Projekt: SAAB 9-3ss Aero Nordic Extreme R ca400HK

Nordic Extreme R: (Såld / Projekt avslutat)
  • 98 Följare
  • 180 919 Visningar
  • Projektet avslutat 9 juni 2016
lingua
26 april 2013 · 2 271 Inlägg

bengi skrev:

lingua skrev:
Looking good. Nu blev jag ännu mer sugen på DRL.smile

DRL är livsfarligt!!! Man ligger på tog för nära alla svarta bilar för att se sig själv i spegelbilden!
Fick ingen bra bild på det men det ser jävligt elakt ut när man har halvljuset på och dom dimmas ner smile

haha! vet precis vad du menar, ena xenonlampan i mina dimljus strular ibland så gör exakt
samma sak för att se om den är tänd.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
bengi
26 april 2013 · 404 Inlägg

lingua skrev:

bengi skrev:

lingua skrev:
Looking good. Nu blev jag ännu mer sugen på DRL.smile

DRL är livsfarligt!!! Man ligger på tog för nära alla svarta bilar för att se sig själv i spegelbilden!
Fick ingen bra bild på det men det ser jävligt elakt ut när man har halvljuset på och dom dimmas ner smile

haha! vet precis vad du menar, ena xenonlampan i mina dimljus strular ibland så gör exakt
samma sak för att se om den är tänd.smile

Haha!
Blir det strob på den när du tänt å släkt den eller andra lampor?

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
lingua
26 april 2013 · 2 271 Inlägg

bengi skrev:

lingua skrev:

bengi skrev:

DRL är livsfarligt!!! Man ligger på tog för nära alla svarta bilar för att se sig själv i spegelbilden!
Fick ingen bra bild på det men det ser jävligt elakt ut när man har halvljuset på och dom dimmas ner smile

haha! vet precis vad du menar, ena xenonlampan i mina dimljus strular ibland så gör exakt
samma sak för att se om den är tänd.smile

Haha!
Blir det strob på den när du tänt å släkt den eller andra lampor?

nja, ibland efter typ 30 min så strobbar den i 2-3 sek för att sen slockna.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Tiiimpa
26 april 2013 · 465 Inlägg

Riktigt Nice drl!! Vad kostar dom om man får fråga?;-)

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
bengi
26 april 2013 · 404 Inlägg

Tiiimpa skrev:
Riktigt Nice drl!! Vad kostar dom om man får fråga?;-)

Tack! Runt 1800-2000 tror jag, jag fixa från philips direkt via jobbet.

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
bengi
26 april 2013 · 404 Inlägg

lingua skrev:

bengi skrev:

lingua skrev:

haha! vet precis vad du menar, ena xenonlampan i mina dimljus strular ibland så gör exakt
samma sak för att se om den är tänd.smile

Haha!
Blir det strob på den när du tänt å släkt den eller andra lampor?

nja, ibland efter typ 30 min så strobbar den i 2-3 sek för att sen slockna.

Taskiga balaster, har testa 7-8 olika kit nu för jobbets räkning. Billiga china prylar tenderar att göra så!
Bla annat ett par produkter som xenonkungen kör hade jag dålig erfarenhet av.

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
Tiiimpa
26 april 2013 · 465 Inlägg

Haha jo jag frågade det igår men när jag loggade in på telefonen och skulle kolla din projekttråd skrev den av sig själv det igen till dig;-) haha!!

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
bengi
26 april 2013 · 404 Inlägg

Tiiimpa skrev:
Haha jo jag frågade det igår men när jag loggade in på telefonen och skulle kolla din projekttråd skrev den av sig själv det igen till dig;-) haha!!

Haha, garaget kan vara stökigt på mobilen har jag märkt! big_smile

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
Tiiimpa
26 april 2013 · 465 Inlägg

Mycket sant!:-P

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
bengi
26 april 2013 · 404 Inlägg

lingua skrev:
Fan Bengi! snyggt jobbat!big_smile
Blev faktiskt snyggt med mer silverdetaljer! ska du lacka ICM:en också?

Sist men inte minst, kommer bli grymt med helsvarta fälgar mot silver!
Faktiskt det jag sitter och kollar mot nästa säsong, dock kommer jag kliva upp till 20"
och behålla 19" till bana.

Fortsätt i denna stil! Grymt jobbat!

Ps:
Det börjar lukta fotosession med båda bilarna en solig höstdag sen.smile

Dax snart smile

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
lingua
26 april 2013 · 2 271 Inlägg

bengi skrev:

lingua skrev:
Fan Bengi! snyggt jobbat!big_smile
Blev faktiskt snyggt med mer silverdetaljer! ska du lacka ICM:en också?

Sist men inte minst, kommer bli grymt med helsvarta fälgar mot silver!
Faktiskt det jag sitter och kollar mot nästa säsong, dock kommer jag kliva upp till 20"
och behålla 19" till bana.

Fortsätt i denna stil! Grymt jobbat!

Ps:
Det börjar lukta fotosession med båda bilarna en solig höstdag sen.smile

Dax snart smile

Definitivt! Saknade dig på Sthlms-träffen i tisdags.
Nästa är 7 maj, kolla STCS.

Men vi får styra upp en fotodag snart nu när vädret lär bara bli bättre?

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
bengi
27 april 2013 · 404 Inlägg

lingua skrev:

bengi skrev:

lingua skrev:
Fan Bengi! snyggt jobbat!big_smile
Blev faktiskt snyggt med mer silverdetaljer! ska du lacka ICM:en också?

Sist men inte minst, kommer bli grymt med helsvarta fälgar mot silver!
Faktiskt det jag sitter och kollar mot nästa säsong, dock kommer jag kliva upp till 20"
och behålla 19" till bana.

Fortsätt i denna stil! Grymt jobbat!

Ps:
Det börjar lukta fotosession med båda bilarna en solig höstdag sen.smile

Dax snart smile

Definitivt! Saknade dig på Sthlms-träffen i tisdags.
Nästa är 7 maj, kolla STCS.

Men vi får styra upp en fotodag snart nu när vädret lär bara bli bättre?

Ja vet... blev kvar på jobbet på tok för sent!!!
Ska försöka komma den 7e!

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
lingua
27 april 2013 · 2 271 Inlägg

bengi skrev:

lingua skrev:

bengi skrev:

Dax snart smile

Definitivt! Saknade dig på Sthlms-träffen i tisdags.
Nästa är 7 maj, kolla STCS.

Men vi får styra upp en fotodag snart nu när vädret lär bara bli bättre?

Ja vet... blev kvar på jobbet på tok för sent!!!
Ska försöka komma den 7e!

Grymt! Kolla upp nån helg för övrigt du är ledig så kör vi lite foto.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
VWRaffe
29 april 2013 · 55 Inlägg

bengi skrev:
Ang BSR....

Kommer aldrig någonsin mer använda BSR, det är ovist av flera anledningar...

1. Min bil går jätte mycket bättre med Nordic!
2. BSR mjukvara är sanslös när man ser vad den gör!
Hos Nordic kollade vi hur bilen var mappad, de vart helt orealistisk..

2500 varv = 350 NM
4000 varv = 250NM

För det första så håller de inte vad de lovar då BSR steg 1 skall ge 388NM. Då blir man ju fundersam när max vrid i mjukvaran är 350...

Jag tyckte att min bil gick bra med BSR steg 2, men nu när jag prövat Nordic så ångrar jag mig bittert att jag betalat för BSR trim. Då det dessutom kostade mig en ny koppling.

Inte kontisgt att kopplingen går åt skogen när allt vrid ligger på 2000-3000 varv.
Kan inte förstå varför man skall ha max vrid när man ligger och såsar på motorvägen i 110 på 2500 varv, eller ligger på 1 växeln.


Nu har jag i alla fall prövat båda systemen, och jag föredrar Nordic alla gånger!

Tjaba, satt o läste igenom ditt projekt och kom fram till det här inlägget och jag var bara tvungen att kolla hur det gick, har själv bsr men ja börjar tveka alltså...vissa råder mig till att byta till maptun, vissa föredrar Nordic osv osv..

Vad anser du blev mycket bättre med Nordic? Jag känner själv att det är för mycket kraft på låga växlar med bsr. Sen ska man ju också tänka på att motorn har några år på nacken, så när du programerade ditt bsr så hade kanske motorn redan förlorat lite effekt...nu tar jag inte parti för någon, säger bara vad ja tror det kan bero på...

Mvh VWRaffe smile

Saab 9-3 Aero SS "BSR" (2005)
bengi
29 april 2013 · 404 Inlägg

VWRaffe skrev:

bengi skrev:
Ang BSR....

Kommer aldrig någonsin mer använda BSR, det är ovist av flera anledningar...

1. Min bil går jätte mycket bättre med Nordic!
2. BSR mjukvara är sanslös när man ser vad den gör!
Hos Nordic kollade vi hur bilen var mappad, de vart helt orealistisk..

2500 varv = 350 NM
4000 varv = 250NM

För det första så håller de inte vad de lovar då BSR steg 1 skall ge 388NM. Då blir man ju fundersam när max vrid i mjukvaran är 350...

Jag tyckte att min bil gick bra med BSR steg 2, men nu när jag prövat Nordic så ångrar jag mig bittert att jag betalat för BSR trim. Då det dessutom kostade mig en ny koppling.

Inte kontisgt att kopplingen går åt skogen när allt vrid ligger på 2000-3000 varv.
Kan inte förstå varför man skall ha max vrid när man ligger och såsar på motorvägen i 110 på 2500 varv, eller ligger på 1 växeln.


Nu har jag i alla fall prövat båda systemen, och jag föredrar Nordic alla gånger!

Tjaba, satt o läste igenom ditt projekt och kom fram till det här inlägget och jag var bara tvungen att kolla hur det gick, har själv bsr men ja börjar tveka alltså...vissa råder mig till att byta till maptun, vissa föredrar Nordic osv osv..

Vad anser du blev mycket bättre med Nordic? Jag känner själv att det är för mycket kraft på låga växlar med bsr. Sen ska man ju också tänka på att motorn har några år på nacken, så när du programerade ditt bsr så hade kanske motorn redan förlorat lite effekt...nu tar jag inte parti för någon, säger bara vad ja tror det kan bero på...

Mvh VWRaffe smile

Först och främst anpassade nordic mjukvaran till min bil. Bsr har ju mer en standard mjukvara som skall passa alla bilar.
Min koppling gick sönder ganska direkt med BSR.
Lite kul (eller inte) men men jag bytte till en värre koppling när jag chippade nordic.  Och min koppling har börjar slira igen.  Efter bara ca 1500 mil.
Tänkte precis skriva till cable och berätta och be om hjälp!
Men jag rekommenderar nordic!

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
VWRaffe
29 april 2013 · 55 Inlägg

Min bil köptes med bsr på, och ägaren har haft det sen 07, känner inte att det slirar hmm men jag e lite nojig angående Bsr....en känsla och jag brukar inte svika den tongue. Sitter och kollar på Nordic Concept extreme E85 tongue, vad fick du pröjsa för ditt trim?

Senast redigerat av VWRaffe (29 april 2013)

Saab 9-3 Aero SS "BSR" (2005)
bengi
30 april 2013 · 404 Inlägg

VWRaffe skrev:
Min bil köptes med bsr på, och ägaren har haft det sen 07, känner inte att det slirar hmm men jag e lite nojig angående Bsr....en känsla och jag brukar inte svika den tongue. Sitter och kollar på Nordic Concept extreme E85 tongue, vad fick du pröjsa för ditt trim?

Minns inte exakt, bytte koppling, spridare, mjukvara sammtidigt. Men billigt var det inte.
BSR tröttnar ju mer du varvar, Nordic blir piggare ju mer du varvar.
BSR har allt vrid i botten, och det kan leda att kopplingen börjar slira...

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
bengi
30 april 2013 · 404 Inlägg

Min koppling slirar sad

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
bengi
30 april 2013 · 404 Inlägg

VWRaffe skrev:

bengi skrev:
Ang BSR....

Kommer aldrig någonsin mer använda BSR, det är ovist av flera anledningar...

1. Min bil går jätte mycket bättre med Nordic!
2. BSR mjukvara är sanslös när man ser vad den gör!
Hos Nordic kollade vi hur bilen var mappad, de vart helt orealistisk..

2500 varv = 350 NM
4000 varv = 250NM

För det första så håller de inte vad de lovar då BSR steg 1 skall ge 388NM. Då blir man ju fundersam när max vrid i mjukvaran är 350...

Jag tyckte att min bil gick bra med BSR steg 2, men nu när jag prövat Nordic så ångrar jag mig bittert att jag betalat för BSR trim. Då det dessutom kostade mig en ny koppling.

Inte kontisgt att kopplingen går åt skogen när allt vrid ligger på 2000-3000 varv.
Kan inte förstå varför man skall ha max vrid när man ligger och såsar på motorvägen i 110 på 2500 varv, eller ligger på 1 växeln.


Nu har jag i alla fall prövat båda systemen, och jag föredrar Nordic alla gånger!

Tjaba, satt o läste igenom ditt projekt och kom fram till det här inlägget och jag var bara tvungen att kolla hur det gick, har själv bsr men ja börjar tveka alltså...vissa råder mig till att byta till maptun, vissa föredrar Nordic osv osv..

Vad anser du blev mycket bättre med Nordic? Jag känner själv att det är för mycket kraft på låga växlar med bsr. Sen ska man ju också tänka på att motorn har några år på nacken, så när du programerade ditt bsr så hade kanske motorn redan förlorat lite effekt...nu tar jag inte parti för någon, säger bara vad ja tror det kan bero på...

Mvh VWRaffe smile

Först och främst anpassade nordic mjukvaran till min bil. Bsr har ju mer en standard mjukvara som skall passa alla bilar.
Min koppling gick sönder ganska direkt med BSR.
Lite kul (eller inte) men men jag bytte till en värre koppling när jag chippade nordic.  Och min koppling har börjar slira igen.  Efter bara ca 1500 mil.
Tänkte precis skriva till cable och berätta och be om hjälp!
Men jag rekommenderar nordic!

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
lingua
30 april 2013 · 2 271 Inlägg

bengi skrev:
Min koppling slirar sad

Va fan gör du när du kör?big_smile Segdrar konstant?
Hursom, trist när saker inte lirar men du kanske ska kolla med Nordic att sänka vridet lite i framtiden
om du nu gasar på låga varv för det mesta?
Annars måste det vara fabrikationsfel om inte en 500nm specad koppling håller längre än 1500 mil
med 450nm?

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang