Dom betalar inte räkningar och produktionen stannade igår i brist på delar, gissar att svenska VD:n gick för detta. Viktor Müller tog ut en massa pengar ur Saab UK till Spyker, hur mycket var det och hade kanske kunnat gå till Saab i Trollhättan nu istället?
Notte skrev: Dom betalar inte räkningar och produktionen stannade igår i brist på delar, gissar att svenska VD:n gick för detta.Viktor Müller tog ut en massa pengar ur Saab UK till Spyker, hur mycket var det och hade kanske kunnat gå till Saab i Trollhättan nu istället?
Har du källor för alla dina påståenden?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag hittar inte artikeln om Saab UK för tillfället, men jag vill minnas att Spyker köpte Saab UK för en symbolisk summa och tömde det bolaget på pengar för att betala GM för Saab
Enligt vad TT rapporterar är produktionen vid Saabfabriken i Trollhättan åter igång under onsdagsmorgonen. Produktionsstörningen ska ha berott på störningar i inmaterialet från ett transportföretag. Enligt ett uttalande till nyhetsbyrån Reuters ska transportföretaget ha begärt ytterligare betalt.
Fisse skrev: Det var väl väldigt skönt,undra hur dom som jobbbar där känner sig...
Eftersom att saab säljer fler bilar nu än under GM's regi tror jag att alla är jävligt säkra på sin sak. 93x och 94x + 95sc som kommer till hösten kommer att ytterligare öka på försäljningen.
Förstår inte varför bolaget fortfarande är igång. Om det går med förlust år på år, så kanske någon borde förstå att de antingen vänder sig till fel kundkrets, eller helt enkelt ska bara lägga ner det.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
azid skrev: Men lägg upp några källor på det du påstår eller sluta svamla.
Det vet vi alla sedan länge som sysslar med bolag, att Antonov vill ha en Rysk Saabfabrik "för en enklare modell", ska man leta efter källa på allt man redan vet?
Dagens nyheter i massmedia är trubble i fabriken och att Antonov är på väg in.
habomaster skrev: Jag hittar inte artikeln om Saab UK för tillfället, men jag vill minnas att Spyker köpte Saab UK för en symbolisk summa och tömde det bolaget på pengar för att betala GM för Saab
Vad jag minns har Spyker köpt Saab som äger Saab UK och Spyker tog dess tillgångar som koncernbidrag eller liknande. Antonov är nog bättre än Müller som alltid jagat pengar till Spyker
Länge leve Saab! Alltid gillat Saab och vore ytterst tråkigt för något i grund och botten ändå härstammar härifrån så att säga. Men ser ju dystert ut tyvärr.
Thunderbird88A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 mars 2011 · 3 929 Inlägg
Phed skrev:
Fisse skrev: Det var väl väldigt skönt,undra hur dom som jobbbar där känner sig...
Eftersom att saab säljer fler bilar nu än under GM's regi tror jag att alla är jävligt säkra på sin sak. 93x och 94x + 95sc som kommer till hösten kommer att ytterligare öka på försäljningen.
Men Saab säljer fortfarande inte tillräckligt för att företaget ska gå runt. Vad jag minns så hade dom som mål 2010 att sälja 60,000 bilar vilket egentligen inte är mycket. Sedan sänkte dom gränsen till 40,000. Dom sålde lite över 28,000. Varför kan man inte bara lägga märket i graven egentligen och sluta plöja in pengar på något som inte alls fungerar? Ingen vill ju ens äga deras bilar så varför fortsätter dom som dom gör? Dom har legat rätt så risigt till under hela tiden dom funnits. Vilka var det som räddade saab förra gången innan Müller? Jo det var GM som räddade Saab. GM plöjde ner pengar i sjön för att hålla Saab vid liv och fick bara skit för att dom förstörde Saab. Dom orkade inte bränna bort pengar i onödan längre och sket i Saab.
Fisse skrev: Det var väl väldigt skönt,undra hur dom som jobbbar där känner sig...
Eftersom att saab säljer fler bilar nu än under GM's regi tror jag att alla är jävligt säkra på sin sak. 93x och 94x + 95sc som kommer till hösten kommer att ytterligare öka på försäljningen.
Men Saab säljer fortfarande inte tillräckligt för att företaget ska gå runt. Vad jag minns så hade dom som mål 2010 att sälja 60,000 bilar vilket egentligen inte är mycket. Sedan sänkte dom gränsen till 40,000. Dom sålde lite över 28,000. Varför kan man inte bara lägga märket i graven egentligen och sluta plöja in pengar på något som inte alls fungerar? Ingen vill ju ens äga deras bilar så varför fortsätter dom som dom gör? Dom har legat rätt så risigt till under hela tiden dom funnits. Vilka var det som räddade saab förra gången innan Müller? Jo det var GM som räddade Saab. GM plöjde ner pengar i sjön för att hålla Saab vid liv och fick bara skit för att dom förstörde Saab. Dom orkade inte bränna bort pengar i onödan längre och sket i Saab.
Saab har ett oförtjänt dåligt rykte, det är väl anledningen till varför det ser ut som det gör idag.
Thunderbird88A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 mars 2011 · 3 929 Inlägg
Oförtjänt är väl faktiskt en överdrift. Dålig konstruktion redan på Saab 99. Eller till och med på Saab v4an. Och sedan så lockar deras bilar inte kunder. Priset på en ny Saab är ju fan vad man får en bätte BMW för! Och då väljer ju folk en driftsäker, bra byggd BMW Med kvalité! Folk tar ju säkraste alternativet och då är det ju BMW, Audi och Merca.
Kan lägga till en sak.
Min kompis fick en cirkus -05 Saab någonting som tjänstebil på sitt sommarjobb. Schysst tänkte han! Men han kände att när han låg i normal hastighet så röck bilen hela tiden. Han ringde och frågade Saab och fick svaret "Det är ett karaktärsdrag". Han blev helt stöm och lade bara på och kollade upp på internet där folk har fått samma svar. Det är bra service Saab har och ordentligt bra motorer!
azid skrev: Men lägg upp några källor på det du påstår eller sluta svamla.
Det vet vi alla sedan länge som sysslar med bolag, att Antonov vill ha en Rysk Saabfabrik "för en enklare modell", ska man leta efter källa på allt man redan vet?
Dagens nyheter i massmedia är trubble i fabriken och att Antonov är på väg in.
Den som vill bestrida får Googla
Bestrida? Om du kommer med ett påstående får du ju backa upp det. Tänker inte söka det du säger dig veta. Om det är glasklart kan du ta fram källor eller bevis.
Thunderbird88 skrev: Oförtjänt är väl faktiskt en överdrift. Dålig konstruktion redan på Saab 99. Eller till och med på Saab v4an. Och sedan så lockar deras bilar inte kunder. Priset på en ny Saab är ju fan vad man får en bätte BMW för! Och då väljer ju folk en driftsäker, bra byggd BMW Med kvalité! Folk tar ju säkraste alternativet och då är det ju BMW, Audi och Merca.
Kan lägga till en sak.
Min kompis fick en cirkus -05 Saab någonting som tjänstebil på sitt sommarjobb. Schysst tänkte han! Men han kände att när han låg i normal hastighet så röck bilen hela tiden. Han ringde och frågade Saab och fick svaret "Det är ett karaktärsdrag". Han blev helt stöm och lade bara på och kollade upp på internet där folk har fått samma svar. Det är bra service Saab har och ordentligt bra motorer!
Varför dra in en massa andra bilmärken? Ja Audi har ju inte dragits med samma problem som Saab. Men det talas det väldigt tyst om.
2slow
Thunderbird88A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 mars 2011 · 3 929 Inlägg
Det jag menade är att folk tar säkra alternativ när dom ska köpa en bil. Och ett säkert alternativ på bil är ju att köpa en tysk bil a´la BMW, Audi och Mercedes.