Audi 80 Quattro -85 10v Turbo

Audi 80 quattro 10vt
  • 134 Följare
  • 104 026 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 augusti 2016
RandomHero
9 februari 2012 · 574 Inlägg

crillzor skrev:

Engen skrev:
Renskrapat delux,, fint som fan de.,.  bra jobbat !!!

Tack Tack! ja de är skönt att få bort de gamla. Men de blir ny underredsmassa sen!

Varför "byter" du underredsmassa?

crillzor
10 februari 2012 · 138 Inlägg

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

Engen skrev:
Renskrapat delux,, fint som fan de.,.  bra jobbat !!!

Tack Tack! ja de är skönt att få bort de gamla. Men de blir ny underredsmassa sen!

Varför "byter" du underredsmassa?

För att få ett fräschare underrede, samt få koll på hur det ser ut under underredsmassan efter 27år

Kika lite här Projekt tråd
Cuefa Ain't no place like home...
10 februari 2012 · 4 628 Inlägg

Nu har du en prenumerant till på tråden din!

Den här bilen kommer bli FIN! Hur i hela h-e har den hållt sig så bra karossmässigt i det här landet!? Den måste ju stått magasinerad sen den var ny typ... ^^

Saknar min quattro nu...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Stackarn
10 februari 2012 · 1 200 Inlägg

Cuefa skrev:
Nu har du en prenumerant till på tråden din!

Den här bilen kommer bli FIN! Hur i hela h-e har den hållt sig så bra karossmässigt i det här landet!? Den måste ju stått magasinerad sen den var ny typ... ^^

Saknar min quattro nu...

De blir så om man bor i Norrland wink

RandomHero
10 februari 2012 · 574 Inlägg

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

Tack Tack! ja de är skönt att få bort de gamla. Men de blir ny underredsmassa sen!

Varför "byter" du underredsmassa?

För att få ett fräschare underrede, samt få koll på hur det ser ut under underredsmassan efter 27år

Okej, men varför inte bara skrapa rent och måla då? får du ju bort lite onödiga kilon samtidigt;)

Honk
11 februari 2012 · 9 Inlägg

första gången jag ser bilen i den vinkeln! ser ju iaf bra ut.

crillzor
11 februari 2012 · 138 Inlägg

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

Varför "byter" du underredsmassa?

För att få ett fräschare underrede, samt få koll på hur det ser ut under underredsmassan efter 27år

Okej, men varför inte bara skrapa rent och måla då? får du ju bort lite onödiga kilon samtidigt;)

Jo jag har haft dom tankarna själv, Men underredsmassan tar ju bort en heldel vägljud och står imot stenskott och sånt bättre än färg

Kika lite här Projekt tråd
crillzor
11 februari 2012 · 138 Inlägg

Uppdatering!

Men en liten sådan, mest bara för att visa att jag gjort nåt iallafall. Ska dit ikväll igen så de blir väl nån bild imorron också smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79269/79269-5373b50b7152ff32e41c60096c20b1ed.jpg

kör mest bort lite hastigt nu, tar mer "finputs" sen

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79269/79269-ce427e621b20bfd46c790575d9be8410.jpg

Kika lite här Projekt tråd
crillzor
11 februari 2012 · 138 Inlägg

Honk skrev:
första gången jag ser bilen i den vinkeln! ser ju iaf bra ut.

Ja man får hoppas på att de är första gången för den oxå! Du får väl kika förbi nåt i helgen om du vill wink

Kika lite här Projekt tråd
RandomHero
11 februari 2012 · 574 Inlägg

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

För att få ett fräschare underrede, samt få koll på hur det ser ut under underredsmassan efter 27år

Okej, men varför inte bara skrapa rent och måla då? får du ju bort lite onödiga kilon samtidigt;)

Jo jag har haft dom tankarna själv, Men underredsmassan tar ju bort en heldel vägljud och står imot stenskott och sånt bättre än färg

Absolut, sen beror det ju på vilket användningsområde man tänkt nyttja bilen till=)

crillzor
11 februari 2012 · 138 Inlägg

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

Okej, men varför inte bara skrapa rent och måla då? får du ju bort lite onödiga kilon samtidigt;)

Jo jag har haft dom tankarna själv, Men underredsmassan tar ju bort en heldel vägljud och står imot stenskott och sånt bättre än färg

Absolut, sen beror det ju på vilket användningsområde man tänkt nyttja bilen till=)

Ja självklart ! Den kommer ju inte användas som bruksbil. Men jag tycker de känns bättre med underredsmassa smile

Kika lite här Projekt tråd
crillzor
12 februari 2012 · 138 Inlägg

Kör en liten uppdatering på vad som blev gjort idag då, inte speciellt mycke eftersom de va nästan FÖR bra väder så jag va tvungen att rasta skotern lite smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79269/79269-b1e09a17937a3a64ba6d657eadff0dba.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79269/79269-0643083ba6db6cbb92b9be1b0f6f44f2.jpg


Men här är en bild på hur det ser ut nu, inte allt för mycket kvar nu, men några timmar till tar det ju....

Kika lite här Projekt tråd
Tottii Audiskadad
12 februari 2012 · 1 287 Inlägg

crillzor skrev:
Kör en liten uppdatering på vad som blev gjort idag då, inte speciellt mycke eftersom de va nästan FÖR bra väder så jag va tvungen att rasta skotern lite smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/80/79269/79269-b1e09a17937a3a64ba6d657eadff0dba.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/images/80/79269/79269-0643083ba6db6cbb92b9be1b0f6f44f2.jpg


Men här är en bild på hur det ser ut nu, inte allt för mycket kvar nu, men några timmar till tar det ju....

ser riktigt bra ut;)

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
RandomHero
14 februari 2012 · 574 Inlägg

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

Jo jag har haft dom tankarna själv, Men underredsmassan tar ju bort en heldel vägljud och står imot stenskott och sånt bättre än färg

Absolut, sen beror det ju på vilket användningsområde man tänkt nyttja bilen till=)

Ja självklart ! Den kommer ju inte användas som bruksbil. Men jag tycker de känns bättre med underredsmassa smile

Ja då slipper du iaf oroa dej för lacksläpp och ev. rost=) en annan ligger på en garagehora och nöter med vinkelslipen=p

CarpeDiem German Engineering
15 februari 2012 · 9 081 Inlägg

Bra jobbat smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
crillzor
15 februari 2012 · 138 Inlägg

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

Absolut, sen beror det ju på vilket användningsområde man tänkt nyttja bilen till=)

Ja självklart ! Den kommer ju inte användas som bruksbil. Men jag tycker de känns bättre med underredsmassa smile

Ja då slipper du iaf oroa dej för lacksläpp och ev. rost=) en annan ligger på en garagehora och nöter med vinkelslipen=p

Ja men kanske är lite bortskämd som kan hålla på i en bra arbetsställning. Jag lider med dig wink Och lycka till med ditt projekt o hoppas du kommer följa mitt smile

Kika lite här Projekt tråd
crillzor
15 februari 2012 · 138 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Bra jobbat smile

Tackar! kul att se att nån läser här iaf smile

Kika lite här Projekt tråd
RandomHero
15 februari 2012 · 574 Inlägg

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

Ja självklart ! Den kommer ju inte användas som bruksbil. Men jag tycker de känns bättre med underredsmassa smile

Ja då slipper du iaf oroa dej för lacksläpp och ev. rost=) en annan ligger på en garagehora och nöter med vinkelslipen=p

Ja men kanske är lite bortskämd som kan hålla på i en bra arbetsställning. Jag lider med dig wink Och lycka till med ditt projekt o hoppas du kommer följa mitt smile

Och en annan är för snål för att köpa 2 motorstativ och bygga om=p så då får man skylla sej själv;) tack så mkt=) givetvis kommer jag följa ditt projekt=)

Putteliten
15 februari 2012 · 9 079 Inlägg

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

RandomHero skrev:

Ja då slipper du iaf oroa dej för lacksläpp och ev. rost=) en annan ligger på en garagehora och nöter med vinkelslipen=p

Ja men kanske är lite bortskämd som kan hålla på i en bra arbetsställning. Jag lider med dig wink Och lycka till med ditt projekt o hoppas du kommer följa mitt smile

Och en annan är för snål för att köpa 2 motorstativ och bygga om=p så då får man skylla sej själv;) tack så mkt=) givetvis kommer jag följa ditt projekt=)

Haha, men köpa svindyra motordelar det kan du kosta på dig? tongue

RandomHero
15 februari 2012 · 574 Inlägg

Putteliten skrev:

RandomHero skrev:

crillzor skrev:

Ja men kanske är lite bortskämd som kan hålla på i en bra arbetsställning. Jag lider med dig wink Och lycka till med ditt projekt o hoppas du kommer följa mitt smile

Och en annan är för snål för att köpa 2 motorstativ och bygga om=p så då får man skylla sej själv;) tack så mkt=) givetvis kommer jag följa ditt projekt=)

Haha, men köpa svindyra motordelar det kan du kosta på dig? tongue

Haha ja dom kan jag ju inte klara mej utan=p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang