkerad i en avsett p-ruta - innanför grindarna till området - Men ja, .. enligt tidigare inlägg så gäller svenska trafikregler på banan ju- smile (vilket jag aldrig ens hört talas om tidigare)
så du får bara hålla 120 som mest roll

SAAB/IF har ju sagt att de som har SAAB/IF´s Saabförsäkring, så gäller den.
(trots att den enligt lag inte gör det typ) Så har du inte SAAB/IF-intyg att deras försäkrning gäller den 17/4 på Knutstorp, så kan det bli svårt att bevisa att de sagt detta,, för inget försäkrningsbolag i världen betalar ut
pengar för att de är snälla liksom. De gör allt för att slippa.

Eller om du har ett annat bolag än SAAB/IF, så ring o fråga innan du kör.. & be att få det på papper med underskrift, daterat m.m  att din försäkring gäller.
Men faktumet som ingen fattar är att det krävs en annan försäkrning okså. Det är denna jag påpekat.

Synd då att LF betalade ut ersättning för krockskadan som skedde wink
Om inte de får dig att ge dig så får nog andra det snart...
Varför ska man som betalande medlem och kör försäkrad bil bry sig om/ eller veta till 100 vad ens klubb har för försäkringar vid träffarna på bana när det finns ansvariga för detta ändamål? De har nog 100 ggr mer koll än dig och vad du snackar om. Annars kan du ju googla Ordförande STCS så kan du inga han och få ett snabbt svar på din frågor du sitter och skriver på detta forum varje kväll...men har man inget bättre för sig så.

F103
31 mars 2011 · 61 Inlägg

dolda hot, att "ge sig" ang. tråkig attityd på ett bilforum. OK
Men det var ju du som hade fel, igen...du är ju inte så påläst visst?

Vet du hur många det är årligen på dessa träffar? Annars kan du ju komma till denna och snacka lite med den ordförande och fråga om "detta är lagligt" eller?

Ceihagen83
31 mars 2011 ·

Jag var sjukt sugen på att prova bilen på banan, men nu vet jag inte om jag vill längre.
När man har läst allt detta ni har skrivit.

sadsadsad

Hamilton
31 mars 2011 · 8 864 Inlägg

KHRacing skrev:

Hamilton skrev:
Alla vi som är betalande medlemmar får den informationen som krävs för att delta på banträffarna.

Mvh
Hamilton

Va bra med hemlig information: big_smile

Men då kan väl du svara på vilket bolag av följande två som det tecknats en Motortävlingsförsäkrning
hos för den 10/4. smile

SBF eller SMA ?

Informationen är inte hemlig utan tillgänglig för alla medlemmar, att den skulle publiceras på andra platser än klubbens egna kanaler får väll anses lite överdrivet och onödigt.

För att inte gå mera OT så kommer jag inte skriva mera i ämnet i den här tråden.

Tråden handlar om en banträff för betalande medlemmar och inte huruvida försäkringar är arrangerade eller vem som står för dom.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
aerocoupe
1 april 2011 · 23 Inlägg

Helt ärligt.. vad är problemet vill vi köra bana så kör vi bana å detta är ett arrangemang för oss som gillar saab som du tydligen inte gör.smile Så varför en bry sig?

kör hårt!
BMW 320 "Alpina Dynamic" (2004)
N1gge Nogge
1 april 2011 · 7 Inlägg

Söndag mena jag självklart:) haha
Blandade ihopa detta lite, ska iväg imorgon;) haha'
9 dagar and counting! x)

Volvo XC70 D4 AWD "Tuned By GDM Performance" (2013)
Volkswagen POLO 1,6i "Slit O Släng Smurfen" (1996)
Hyundai i30 1,6D "22000 Lm" (2012)
Mattias.C.O
1 april 2011 · 159 Inlägg

KHRacing skrev:

Hamilton skrev:
Alla vi som är betalande medlemmar får den informationen som krävs för att delta på banträffarna.

Mvh
Hamilton

Va bra med hemlig information: big_smile

Men då kan väl du svara på vilket bolag av följande två som det tecknats en Motortävlingsförsäkrning
hos för den 10/4. smile

SBF eller SMA ?

SNÄLLA, STARTA DU EN NY TRÅD ANGÅENDE SJÄLVA FÖRSÄKRINGSÄRENDET ISTÄLLET FÖR ATT STRULA TILL DET I DENNA!! DET SKA INTE BEHÖVA GÅ SÅ LÅNGT ATT FOLK BACKAR UR OCH STRUNTAR I ATT KOMMA NÄR EN ICKE MEDLEM I KLUBBEN YTTRAR SIG LITE FÖR MYCKET OCH GER UT VISS FALSK INFO UTAN ATT HA KONTAKTAT ORDFÖRANDE/CREWN FÖR KLUBBEN ANGÅENDE ALLA REGLER MM.

Annars kan vi lika bra lägga ner denna tråden och fortsätta på Turbo klubbens forum istället som dem flesta redan gör, men jag startade denna för att nå ut till Saab ägare som inte är medlemmar..!!!

9 DAGAR KVAR big_smilebig_smile

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Driftkungen Saab - Move Your Mind
5 april 2011 · 1 094 Inlägg

Ceihagen83 skrev:
Jag var sjukt sugen på att prova bilen på banan, men nu vet jag inte om jag vill längre.
När man har läst allt detta ni har skrivit.

sadsadsad

Är du seriös? Det är väl självklart du ska komma! Finns inget bättre att åka på en STCS-träff med trevligt folk och trevliga bilar.

Som sagt, 5 dagar kvar nu och de som vill ansluta i Kristianstad kommer till Statoil macken i god tid till 6.

Får hoppas Aeron blir klar till Söndag smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
aerocoupe
6 april 2011 · 23 Inlägg

klockan 6 redan ? yikes

kör hårt!
BMW 320 "Alpina Dynamic" (2004)
Driftkungen Saab - Move Your Mind
6 april 2011 · 1 094 Inlägg

aerocoupe skrev:
klockan 6 redan ? yikes

Yes, hoppas du är morgon pigg wink

06:00 i Kristianstad, 06:20 i Vinslöv och som sagt 07:00 i Höör.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
Mattias.C.O
7 april 2011 · 159 Inlägg

aerocoupe skrev:
klockan 6 redan ? yikes

JA, så vi alla samkör från Höör, hoppas dem flesta kommer i tid i år xD

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
aerocoupe
7 april 2011 · 23 Inlägg

haha vill jag inte påstå... men jag kommer smile

kör hårt!
BMW 320 "Alpina Dynamic" (2004)
Driftkungen Saab - Move Your Mind
7 april 2011 · 1 094 Inlägg

aerocoupe skrev:
haha vill jag inte påstå... men jag kommer smile

Kalas smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
N1gge Nogge
8 april 2011 · 7 Inlägg

Tagga!!!!

Volvo XC70 D4 AWD "Tuned By GDM Performance" (2013)
Volkswagen POLO 1,6i "Slit O Släng Smurfen" (1996)
Hyundai i30 1,6D "22000 Lm" (2012)
EyeLighter
8 april 2011 · 381 Inlägg

Vilken tid passeras Vinslöv eller Hässleholm? Hakar på vid nått av ställena bara jag vet en tid big_smile

aerocoupe
8 april 2011 · 23 Inlägg

06:20 vinslöv smile

kör hårt!
BMW 320 "Alpina Dynamic" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang