Jag och en kompis håller på med vårt examensarbete på Chalmers. Skulle vara väldigt tacksam om ni vill hjälpa oss lite genom att svara på vår enkät. Den tar cirka fem minuter och handlar om era vanor kring motorhuven.
En fråga. Varför skulle en bilägare inte vilja ha möjlighet att öppna huven?? Audi A2 går det inte att öppna huven på, heltvärdelöst! Ett enkelt lampbyte kostar tusenlappar!!
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
därför medelsvensson som ser bilen som ett ont måste att äga, inte vill å bryr sig om hur sevicevänlig den är annars skulle det inte finnas bilar där man är tvungen att ta lös halva/hela fronten för att byta lampa,
En fråga. Varför skulle en bilägare inte vilja ha möjlighet att öppna huven?? Audi A2 går det inte att öppna huven på, heltvärdelöst! Ett enkelt lampbyte kostar tusenlappar!!
Går inte att öppna huven? vad är det han gör efter 1min å 27 sec?
visst han öppnar den inte, han tar bort den, men endå, nog kommer han åt lamporna iaf
En fråga. Varför skulle en bilägare inte vilja ha möjlighet att öppna huven?? Audi A2 går det inte att öppna huven på, heltvärdelöst! Ett enkelt lampbyte kostar tusenlappar!!
Går inte att öppna huven? vad är det han gör efter 1min å 27 sec?
visst han öppnar den inte, han tar bort den, men endå, nog kommer han åt lamporna iaf
haha ja man kan undra vem som är värdelös. :p Å andra sidan är det inte många nya bilar som det är enkelt att byta glödlampor på. Många bilar kräver att man demonterar hela lyktan och då ska även i vissa fall ljusinställning göras efteråt.
En fråga. Varför skulle en bilägare inte vilja ha möjlighet att öppna huven?? Audi A2 går det inte att öppna huven på, heltvärdelöst! Ett enkelt lampbyte kostar tusenlappar!!
Går inte att öppna huven? vad är det han gör efter 1min å 27 sec?
visst han öppnar den inte, han tar bort den, men endå, nog kommer han åt lamporna iaf
haha ja man kan undra vem som är värdelös. :p Å andra sidan är det inte många nya bilar som det är enkelt att byta glödlampor på. Många bilar kräver att man demonterar hela lyktan och då ska även i vissa fall ljusinställning göras efteråt.
har för mig att det är nåt märke som man måste gå in med dator och berätta för bilen om man har bytt tex. halvljuslampa för att den över huve taget ska lysa
En fråga. Varför skulle en bilägare inte vilja ha möjlighet att öppna huven?? Audi A2 går det inte att öppna huven på, heltvärdelöst! Ett enkelt lampbyte kostar tusenlappar!!
Går inte att öppna huven? vad är det han gör efter 1min å 27 sec?
visst han öppnar den inte, han tar bort den, men endå, nog kommer han åt lamporna iaf
haha ja man kan undra vem som är värdelös. :p Å andra sidan är det inte många nya bilar som det är enkelt att byta glödlampor på. Många bilar kräver att man demonterar hela lyktan och då ska även i vissa fall ljusinställning göras efteråt.
Du? Jag tog a2an som ett exempel. Dom vill ju ta fram ett system för att huven bara ska behöva öppnas/lyftas av vid service på verkstad. Tycker de är ganska meningslöst. Är de så mycket jobbigare att öppna huven istället för att öppna t.ex. Grillen?
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
En fråga. Varför skulle en bilägare inte vilja ha möjlighet att öppna huven?? Audi A2 går det inte att öppna huven på, heltvärdelöst! Ett enkelt lampbyte kostar tusenlappar!!
Ja, vilken jävla fråga
Jag är då intresserad av att kunna kontrollera status på min motor, kunna se läckage och höra missljud utan att åka till verkstaden. För att inte tala om att tvätta motorrummet.
Går inte att öppna huven? vad är det han gör efter 1min å 27 sec?
visst han öppnar den inte, han tar bort den, men endå, nog kommer han åt lamporna iaf
haha ja man kan undra vem som är värdelös. :p Å andra sidan är det inte många nya bilar som det är enkelt att byta glödlampor på. Många bilar kräver att man demonterar hela lyktan och då ska även i vissa fall ljusinställning göras efteråt.
Du? Jag tog a2an som ett exempel. Dom vill ju ta fram ett system för att huven bara ska behöva öppnas/lyftas av vid service på verkstad. Tycker de är ganska meningslöst. Är de så mycket jobbigare att öppna huven istället för att öppna t.ex. Grillen?
Nu vet jag inte om du svara på det jag skrev eller han som citerade mig "5E"
Jag håller faktiskt med att det är värdelöst! Men det går att öppna själv om man vill det på A2an än så länge. Men jag skulle nog knappast vilja ha en bil det inte går att öppna huven på, då finns det andra bilar att köpa.
haha ja man kan undra vem som är värdelös. :p Å andra sidan är det inte många nya bilar som det är enkelt att byta glödlampor på. Många bilar kräver att man demonterar hela lyktan och då ska även i vissa fall ljusinställning göras efteråt.
Du? Jag tog a2an som ett exempel. Dom vill ju ta fram ett system för att huven bara ska behöva öppnas/lyftas av vid service på verkstad. Tycker de är ganska meningslöst. Är de så mycket jobbigare att öppna huven istället för att öppna t.ex. Grillen?
Nu vet jag inte om du svara på det jag skrev eller han som citerade mig "5E"
Jag håller faktiskt med att det är värdelöst! Men det går att öppna själv om man vill det på A2an än så länge. Men jag skulle nog knappast vilja ha en bil det inte går att öppna huven på, då finns det andra bilar att köpa.
Nja inte jag heller:p är lite trött så är på förmiddagen, vi har precis fått till ökning i familjen som håller en vaken större delarna av dygnet:) Visst det går att öppna huven, men det är inte meningen att man ska göra de. Tar dom fram ett system så att man kan fylla på spolarvätska, olja mm utan att öppna huven så kommer det nog va svårare att komma åt motorrummet än på a2. Jag vet inte vad syftet är med den här iden, men jag tror ju knappast att bilen kommer sälja bättre för att man inte "behöver" öppna huven för o fylla på vätskor.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Du? Jag tog a2an som ett exempel. Dom vill ju ta fram ett system för att huven bara ska behöva öppnas/lyftas av vid service på verkstad. Tycker de är ganska meningslöst. Är de så mycket jobbigare att öppna huven istället för att öppna t.ex. Grillen?
Nu vet jag inte om du svara på det jag skrev eller han som citerade mig "5E"
Jag håller faktiskt med att det är värdelöst! Men det går att öppna själv om man vill det på A2an än så länge. Men jag skulle nog knappast vilja ha en bil det inte går att öppna huven på, då finns det andra bilar att köpa.
Nja inte jag heller:p är lite trött så är på förmiddagen, vi har precis fått till ökning i familjen som håller en vaken större delarna av dygnet:) Visst det går att öppna huven, men det är inte meningen att man ska göra de. Tar dom fram ett system så att man kan fylla på spolarvätska, olja mm utan att öppna huven så kommer det nog va svårare att komma åt motorrummet än på a2. Jag vet inte vad syftet är med den här iden, men jag tror ju knappast att bilen kommer sälja bättre för att man inte "behöver" öppna huven för o fylla på vätskor.
Haha jag för förstår. Grattis Syftet var nog bara att försöka vara nyskapande. Möjligtvis kunde man spara in lite material och vikt i samma veva. En av huvudtemat på A2:an var att skapa en bil med så låg vikt som möjligt. Hur som helst har alla olika smak och tycken, så tycker man det är skit så får man göra det för mig i alla fall. Själv tycker jag idén med snabb fästen för huven är rätt cool. Men om det däremot skulle behövas specialverktyg eller nåt liknande för att få upp huven skulle jag nog kräkas.
Nu vet jag inte om du svara på det jag skrev eller han som citerade mig "5E"
Jag håller faktiskt med att det är värdelöst! Men det går att öppna själv om man vill det på A2an än så länge. Men jag skulle nog knappast vilja ha en bil det inte går att öppna huven på, då finns det andra bilar att köpa.
Nja inte jag heller:p är lite trött så är på förmiddagen, vi har precis fått till ökning i familjen som håller en vaken större delarna av dygnet:) Visst det går att öppna huven, men det är inte meningen att man ska göra de. Tar dom fram ett system så att man kan fylla på spolarvätska, olja mm utan att öppna huven så kommer det nog va svårare att komma åt motorrummet än på a2. Jag vet inte vad syftet är med den här iden, men jag tror ju knappast att bilen kommer sälja bättre för att man inte "behöver" öppna huven för o fylla på vätskor.
Haha jag för förstår. Grattis Syftet var nog bara att försöka vara nyskapande. Möjligtvis kunde man spara in lite material och vikt i samma veva. En av huvudtemat på A2:an var att skapa en bil med så låg vikt som möjligt. Hur som helst har alla olika smak och tycken, så tycker man det är skit så får man göra det för mig i alla fall. Själv tycker jag idén med snabb fästen för huven är rätt cool. Men om det däremot skulle behövas specialverktyg eller nåt liknande för att få upp huven skulle jag nog kräkas.
Tack:) jo visst iden kan väl vara bra på endel sätt. På saaben vi har, som är en 09a så öppnar man ju bara huven för att göra just dom sakerna man gör genom grillen på a2. Sp jag skulle väl inte behövs öppna huven. Men skulle en säkring gå eller något skulle man ju bli tokig om man va tvungen att lämna in bilen. När det ändå är så pass "enkelt" som det är på a2 att komma in under huven så är det ju acceptabelt. Men jag kan ändå inte förstå hur det är en bättre lösning än att öppna huven, förutom ur vikt synpunkt då. Det är ju knappast jobbigt att öppna huven för att fylla på spolarvätska.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu