760 som skall bli turbo.

760 med delar ifrån många bilar alias, (Frankenstein):D
  • 287 Följare
  • 623 217 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 april
volvoqq Lastbilsmekaniker
11 januari 2015 · 5 145 Inlägg

Idag fick man gå ut och såga träd efter stormen blev tre som låg på min mark:D och nu skall jag åka till mitt andra ställe och kolla hur mycket som har rammlatt därbig_smile.

Dahlqan
11 januari 2015 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:
Idag fick man gå ut och såga träd efter stormen blev tre som låg på min mark:D och nu skall jag åka till mitt andra ställe och kolla hur mycket som har rammlatt därbig_smile.

Haha jadu, va allt en jävla storm härromdan smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
11 januari 2015 · 5 145 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:
Idag fick man gå ut och såga träd efter stormen blev tre som låg på min mark:D och nu skall jag åka till mitt andra ställe och kolla hur mycket som har rammlatt därbig_smile.

Haha jadu, va allt en jävla storm härromdan smile

Åkte ifrån lane igår kväll fick stanna två gånger för att ta bort träd ifrån vägen och ett litet hemma vid huset:D

Dahlqan
11 januari 2015 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:
Idag fick man gå ut och såga träd efter stormen blev tre som låg på min mark:D och nu skall jag åka till mitt andra ställe och kolla hur mycket som har rammlatt därbig_smile.

Haha jadu, va allt en jävla storm härromdan smile

Åkte ifrån lane igår kväll fick stanna två gånger för att ta bort träd ifrån vägen och ett litet hemma vid huset:D

Haha åfan, själv klara jag mig, däremot vart de en hel del vid sidan av vägen å så hitta jag lite översvämning i uddevalla hahaha smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
11 januari 2015 · 5 145 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

Haha jadu, va allt en jävla storm härromdan smile

Åkte ifrån lane igår kväll fick stanna två gånger för att ta bort träd ifrån vägen och ett litet hemma vid huset:D

Haha åfan, själv klara jag mig, däremot vart de en hel del vid sidan av vägen å så hitta jag lite översvämning i uddevalla hahaha smile

Ja det var lite stora pölar här och var:D.

volvoqq Lastbilsmekaniker
31 januari 2015 · 5 145 Inlägg

Dahlqan skrev:
Händer de något med bilen? smile

Inget just nu:/ har ingen värme i garaget så inte så roligt:/ kommer bygga om garaget och göra enbilsgarage av den så jag får bättre plats:) så blir nog mer skruvning när värmen kommer är ju bara handbromsen och abs för att besikta den och kanske dragkroken:D.

volvoqq Lastbilsmekaniker
31 januari 2015 · 5 145 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:
Sen är jag lite upptagen under helgerna ändåbig_smile fäller träd på löpande band blev 9 st idag att fälla såga upp och bära ut ur skogen, har kommit halvvägs nu eller nått:D. Men jag låvar bilen är inte bortglömd bara vilar sig lite:D

Okaj! Låter bra! Väntar på nästa updatering då! smile

Skall försöka skrota ner 945an så absen blir fixad snor ett fjäderben ifrån den till 760:D. Men motor och lådan måste ur 945an innan den kan skrotas:D

Celeron
5 februari 2015 · 1 322 Inlägg

Ska bli kul att få updates sen när värmer kommer, och du kan skruva igen!smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
volvoqq Lastbilsmekaniker
5 februari 2015 · 5 145 Inlägg

Celeron skrev:
Ska bli kul att få updates sen när värmer kommer, och du kan skruva igen!smile

Det är bara så illa att man är sugen att skruva men inte frysa:P. Får försöka komma in i mitt andra garage som man kan få lite värme i och skrota 945an:P. Letar fortfarande också efter en 745 att stoppa motorn ifrån 945an itongue men är svårt att hitta en fin:P.

Oschpister
5 februari 2015 · 308 Inlägg

volvoqq skrev:

Celeron skrev:
Ska bli kul att få updates sen när värmer kommer, och du kan skruva igen!smile

Det är bara så illa att man är sugen att skruva men inte frysa:P. Får försöka komma in i mitt andra garage som man kan få lite värme i och skrota 945an:P. Letar fortfarande också efter en 745 att stoppa motorn ifrån 945an itongue men är svårt att hitta en fin:P.

Äh! Lite kyla har ingen dött av! Jag stod ute i snön o bytte en generator på en Renault Clio.. Tror du det var för skojs skull? big_smile

Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD
volvoqq Lastbilsmekaniker
5 februari 2015 · 5 145 Inlägg

Gitarrmetarn skrev:

volvoqq skrev:

Celeron skrev:
Ska bli kul att få updates sen när värmer kommer, och du kan skruva igen!smile

Det är bara så illa att man är sugen att skruva men inte frysa:P. Får försöka komma in i mitt andra garage som man kan få lite värme i och skrota 945an:P. Letar fortfarande också efter en 745 att stoppa motorn ifrån 945an itongue men är svårt att hitta en fin:P.

Äh! Lite kyla har ingen dött av! Jag stod ute i snön o bytte en generator på en Renault Clio.. Tror du det var för skojs skull? big_smile

Jag vet att det inte är skoj är lastbilsmekaniker är lite snö på dom som droppar på en och är ute rätt ofta och kör bromsprov och lite annat smått och gått så har ingen lust att ligga i kylan hemma ocksåbig_smile. Men garaget skall fixas till så det blir varmt och gött:D

Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren" (1977)
Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster" (1988)
Volvo S80 2,5 FT "Frugans nya" (2010)
Celeron
5 februari 2015 · 1 322 Inlägg

volvoqq skrev:

Celeron skrev:
Ska bli kul att få updates sen när värmer kommer, och du kan skruva igen!smile

Det är bara så illa att man är sugen att skruva men inte frysa:P. Får försöka komma in i mitt andra garage som man kan få lite värme i och skrota 945an:P. Letar fortfarande också efter en 745 att stoppa motorn ifrån 945an itongue men är svårt att hitta en fin:P.

hehe bara å leta:P

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
volvoqq Lastbilsmekaniker
9 februari 2015 · 5 145 Inlägg

Listan har blivit lite längre:P är nu tvungen att ta bort så det inte syns något som skulle vara srs-system:/ löst krockkudden och lite klistermärken men sen är ju frågan om jag måste ta bort SIPS som det står på dörrsidorna, tycker det är overkill men man vet aldrig med bilprovningen:/ och en luftburk måste sitta där enligt han så nu måste jag lösa någonting så det problemet blir löst det med. Sen har jag beställt nya handbromsbackar till bak så nu skall det bytas fram igenom:P. Men är bara 5 saker kvar att fixa innan jag kan regga och besikta den förhoppningsvis:P.

Senast redigerat av volvoqq (9 februari 2015)

Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren" (1977)
Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster" (1988)
Volvo 745 Turbo "Tillbytet" (1988)
Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo 945 "Organdonation 2"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo S80 2,5 FT "Frugans nya"Volvo 945 "Organdonation 2"Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo 945 "Organdonation 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 944Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 945 "Organdonation 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo S80 2,5 FT "Frugans nya"Volvo 945 "Organdonation 2"
Desperado
10 februari 2015 · 43 Inlägg

volvoqq skrev:
Listan har blivit lite längre:P är nu tvungen att ta bort så det inte syns något som skulle vara srs-system:/ löst krockkudden och lite klistermärken men sen är ju frågan om jag måste ta bort SIPS som det står på dörrsidorna, tycker det är overkill men man vet aldrig med bilprovningen:/ och en luftburk måste sitta där enligt han så nu måste jag lösa någonting så det problemet blir löst det med. Sen har jag beställt nya handbromsbackar till bak så nu skall det bytas fram igenom:P. Men är bara 5 saker kvar att fixa innan jag kan regga och besikta den förhoppningsvis:P.

Vet att en kompis hävdade att alla ''dörrsidorna'' va tryckta/stansade med SIPS även om de va bältesträckare eller inte! han kom igenom med de wink

Ba™an
volvoqq Lastbilsmekaniker
10 februari 2015 · 5 145 Inlägg

Desperado skrev:

volvoqq skrev:
Listan har blivit lite längre:P är nu tvungen att ta bort så det inte syns något som skulle vara srs-system:/ löst krockkudden och lite klistermärken men sen är ju frågan om jag måste ta bort SIPS som det står på dörrsidorna, tycker det är overkill men man vet aldrig med bilprovningen:/ och en luftburk måste sitta där enligt han så nu måste jag lösa någonting så det problemet blir löst det med. Sen har jag beställt nya handbromsbackar till bak så nu skall det bytas fram igenom:P. Men är bara 5 saker kvar att fixa innan jag kan regga och besikta den förhoppningsvis:P.

Vet att en kompis hävdade att alla ''dörrsidorna'' va tryckta/stansade med SIPS även om de va bältesträckare eller inte! han kom igenom med de wink

Får hoppas på det tänker inte slipa ner dörrsidan skulle vara väldigt löjligt iallafall:D

Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster" (1988)
Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren" (1977)
Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket" (2011)
Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo 945 "Organdonation 2"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo S80 2,5 FT "Frugans nya"Volvo 945 "Organdonation 2"Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo 945 "Organdonation 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 944Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Volvo 760 GLE/Turbo "Frankenstiens monster"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 945 "Organdonation 2"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo V70 2,5 FT "Nya försöket"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo S80 2,5 FT "Frugans nya"Volvo 945 "Organdonation 2"Volvo S80 2,5 FT "Frugans nya"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo S80 2,5 FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 945 "Organdonation 2"
Djo
10 februari 2015 · 10 157 Inlägg

Sips har väl inget med airbags att göra ändå. och dörsidor får man byta så.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
BjursAlleX
10 februari 2015 · 253 Inlägg

Djo skrev:
Sips har väl inget med airbags att göra ändå. och dörsidor får man byta så.

Sips är airbags som löser ut vid en sidokollition, alltså sidokollitionsskydd så jo det har de! Men som sagt är väl inte olagligt att byta dörrsidor på bilar

Volvo 940 Turbo "Hugo" (1996)
Volvo V50 2.0D "Brukis" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang