Rickylicious VW Golf Mk2 "Stance" - Ny färg, ny bil, samma stil

Mitt Golf mk2-projekt där stuket är Stance.
  • 150 Följare
  • 330 352 Visningar
  • Projektet avslutat 2 september 2012
rickylicious Webbutvecklare
22 juli 2012 · 2 369 Inlägg

Idag var det träff i Skara och här är lite bilder smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-daff13e45aaf2e6a09b912edae8f208f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-41b2b945a9fda5232a116988829f5253.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-6dc5a6825ec729294f3a02df771d25c3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-00a7806e4a687d0f6ead324b4894040e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-92980cb4104dcd1b2b80fb90382b1a45.jpg

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
TheMan89 MR Andersson
22 juli 2012 · 1 229 Inlägg

Har läst igenom hela tråden nu smile

Fyfan säger jag bara... Suget efter o köpa en golf o stuka blev inte mindre direkt....

Hittade en 86:a CL i ungefär samma färg med 18k mil för kaffepengar på blocket när mig tongue

BMW 320i "Finbilen" (1988)
Volkswagen Amarok "3.0 v6 Aventura" (2018)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
22 juli 2012 · 1 132 Inlägg

Va det något och ha i skara? smile Jettan gick sönder 4h innan avfärd... Så jag lånade morsans bil och drog ner till Halmstad mini meet smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
rickylicious Webbutvecklare
1 augusti 2012 · 2 369 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Va det något och ha i skara? smile Jettan gick sönder 4h innan avfärd... Så jag lånade morsans bil och drog ner till Halmstad mini meet smile

Oj här hade jag missat att någon svarat smile Japp det var lyckat! Tyvärr kom vi lite sent och det var MYCKET bilar så vi fick stå långt bak på en sidoparkering, men den fylldes med bilar den också så det var kul ändå smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
gotich BONKERS
1 augusti 2012 · 519 Inlägg

skall du till onsdagsträff idag??

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
rickylicious Webbutvecklare
1 augusti 2012 · 2 369 Inlägg

gotich skrev:
skall du till onsdagsträff idag??

Nepp, mitt avgasrör har hoppat isär igen sad Förra gången jag var på onsdagsträff så hoppade ju avgasklämmorna runt grenröret av när jag fastnade på den dåliga parkeringen. Nu är det fixat men nu har det hoppat isär närmare katalysatorn tongue Är rädd att det rostat isär så vet inte hur långt jag vågar åka för bilen är ju lite stötig big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
gotich BONKERS
1 augusti 2012 · 519 Inlägg

rickylicious skrev:

gotich skrev:
skall du till onsdagsträff idag??

Nepp, mitt avgasrör har hoppat isär igen sad Förra gången jag var på onsdagsträff så hoppade ju avgasklämmorna runt grenröret av när jag fastnade på den dåliga parkeringen. Nu är det fixat men nu har det hoppat isär närmare katalysatorn tongue Är rädd att det rostat isär så vet inte hur långt jag vågar åka för bilen är ju lite stötig big_smile

jasså de suger ;D ett av mina av gas uphängningar har rostat av med men fick lösa de med lite buntband tills jag hittat en ny sån krok som sitter i karossen ;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
rickylicious Webbutvecklare
1 augusti 2012 · 2 369 Inlägg

gotich skrev:

rickylicious skrev:

gotich skrev:
skall du till onsdagsträff idag??

Nepp, mitt avgasrör har hoppat isär igen sad Förra gången jag var på onsdagsträff så hoppade ju avgasklämmorna runt grenröret av när jag fastnade på den dåliga parkeringen. Nu är det fixat men nu har det hoppat isär närmare katalysatorn tongue Är rädd att det rostat isär så vet inte hur långt jag vågar åka för bilen är ju lite stötig big_smile

jasså de suger ;D ett av mina av gas uphängningar har rostat av med men fick lösa de med lite buntband tills jag hittat en ny sån krok som sitter i karossen ;D

Nackdelen med mk2 är ju att det är inga nya rostfria bilar sad

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
C_adolfsson LOWMOTION
1 augusti 2012 · 343 Inlägg

rickylicious skrev:

gotich skrev:

rickylicious skrev:

Nepp, mitt avgasrör har hoppat isär igen sad Förra gången jag var på onsdagsträff så hoppade ju avgasklämmorna runt grenröret av när jag fastnade på den dåliga parkeringen. Nu är det fixat men nu har det hoppat isär närmare katalysatorn tongue Är rädd att det rostat isär så vet inte hur långt jag vågar åka för bilen är ju lite stötig big_smile

jasså de suger ;D ett av mina av gas uphängningar har rostat av med men fick lösa de med lite buntband tills jag hittat en ny sån krok som sitter i karossen ;D

Nackdelen med mk2 är ju att det är inga nya rostfria bilar sad

Ne usch för rost! tongue

Volkswagen Vento 1,8-cl "Lowmotion - Minty fresh cream." (1993)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
1 augusti 2012 · 2 322 Inlägg

C_adolfsson skrev:

rickylicious skrev:

gotich skrev:

jasså de suger ;D ett av mina av gas uphängningar har rostat av med men fick lösa de med lite buntband tills jag hittat en ny sån krok som sitter i karossen ;D

Nackdelen med mk2 är ju att det är inga nya rostfria bilar sad

Ne usch för rost! tongue

alla äldre golf vw är väl nackdel med rost då dom inte är galvade riktigt smile  men som alla andra sorts bilar så rostar de så länge man inte sköter om dom med

C_adolfsson LOWMOTION
1 augusti 2012 · 343 Inlägg

mingan77 skrev:

C_adolfsson skrev:

rickylicious skrev:

Nackdelen med mk2 är ju att det är inga nya rostfria bilar sad

Ne usch för rost! tongue

alla äldre golf vw är väl nackdel med rost då dom inte är galvade riktigt smile  men som alla andra sorts bilar så rostar de så länge man inte sköter om dom med

Haha ja det är sanning det wink Dock så sjukt go känsla när man fått bort rosten och fått ny härlig lack på bilen smile

Volkswagen Vento 1,8-cl "Lowmotion - Minty fresh cream." (1993)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
1 augusti 2012 · 2 322 Inlägg

C_adolfsson skrev:

mingan77 skrev:

C_adolfsson skrev:

Ne usch för rost! tongue

alla äldre golf vw är väl nackdel med rost då dom inte är galvade riktigt smile  men som alla andra sorts bilar så rostar de så länge man inte sköter om dom med

Haha ja det är sanning det wink Dock så sjukt go känsla när man fått bort rosten och fått ny härlig lack på bilen smile

visst ere det big_smile jag har lyckats med min  mk4 hålla borta från rost smile men så andra sidan så ställde jag av den innan vintern kom förra året med så den har stått i garage hela vintern smile

C_adolfsson LOWMOTION
1 augusti 2012 · 343 Inlägg

mingan77 skrev:

C_adolfsson skrev:

mingan77 skrev:

alla äldre golf vw är väl nackdel med rost då dom inte är galvade riktigt smile  men som alla andra sorts bilar så rostar de så länge man inte sköter om dom med

Haha ja det är sanning det wink Dock så sjukt go känsla när man fått bort rosten och fått ny härlig lack på bilen smile

visst ere det big_smile jag har lyckats med min  mk4 hålla borta från rost smile men så andra sidan så ställde jag av den innan vintern kom förra året med så den har stått i garage hela vintern smile

Ja din är sjukt fin! Haha ja då har man tid att ta tag i det utan stress big_smile Ja man får ligga i med skötseln på bilarna för att hålla det top notch! (;
Håller på än med min vento! Suck! Men snart är farfar bilen klar :}

Volkswagen Vento 1,8-cl "Lowmotion - Minty fresh cream." (1993)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
1 augusti 2012 · 2 322 Inlägg

C_adolfsson skrev:

mingan77 skrev:

C_adolfsson skrev:

Haha ja det är sanning det wink Dock så sjukt go känsla när man fått bort rosten och fått ny härlig lack på bilen smile

visst ere det big_smile jag har lyckats med min  mk4 hålla borta från rost smile men så andra sidan så ställde jag av den innan vintern kom förra året med så den har stått i garage hela vintern smile

Ja din är sjukt fin! Haha ja då har man tid att ta tag i det utan stress big_smile Ja man får ligga i med skötseln på bilarna för att hålla det top notch! (;
Håller på än med min vento! Suck! Men snart är farfar bilen klar :}

ah jag kikade lite snabbt på lite bilder smile  allt tar sin tid och  en bil är igentligen en evighets projekt, även om man tycker bilen är klar så är den ändå aldrig färdig för man kan fortsätta bygga om man vill eller nästa ägare bygger vidare smile

så...  Till Ricky.. tur att du inte sålde din mk2a för den har hele tiden  potential wink

anafylaxi
1 augusti 2012 · 1 107 Inlägg

Min MK2or har nästan varit rostfria smile

rickylicious Webbutvecklare
2 augusti 2012 · 2 369 Inlägg

mingan77 skrev:
så...  Till Ricky.. tur att du inte sålde din mk2a för den har hele tiden  potential wink

Har faktiskt fått tillbaka lite motivation för att behålla den. Det som får avgöra är besiktningen nu i september. Blir det några jobbiga fel som kräver svets eller liknande så säljer jag, annars blir det en rolig vinter för jag har nog hittat garageplats här i Borås big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 augusti 2012 · 2 322 Inlägg

rickylicious skrev:

mingan77 skrev:
så...  Till Ricky.. tur att du inte sålde din mk2a för den har hele tiden  potential wink

Har faktiskt fått tillbaka lite motivation för att behålla den. Det som får avgöra är besiktningen nu i september. Blir det några jobbiga fel som kräver svets eller liknande så säljer jag, annars blir det en rolig vinter för jag har nog hittat garageplats här i Borås big_smile

niiiice big_smile

rickylicious Webbutvecklare
4 augusti 2012 · 2 369 Inlägg

Idag har jag "failat", men det blev bra ändå big_smile Höjde ju (hemska tanke, jag vet...) Golfen tidigare i veckan eftersom vi i Tidaholm har en väggbula, medan det i Borås (där jag numera bor) finns en miljard vägbulor. Så jag hade lite problem med att ta mig fram och höjde Golfen några centimeter. Den blev då lite högre i fram än i bak, så idag skulle jag skruva ner den lite i fram så att det blev jämnhöjd. Men det blev lite mycket så nu är den lägre än innan jag höjde den... Inte riktigt som planerat, men jag ger det ett försök big_smile Behöver ju inte åka överallt i Borås... wink

I övrigt händer det inte så mycket som vanligt. Ska byta den läckande vattenslangen snart och köpa nya gummiupphängningar till avgasröret eftersom tre av dom var söndertorkade.

Var även iväg på Mantorp Park idag på Bilsport Action Meet och det var grymt lyckat. Inte så mycket stance-bilar, men kul ändå smile Man längtar ju genast MYCKET mer till nästa års Bug Run! smile

Senast redigerat av rickylicious (4 augusti 2012)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
5 augusti 2012 · 2 322 Inlägg

rickylicious skrev:
Idag har jag "failat", men det blev bra ändå big_smile Höjde ju (hemska tanke, jag vet...) Golfen tidigare i veckan eftersom vi i Tidaholm har en väggbula, medan det i Borås (där jag numera bor) finns en miljard vägbulor. Så jag hade lite problem med att ta mig fram och höjde Golfen några centimeter. Den blev då lite högre i fram än i bak, så idag skulle jag skruva ner den lite i fram så att det blev jämnhöjd. Men det blev lite mycket så nu är den lägre än innan jag höjde den... Inte riktigt som planerat, men jag ger det ett försök big_smile Behöver ju inte åka överallt i Borås... wink

I övrigt händer det inte så mycket som vanligt. Ska byta den läckande vattenslangen snart och köpa nya gummiupphängningar till avgasröret eftersom tre av dom var söndertorkade.

Var även iväg på Mantorp Park idag på Bilsport Action Meet och det var grymt lyckat. Inte så mycket stance-bilar, men kul ändå smile Man längtar ju genast MYCKET mer till nästa års Bug Run! smile

en fråga.. mäter du inte när du  skruvar upp/ner coilsen ? big_smile

rickylicious Webbutvecklare
5 augusti 2012 · 2 369 Inlägg

mingan77 skrev:

rickylicious skrev:
Idag har jag "failat", men det blev bra ändå big_smile Höjde ju (hemska tanke, jag vet...) Golfen tidigare i veckan eftersom vi i Tidaholm har en väggbula, medan det i Borås (där jag numera bor) finns en miljard vägbulor. Så jag hade lite problem med att ta mig fram och höjde Golfen några centimeter. Den blev då lite högre i fram än i bak, så idag skulle jag skruva ner den lite i fram så att det blev jämnhöjd. Men det blev lite mycket så nu är den lägre än innan jag höjde den... Inte riktigt som planerat, men jag ger det ett försök big_smile Behöver ju inte åka överallt i Borås... wink

I övrigt händer det inte så mycket som vanligt. Ska byta den läckande vattenslangen snart och köpa nya gummiupphängningar till avgasröret eftersom tre av dom var söndertorkade.

Var även iväg på Mantorp Park idag på Bilsport Action Meet och det var grymt lyckat. Inte så mycket stance-bilar, men kul ändå smile Man längtar ju genast MYCKET mer till nästa års Bug Run! smile

en fråga.. mäter du inte när du  skruvar upp/ner coilsen ? big_smile

Jo, men idag glömde jag vad dom stod på innan jag höjde senast smile Så vet bara att jag skruvade till 15 på tumstocken, men vet inte vad det var när jag började big_smile Men nu sänkte jag till 12 och tror nog det var 13 innan jag höjde första gången...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang