Mooseville Performance - Volvo 142 med Wankelmotor

Från början skulle det bara bli en wankelmotor modell 13B, sen 4-länk, sen spårade det ur, sakta och plågsamt...
  • 1354 Följare
  • 861 032 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 juli 2017
for_fuck_sake professionell latmask
17 september 2012 · 72 Inlägg

helt sjukt bygge!

right way, wrong way, MY way
Holmstrom1
17 september 2012 · 193 Inlägg

Vet inte vad man ska säga ? är det sant ? sjukt bygge!

Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
NabboR91 Amatör
17 september 2012 · 155 Inlägg

Sjukt grymt bygge! tongue

Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257352
Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker :P
Volvo 740 T5 "T5" (1988)
potog
19 september 2012 · 85 Inlägg

Sjukt nice! Kul å se att du jobbar på karossen nu big_smile

(Jag hade förstärk det på nått enkelt och vikt sparande sätt)

Dummle
26 september 2012 · 649 Inlägg

Ett av dom värsta byggen jag sett, detta ska DEFINITIVT följas ! Sen att du kör på en wankel snurra gör ju inte saken värre wink Keep it up!

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Mazda rx-7 FD3S "White Trash Beauty" (1996)
Nissan s14 "LSR Twin Turbo" (1996)
33Coupe
26 september 2012 · 692 Inlägg

Vad skall man beskriva detta med för ord...sjukt grymt!! Fortsätt - det här skall följas - grymt arbete...!!!!!

RobiinK Rust Is Not A Crime
12 oktober 2012 · 1 215 Inlägg

Du är ju fan inte mänsklig pojk.! tongue

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
jetta16v
12 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

BunnA skrev:
Du är ju fan inte mänsklig pojk.! tongue

Jag har en idé, jag bekostar alla dina besök hos psykologen och när du är klar med projektet så får jag bilen? roll

Helt sjukt projekt!
Du är en konstnär cool

Tegheim Wankel-snubbe
12 oktober 2012 · 325 Inlägg

Håller på att passa in buren lite.
Svårt att bli nöjd tycker jag, men det lutar åt det nu.
Dörrsträvan, mellan axel och armbåge.
Säkerhetsmässigt bör väl hög vara bättre, men SBP vill ha den låg för att det ska gå att klättra in smidigt, eller hur?

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0032.jpg

Brotschade och gradade av mina vattenskurna 4-länksplattor idag oxå.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0028.jpg

Mooseville Performance - Tegheim
Audi A6 Avant 3.0Tdi Quattro "Mooseville Performance" (2013)
Volkswagen Caddy 1.9TDi "Mooseville Performance" (2009)
Lilljegern däcksparkare
12 oktober 2012 · 1 046 Inlägg

Kan inte annat att säga än att detta är gryyymt! big_smile

Motor utan turbo suger >.>
Saab 9000CSE "2.3T aero Classic" (1998)
Tegheim Wankel-snubbe
21 oktober 2012 · 325 Inlägg

Har inte haft mycket tid för bilen nu, men en sak har hunnit. Fundera! :-)
Håller på med bakåtsträvorna. Och har beslutat att sätta ett horisontalt rör emellan rambenen på "kickup'en" även bakaxeln.
Då tänkte jag även passa på att förstärka infästningen genom att bocka en 3mm plåt som är 150x150mm så den följer ramen och även går upp lite emot hjulhusen.
Sedan kommer bakåtsträvorna möta upp på detta röret så långt ut som möjligt. Rakt under kommer stötdämparens infästning sitta, då med något invinklade stötdämpare.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0083.jpg

Jag hade först tänkt ha två bakåtsträvor som följer sin egna sida, alltså höger till höger, och sedan en diagonal emellan.
Dock har jag läst och sett att det är möjligt att sätta ett kryss direkt, dvs höger huvudbåge -> vänster ramben, och vice versa.
Vad tycks? Man slipper ju ett rör, eller till och med två om man skulle gjort kryss mellan raka bakåtsträvor.

Mooseville Performance - Tegheim
Volkswagen Caddy 1.9TDi "Mooseville Performance" (2009)
Audi A6 Avant 3.0Tdi Quattro "Mooseville Performance" (2013)
fadret
21 oktober 2012 · 1 125 Inlägg

Helt galen tråd,måste ju bara följas

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Mallle Marx Engineering
21 oktober 2012 · 55 Inlägg

Grymt detta smile

MarX Engineering
Sponsorer:
www.infosite.se
filip-
21 oktober 2012 · 5 Inlägg

Tegheim skrev:
Har inte haft mycket tid för bilen nu, men en sak har hunnit. Fundera! :-)
Håller på med bakåtsträvorna. Och har beslutat att sätta ett horisontalt rör emellan rambenen på "kickup'en" även bakaxeln.
Då tänkte jag även passa på att förstärka infästningen genom att bocka en 3mm plåt som är 150x150mm så den följer ramen och även går upp lite emot hjulhusen.
Sedan kommer bakåtsträvorna möta upp på detta röret så långt ut som möjligt. Rakt under kommer stötdämparens infästning sitta, då med något invinklade stötdämpare.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71 … AG0083.jpg

Jag hade först tänkt ha två bakåtsträvor som följer sin egna sida, alltså höger till höger, och sedan en diagonal emellan.
Dock har jag läst och sett att det är möjligt att sätta ett kryss direkt, dvs höger huvudbåge -> vänster ramben, och vice versa.
Vad tycks? Man slipper ju ett rör, eller till och med två om man skulle gjort kryss mellan raka bakåtsträvor.

Det borde väl funka med bara ett kryss? men är ju en undre bakstötta och en övre bakstötta och en snestötta normalt? totalt 5st bakom huvudbågen, plus bältessträva big_smile tror det är så smile grymt bygge annars! prem lagd! big_smile

Tegheim Wankel-snubbe
22 oktober 2012 · 325 Inlägg

Bockade till två 3mm plåtar idag, blev inte världens snyggaste bock, då jag bara hade skruvstycke tillgängligt smile
Nu kan jag börja med bakåtsträvorna! Gör det något att krysset hamnar ganska långt ner?
Och bör jag fästa bakåtsträvorna i det andra röret, eller ovanpå den bockade plåten?
Alla åsikter är välkomna smile

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0084.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0085.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0087.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0089.jpg

Mooseville Performance - Tegheim
Volkswagen Caddy 1.9TDi "Mooseville Performance" (2009)
Audi A6 Avant 3.0Tdi Quattro "Mooseville Performance" (2013)
Xog
22 oktober 2012 · 238 Inlägg

Huvudsaken med krysset är ju att få får ändarna på det över dom tänkta brottpunkterna dvs, hela vägen upp där främre bågen möter huvudbågen och i nedkant vid infästeningen till stötdämparna tror jag skulle fungera i ditt fall smile

Mvh
Ola Ekegren
Tegheim Wankel-snubbe
23 oktober 2012 · 325 Inlägg

Jo, det är så jag tänkt, men jag tyckte själva "korsningen" hamnade ganska lågt. Men samtidigt kanske det kvittar?!

Mooseville Performance - Tegheim
Volkswagen Caddy 1.9TDi "Mooseville Performance" (2009)
Audi A6 Avant 3.0Tdi Quattro "Mooseville Performance" (2013)
Xog
23 oktober 2012 · 238 Inlägg

det har ingen betydelse i det här fallet smile

Mvh
Ola Ekegren
Putteliten
23 oktober 2012 · 9 079 Inlägg

Bakåtsträvorna ska ju ligga uppepå hjulhusen så långt ut som möjligt. Sätter du sen krysset mellan där så hamnar korsningen högre upp.

Xog
23 oktober 2012 · 238 Inlägg

Hur är tanken till bakaxeln sen? blir det någon form av watt-link eller panhard?

Mvh
Ola Ekegren
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang