Rattbyte?!

MMORGAN
8 oktober 2012 · 21 Inlägg

Tjena! Hade tänkt byta ratt på min Golf 3 VR6 -93, undrar om här finns någon som vet hur de går med bess om man bytar till en ratt utan airbag? (Får man de?)

Vet inte om där finns någon liknande tråd men denna blir väl borttagen då tongue

Rohlin94
8 oktober 2012 · 386 Inlägg

Nä det går inte igenom besiktning då det kom en ny lag i januari. Vet en som bytt och skulle besiktiga men fick en 2a på det smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
8 oktober 2012 · 6 170 Inlägg

Rohlin94 skrev:
Nä det går inte igenom besiktning då det kom en ny lag i januari. Vet en som bytt och skulle besiktiga men fick en 2a på det smile

Lagen gällde väl egentligen bara att inte SRS/airbag-lampan får lysa längre ?

Tar man bort kudden och sätter dit motsvarande motstånd så känner ju inte bilen någon skillnad och ger därför ingen felkod. Och då borde ju inte bes gnälla tycker man.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
JinXr2
8 oktober 2012 · 248 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Rohlin94 skrev:
Nä det går inte igenom besiktning då det kom en ny lag i januari. Vet en som bytt och skulle besiktiga men fick en 2a på det smile

Lagen gällde väl egentligen bara att inte SRS/airbag-lampan får lysa längre ?

Tar man bort kudden och sätter dit motsvarande motstånd så känner ju inte bilen någon skillnad och ger därför ingen felkod. Och då borde ju inte bes gnälla tycker man.

Är bilen utrustad med srs/airbag från fabrik så ska dessa anordningar fungera som de ska.
Har alltså bilen ratt med airbag orginal så ska den sitta i. Visst kan man plocka loss den och köra med sportratt, bara de att man får montera tillbaka orginalratten inför besiktning smile

Putteliten
8 oktober 2012 · 9 090 Inlägg

Köp en ratt med motsrånd i så att du inte får några felkoder. Åk in och besikta med den så får du se vad som händer, kostar 200:- för ombess så det är ju inga större pengar. Skulle polisen stoppa dig så är nog inte ratten det första dom kollar på.

ronkinpeace
8 oktober 2012 · 150 Inlägg

sen är ju frågan hur jobbigt är det att byta ratt en gång om året egentligen? smile eller ja två gånger för man måste ju byta tillbaka också tongue är ju ingen direkt raketforskning att byta smile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
Decerto
8 oktober 2012 · 404 Inlägg

Bara att tejpa dit airbagen på sportratten.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
MMORGAN
8 oktober 2012 · 21 Inlägg

Tackar för alla svar, får la ser hur jag gör med detta då. Som tidigare sagt, inte så jobbigt att byta 2ggr per år smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang