Hur kan man kolla upp hur länge en person ägt en bil?

LillNaisarn
17 mars 2012 ·

Vet att det går/gått förut via vägvärket (numera transportstyrelsen) att få uppgift om de tre senaste ägarna samt när ägarbytet blev skrivet.

Har en bil på gång och hade gärna velat ha ta på någon av de tidigare ägarna för att se så allt står rätt till med bilen.
Nu har jag inte möjlighet till fax så vore perfekt om någon annan vet av något smidigt sätt att kolla upp dessa uppgifter.

Tack på förhand smile

PLindblom
17 mars 2012 · 1 200 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Vet att det går/gått förut via vägvärket (numera transportstyrelsen) att få uppgift om de tre senaste ägarna samt när ägarbytet blev skrivet.

Har en bil på gång och hade gärna velat ha ta på någon av de tidigare ägarna för att se så allt står rätt till med bilen.
Nu har jag inte möjlighet till fax så vore perfekt om någon annan vet av något smidigt sätt att kolla upp dessa uppgifter.

Tack på förhand smile

Om du kan hålla ut till måndag kan jag ordna dessa uppgifter åt dig. Eventuellt kan jag även ta fram de senaste besiktningsprotokollen.

LillNaisarn
17 mars 2012 ·

Det vore kanon om du ka kolla upp det smile
PM:ar dig regg nr, (hoppas att det är okej)

passos bappelsin
18 mars 2012 · 390 Inlägg

Bara att ringa transportsstyrelsen ock kolla dom kan även skicka alla besprotokoll på mail till dej.

LillNaisarn
18 mars 2012 ·

passos skrev:
Bara att ringa transportsstyrelsen ock kolla dom kan även skicka alla besprotokoll på mail till dej.

Tyvärr så kan dom inte ordna bes protokoll, vet det själv då jag haft kontakt med dom tidigare för några månader sen då jag skulle sälja en av mina bilar och hittade inte pappret från senaste besiktning.

Dock så verkar det som att det ordnat sig då "minister" skulle kika på det åt mig, men tack iaf för ditt tips smile

te_wik Forummoderator
18 mars 2012 · 12 813 Inlägg

Är det din egen bil kan du enkelt kika några besiktningsprotokoll bakåt i tiden om du registrerar dig för "mina sidor" på www.bilprovningen.se.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
pukan2
18 mars 2012 · 3 182 Inlägg

jag ringde bilprovningen och sa som det va, så fick jag dom 3 senaste bes protokollen, att jag skulle köpa en bil helt enkelt. köpte inte den bilen när jag såg bes papprena. jävla haslare seger jag bara.

LillNaisarn
18 mars 2012 ·

te_wik skrev:
Är det din egen bil kan du enkelt kika några besiktningsprotokoll bakåt i tiden om du registrerar dig för "mina sidor" på www.bilprovningen.se.


Mvh Tommy

Jo det är jag medveten om.
Dock så är det inte aktuellt i detta fall.

pukan2 skrev:
jag ringde bilprovningen och sa som det va, så fick jag dom 3 senaste bes protokollen, att jag skulle köpa en bil helt enkelt. köpte inte den bilen när jag såg bes papprena. jävla haslare seger jag bara.

Det kan vara värt att pröva det smile
hade dock hellre fått tag i de tidigare ägarna för då det känns lite konstigt att bilen hunnit byta ägare 17 gånger sen 98 då bilen togs in i Sverige, sen speciellt då ägaren har ägt den i 5-6år (Han var inte själv säker).

Så bilen känns lite tveksam, men ville kolla upp den lite närmare innan jag avfärdar den helt.
Tack för alla som tar sig tid och ger tips .

isakare
19 mars 2012 · 272 Inlägg

Carfax, för 40 kronor få du alla ägarbyten och besiktningar sen bilen var ny.

Åker helst på is =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang