Svensk avundssjuka!

Fritte-vika
5 november 2011 · 37 Inlägg

Hade min bil parkerad nere i centrala Valdemarsvik igår kväll, efter att ha vatt och käkat med några polare så går jag tillbaka till bilen och upptäcker att ena däcket och fälgen är blöt, plus att det är en halvstor pöl brevid bilen! Det är alltså någon j***a idiot som har pissat på bilen!mad synd att man aldrig kommer på sånna jävlar medan dom håller på!

Fattar inte varför folk bara måste! faan skaffa er i liv istället!
kan ju säga att hela kvällen va förstörd efter de där!

AVUNDSSJUKA JÄVLA AS!!!!

AndersWestlund Avstängd
5 november 2011 · 99 Inlägg

Jag tror inte personen som gjorde detta var i behov att uttrycka sin avundsjuka, han var nog mest i behov att urinera och då hjälper det om man har nåt att sikta på. Se det positiva, nu kan du tvätta av bilen och ge den lite extra kärlek för du vill väl inte köra runt i en piss-bil big_smile 
MVH

Volvo V70n (2001)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 november 2011 · 10 427 Inlägg

Urin kanske funkar bra som fälgtvättmedel wink

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 november 2011 · 3 929 Inlägg

Är man avundsjuk för att man pissar på en bil?
Kanske bara är så att personen i fråga inte alls gillar din bil?

Har sagt det förr och säger det igen.
VARFÖR är man avundsjuk för att man gör något på ens bil.
Låt oss säga att jag gillar din bil.
Då nycklar jag den. Är det vettigt? Nej.
Det vettiga är att jag är avundsjuk på dig och gillar din bil. VARFÖR skulle jag förstöra den då!?
VARFÖR skulle jag förstöra en bil jag tycker om!?
Det går inte ihop!
Snälla folk, sluta blanda ihop skadegörelse med avundsjuka! Ni vet ju förfan inte ens vad avundsjuka är när ni tror att skadegörelse är avundsjuka.

Såg en film på en sunk-40 som sladda och hade sig och mejade ner plogstolpar. Var det svensk avundsjuka mot plogstolparna då? NEJ! Det var ju skadegörelse.

Som sagt, lär er. Gör om gör rätt.

EDIT: Förresten, varför skulle det vara svensk avundsjuka mot någon som äger en svensk bil. Speciellt en bil som ägs av vilken familje svensk som helst. Förstår inte hur det går ihop ...

Senast redigerat av Thunderbird88 (5 november 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Andersson_T5 Snickare
5 november 2011 · 407 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Är man avundsjuk för att man pissar på en bil?
Kanske bara är så att personen i fråga inte alls gillar din bil?

Har sagt det förr och säger det igen.
VARFÖR är man avundsjuk för att man gör något på ens bil.
Låt oss säga att jag gillar din bil.
Då nycklar jag den. Är det vettigt? Nej.
Det vettiga är att jag är avundsjuk på dig och gillar din bil. VARFÖR skulle jag förstöra den då!?
VARFÖR skulle jag förstöra en bil jag tycker om!?
Det går inte ihop!
Snälla folk, sluta blanda ihop skadegörelse med avundsjuka! Ni vet ju förfan inte ens vad avundsjuka är när ni tror att skadegörelse är avundsjuka.

Såg en film på en sunk-40 som sladda och hade sig och mejade ner plogstolpar. Var det svensk avundsjuka mot plogstolparna då? NEJ! Det var ju skadegörelse.

Som sagt, lär er. Gör om gör rätt.

Helt korrekt.
Men Jävligt onödigt o ställa sig o pissa på en bil däremot, Finns nog gott om buskar.
Men finns folk till allt!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 november 2011 · 3 929 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

Thunderbird88 skrev:
Är man avundsjuk för att man pissar på en bil?
Kanske bara är så att personen i fråga inte alls gillar din bil?

Har sagt det förr och säger det igen.
VARFÖR är man avundsjuk för att man gör något på ens bil.
Låt oss säga att jag gillar din bil.
Då nycklar jag den. Är det vettigt? Nej.
Det vettiga är att jag är avundsjuk på dig och gillar din bil. VARFÖR skulle jag förstöra den då!?
VARFÖR skulle jag förstöra en bil jag tycker om!?
Det går inte ihop!
Snälla folk, sluta blanda ihop skadegörelse med avundsjuka! Ni vet ju förfan inte ens vad avundsjuka är när ni tror att skadegörelse är avundsjuka.

Såg en film på en sunk-40 som sladda och hade sig och mejade ner plogstolpar. Var det svensk avundsjuka mot plogstolparna då? NEJ! Det var ju skadegörelse.

Som sagt, lär er. Gör om gör rätt.

Helt korrekt.
Men Jävligt onödigt o ställa sig o pissa på en bil däremot, Finns nog gott om buskar.
Men finns folk till allt!

Jag försvarar verkligen inte betéendet för det är verkligen onödigt och drygt. Men att kalla det avundsjuka, mja. Då bör man nog kolla upp på vad avundsjuka är. Verkar som väldigt många på garaget behöver sig en läxa på vad avundsjuka verkligen är.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 november 2011 · 10 427 Inlägg

Om jag ej missminner så avstyrde jag en gammal klasskompis att urinera vid min portingång en gång i tiden.
Det resulterade i att en svart Jeep Wranglers bakhjul blev ett offer istället, men jag tror inte att han var avundsjuk på ägaren till den. tongue

Andersson_T5 Snickare
5 november 2011 · 407 Inlägg

Man kan göra mkt dumt på fyllan så är det ju, om det ens var på fyllan, men man får ju ändå stå för vad man gör, o jag hade blivit jävligt förbannad  om det var min bil, Men nae ingen avundsjuka där inte, tror jag.

Samma sak om någon snor något från bilar,  Det är nog för att det finns tattare som inte kan köpa egna prylar behöver delarna. Inte för att dom är avundsjuka:p

Busgrabb Rejsa ?
5 november 2011 · 2 959 Inlägg

Avundsjuk på en Saab 9-3? Skulle inte tro det, vilken tomte som helst med ett jobb och utan anmärkningar hos fogden kan köpa en sån.

Autotech
BMW 335D (2008)
Dennis-
5 november 2011 · 23 Inlägg

Busgrabb skrev:
Avundsjuk på en Saab 9-3? Skulle inte tro det, vilken tomte som helst med ett jobb och utan anmärkningar hos fogden kan köpa en sån.

Då menar du låna till denna eller vad försöker du berätta för oss?

Att det bara går att låna pengar på banken eller ta finans på saabar bara du inte har någon anmärkning?

Så detta går inte att göra med villken bil som helst då, tex en nissan?

Kanske var många frågor, men det borde inta vara svårt att svara på , eller hur?

Senast redigerat av Dennis- (5 november 2011)

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg
Busgrabb Rejsa ?
5 november 2011 · 2 959 Inlägg

Dennis- skrev:

Busgrabb skrev:
Avundsjuk på en Saab 9-3? Skulle inte tro det, vilken tomte som helst med ett jobb och utan anmärkningar hos fogden kan köpa en sån.

Då menar du låna till denna eller vad försöker du berätta för oss?

Att det bara går att låna pengar på banken eller ta finans på saabar bara du inte har någon anmärkning?

Så detta går inte att göra med villken bil som helst då, tex en nissan?

Kanske var många frågor, men det borde inta vara svårt att svara på , eller hur?

Ja ungefär så, det är ingen dyr bil och det gör att man på i stort sett vilken inkomst som helst kan ta ett billån och handla den.

Autotech
BMW 335D (2008)
Busgrabb Rejsa ?
5 november 2011 · 2 959 Inlägg

Felplacerad skrev:

Dennis- skrev:

Busgrabb skrev:
Avundsjuk på en Saab 9-3? Skulle inte tro det, vilken tomte som helst med ett jobb och utan anmärkningar hos fogden kan köpa en sån.

Då menar du låna till denna eller vad försöker du berätta för oss?

Att det bara går att låna pengar på banken eller ta finans på saabar bara du inte har någon anmärkning?

Så detta går inte att göra med villken bil som helst då ?

Kanske var många frågor, men det borde inta vara svårt att svara på , eller hur?

Du får väl inte äga en sådan bil om du sitter hos kronofogden...
Har väl inget med lån att göra.

Om du läser mitt inlägg så var det just det jag skrev.

Autotech
BMW 335D (2008)
Dennis-
5 november 2011 · 23 Inlägg

Felplacerad skrev:

Dennis- skrev:

Busgrabb skrev:
Avundsjuk på en Saab 9-3? Skulle inte tro det, vilken tomte som helst med ett jobb och utan anmärkningar hos fogden kan köpa en sån.

Då menar du låna till denna eller vad försöker du berätta för oss?

Att det bara går att låna pengar på banken eller ta finans på saabar bara du inte har någon anmärkning?

Så detta går inte att göra med villken bil som helst då ?

Kanske var många frågor, men det borde inta vara svårt att svara på , eller hur?

Du får väl inte äga en sådan bil om du sitter hos kronofogden...
Har väl inget med lån att göra.

Det kan visst ha med lån eller ägandet av en saab han menar eller båda delar.

Därför min frågeställning !

Senast redigerat av Dennis- (5 november 2011)

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg
DusanMandick Random Hero
5 november 2011 · 4 047 Inlägg

Ta de possitivt ist, går du in på en offentlig toalett så pissar du inte i båset som har avföring kletat överallt utan du pissar i de välstädade fina båset ellerhur ?

Samma grej med fåglar, de siktar in sig på nytvättade glänsande bilar wink

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 november 2011 · 3 929 Inlägg

DusanMandick skrev:
Ta de possitivt ist, går du in på en offentlig toalett så pissar du inte i båset som har avföring kletat överallt utan du pissar i de välstädade fina båset ellerhur ?

Samma grej med fåglar, de siktar in sig på nytvättade glänsande bilar wink

Fan vad bra jämförelse lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
te_wik Forummoderator
5 november 2011 · 12 813 Inlägg

Aldrig övervägt att det kan va en hund som urinerat på din bil?




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
killercow
5 november 2011 ·

te_wik skrev:
Aldrig övervägt att det kan va en hund som urinerat på din bil?




Mvh Tommy

Aldrig övervägt som moderator att låsa tråden å hänvisa till bloggen då topic saknar fråga å där med diskutionsunderlag wink

M103
5 november 2011 · 1 570 Inlägg

Förmodligen är det en hund som pissade på din bil. Min hund pissade på grannens bil igår.

Evildan
5 november 2011 ·

M103 skrev:
Förmodligen är det en hund som pissade på din bil. Min hund pissade på grannens bil igår.

Åker din granne oxå SAAB ?
Tror som dig och även ngn till längre upp i tråden, är med stor säkerhet en hund, hade någon av ren illvilja pissat på TS bil hade han säkert valt att pissa på hela sidan.
Har sett hundar pissat på bilar återkommande gånger.
Har även en gång (vad jag vet) fått bilen markerad av en katt på främre stötfångaren.

aha_100
6 november 2011 · 535 Inlägg

Svensk avundsjuka, jamtelag osv.. Det är något man verkligen bara stöter på här hemma. Väldigt ofta dessutom. Helt omöjligt för dom att tycka det är kul att man har en fin bil..

Det är ett helt annat bemötande man får nere i Europa...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang