Happ!!
Då har man grävt igenom backup hårddisken efter fler fynd.
Oljepumpen, och bakrevevaxeltätning monterad och tråget åtskruvat med insexskruv.
Så dags till den största effektuttaget imotorn (Topplocket)
Hade 2st toppar att välja bland.
Det blev den bakre då den aldrig hade varit planad och fanns mer material att ta utav i framtida syften.
En bild som jag fick från han som bearbetade topplocket.
Det som är gjort på toppen är: portade kanaler, ökad areor i grytorna.
Fler vinklar på ventilerna, nya ventilstyrningar och slipade ventiler, planadtopp.
Här har toppen anlänt.
Den plana ytan för insug/avgas har senare planats och så har det gängats och borrats för några avgaspinnbultar.
Här kan man se en skymt av flödes skillnaden mellan en standardtopp och trimmtoppen.
Blästrad aluminum ser så tråkigt ut så det var bara till att börja maskera inför grundning/lackering.
Tändstiften kommer från en Dragracing bil som har några EM Guld på meritlistan.
De fick agera som schabloner.
Toppen grundad med 2komp CA Primer. Kanon till aluminum prylar.
Sen ladda färgsprutan med 2komp Foliatec bromsoksfärg.
Fyndet, den blanka ventilkåpan köpt från en privatperson i Tyskland fick agera lite modell till topplocket. hehe
Nöjd med resultatet. Nu är färgen på toppen mörkare p.ga. värmen som blir när motorn är igång.
Det var allt för denna gången.