Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

Putteliten
14 oktober 2012 · 9 079 Inlägg

it_mutt skrev:

stevett skrev:
Vi stod bakom den bil de kom körande mot och var på väg mot nästa bil. Lite fel att inte ta bort hans dotter tycker jag.
Och han hade sin dotter på axlarna eller i famnen i stort sett hela tiden
Mvh Stevett

it_mutt skrev:

Låter inte som någon trevlig händelse, men, om "han hade full koll..." var det därför du drog bort dottern och inte han?


Som sagt, trist händelse, inte minst för dottern, men, den slutade ju lyckligtvis bra iaf

Nu var det ju inte rätten av dig att ta bort hans dotter eller inte, som jag åsyftade. Utan det faktum att "han hade full koll" men att det inte var han, utan du, som tog bort barnet.

Även om man har full koll på barnen så behöver man ju inte alltid stå närmast.....

te_wik Forummoderator
14 oktober 2012 · 12 813 Inlägg
Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
BlauMes
14 oktober 2012 · 1 801 Inlägg

Nu får jag väl en del emot mig men men.

Helt urbota dumt av polisen att komma in sådär i hög fart! Och att de inte ens kan erkänna när de gjort fel är bara löjligt.
Dock så håller jag med polisen när de frågar hur du kan ta med din tvååriga dotter!
Helt absurt enligt mig.

Sen det här som jag aldrig fattat. Man blir arg när polisen kommer till en träff. Men när polisen bestämmer sig för att åka, ja då blockerar man polisen så dom måste börja bli hotfulla och ringa på förstärkning.
Ni betedde er som ett gäng jävla apor när ni skulle hålla på och blocka för att få ståfräs i några minuter!

Saab 9-3 (2008)
TreborD
14 oktober 2012 · 10 Inlägg

Så ni är arga på polisen för att de inte vill be om ursäkt efter att ha varit nära att köra på ett litet barn?
Hade jag varit mamma till barnet hade jag frågat pappa hur hon kunde hamna i den situationen.

Sen den civila polisen sköter det ju inte snyggt och verkar vara ganska aggressiv. Men förstår inte varför man inte bara flyttar på sig när polisen skall backa.

Sen kan man ju lista ut att det inte har så mycket med dottern att göra.
Utan i grund och botten ligger hatet mot polisen. Känner igen några ansikten i filmen som jag vet inte är bästa kompisar med polisen. Såklart är dom där och visar sig på styva linan.

it_mutt Avstängd
14 oktober 2012 · 10 388 Inlägg

Putteliten skrev:
Även om man har full koll på barnen så behöver man ju inte alltid stå närmast.....

I detta fall innebär det det för mig.

Senast redigerat av it_mutt (14 oktober 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DusanMandick Random Hero
14 oktober 2012 · 4 047 Inlägg

men nu handlar det inte om om hur man kan ta med sin dotter på nåt sånt här, det handlar om att bilen lika gärna kunde kört 5km/h snabbare och då hade nog jenna inte vart här idag, visa lite respekt förf#n.

Hoppas föraren och den civila får stå till svars, de agerar helt fel enligt mig

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
it_mutt Avstängd
14 oktober 2012 · 10 388 Inlägg

DusanMandick skrev:
men nu handlar det inte om om hur man kan ta med sin dotter på nåt sånt här, det handlar om att bilen lika gärna kunde kört 5km/h snabbare och då hade nog jenna inte vart här idag, visa lite respekt förf#n.

Hoppas föraren och den civila får stå till svars, de agerar helt fel enligt mig

Klart det gör. Man anordnar en träff där man tydligen inte "får" vara, tar med sig ett barn till träffen, håller inte barnet i handen hela tiden/har barnet på sina axlar osv osv.

Men det är klart, här hade ju, som "alltid" inte folket på träffen något ansvar alls, allt är polisens fel, som alltid

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DusanMandick Random Hero
14 oktober 2012 · 4 047 Inlägg

it_mutt skrev:

DusanMandick skrev:
men nu handlar det inte om om hur man kan ta med sin dotter på nåt sånt här, det handlar om att bilen lika gärna kunde kört 5km/h snabbare och då hade nog jenna inte vart här idag, visa lite respekt förf#n.

Hoppas föraren och den civila får stå till svars, de agerar helt fel enligt mig

Klart det gör. Man anordnar en träff där man tydligen inte "får" vara, tar med sig ett barn till träffen, håller inte barnet i handen hela tiden/har barnet på sina axlar osv osv.

Men det är klart, här hade ju, som "alltid" inte folket på träffen något ansvar alls, allt är polisens fel, som alltid

så du tycker polisen gör rätt ifrån sig när de kör emot folk som de brukar göra ? för nån vecka sen körde de över min kompis fot på en träff, körde 2 min innan på en annan kille så han snubbla och blev sur när de inte stanna så han banka på dörren, polisen drar då in honom i bilen och kör därifrån..

Är det så jävla svårt att stanna o be om ursäkt, eller ska man va sur o tro att man står över lagen och bete sig så tuff som polisen i klippet gör.

Jag menar, de ska ju föregå med gott exempel, då är de inte så konstigt att folk beter sig som de gör mot dom

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
stevett
14 oktober 2012 · 298 Inlägg

Ingen har väl sakt att det bara är polisens fel. Men de flesta tror jag nog att blev upprörda för att han betede sig som han gjorde.


it_mutt skrev:

DusanMandick skrev:
men nu handlar det inte om om hur man kan ta med sin dotter på nåt sånt här, det handlar om att bilen lika gärna kunde kört 5km/h snabbare och då hade nog jenna inte vart här idag, visa lite respekt förf#n.

Hoppas föraren och den civila får stå till svars, de agerar helt fel enligt mig

Klart det gör. Man anordnar en träff där man tydligen inte "får" vara, tar med sig ett barn till träffen, håller inte barnet i handen hela tiden/har barnet på sina axlar osv osv.

Men det är klart, här hade ju, som "alltid" inte folket på träffen något ansvar alls, allt är polisens fel, som alltid

Black widow
dobrow Sthlm (S) LOW
14 oktober 2012 · 184 Inlägg

Den "aggressiva" polisen förklarar inte varför dom ville få ut bilen i all hast när vi runt omkring ville att "förövaren" ville stanna .

Han kom med undanflykter att det kan ske andra brott men det ändå dom gjorde var att åka utanför och ställa sig där.

Allt kunde ha blivit så mycket smidigare om polisman 1 föraren hade stannat och disskuterat detta.
Och att civilsnuten som inte ens borde va polis lekte macho och puttar folk om höger och vänster .

Hans kollega tom stod vid sidan av och bad snällt att folk skulle flytta på sig och använde inte våld .


I ett flertal videos ser / hör man när wadde ber polisen stanna så detta kan utredas men dom vill bara iväg och snabbt dessutom.

När väl deras chef kommer så blir det en annan historia.

Sounds like a bumblebee , Looks like a toy car ?
Subaru Impreza wrx sti spec d "Sthlm S low" (2007)
stevett
14 oktober 2012 · 298 Inlägg

SibbSon skrev:

stevett skrev:
Ska försöka förklara vad som hände
Vi gick runt och kollade på alla bilar stannade vid en vit Nissan och tittta de på den, han hade full uppsyn över sin lilla tjej. Filckan springer iväg är precis på väg förbi mig när jag ser i ögonvrån en bil komma i full fart. Jag rycker tag i flickan för att hon inte ska bli överkörd och polisbilen tvärnitar samtidigt precis bakom mig och den lilla flickan. Polis mannen kliver ur bilen och tänker nonchalant gå där i från, bryr sig inte ett dugg om vad som precis höll på att hända. MVH Stevett


mb_pucken skrev:
Tråkigt med det som hänt, helt klart. men förstår inte riktigt vad som hände.
I det ena inägget är hon ensam kvar framför bilen men  blir undandragen av någon medans i ett annat inlägg fattar ja det som polisen kommer åkande i full fart mot er som klunga bland massa andra perssoner?
vet inte men det hänger lixom inte  i hop helt. och hur jag än tolkar det så har  hon blivit på ena eller andra viset blivit lämnad utan översyn och det låter inte som en bra ide på tex en bilträff.
MEN det är absolut inget försbar mot poliserna eller liknande.

Tack igen stevett uppskattar gårdagen kraftigt! kul att träffa dig o dotra din även om de blev en skev kväll..

Det var så lite klart man agerar för att undvika en olycka. Det var trevligt att träffa dig och din dotter också trots omständigheten.
Mvh Stevett

Black widow
BlauMes
14 oktober 2012 · 1 801 Inlägg

JUSTer skrev:
Hade jag varit där skulle jag aldrig låtit snuten röra vid dig när du håller i din dotter, ni var lätt 15man som lätt kunde slå ner snutb'gen, sen gå därifrån och ingen har sett nånting!

Men snälla tänk efter själv nästa gång du skriver! Om en polisman blir nedslagen vad tror du händer då? Då ringer dom ju in hela stockholm och vi kommer aldrig kunna ha en bilträff igen!
Och du undrar varför polisen beter sig som dom gör.

Saab 9-3 (2008)
Dirtymike
14 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

JUSTer skrev:
Hade jag varit där skulle jag aldrig låtit snuten röra vid dig när du håller i din dotter, ni var lätt 15man som lätt kunde slå ner snutb'gen, sen gå därifrån och ingen har sett nånting!

Hade jag oxå varit på plats hade jag utan några hämningar klivit in emellan polisen o dig och din dotter för att börja puttas när nån håller i sitt barn finns inte på världskartan att en polis ska göra.
Sen i ett klipp när nån äger den där dryga polisen fick mig o asgarva.
Det visar hur vissa inom poliskåren verkligen inte ska vara poliser då en civilperson kan lagen bättre!

Men lungt lixom dom kan våldta o slå folk dom där översittarna MEN ALLA SKA INTE DRAS ÖVER SAMMA KANT för även i Stockholm finns det en bra polis wink

Senast redigerat av Dirtymike (14 oktober 2012)

Jeep J20 (1978)
JUSTer
14 oktober 2012 · 451 Inlägg

BlauMes skrev:

JUSTer skrev:
Hade jag varit där skulle jag aldrig låtit snuten röra vid dig när du håller i din dotter, ni var lätt 15man som lätt kunde slå ner snutb'gen, sen gå därifrån och ingen har sett nånting!

Men snälla tänk efter själv nästa gång du skriver! Om en polisman blir nedslagen vad tror du händer då? Då ringer dom ju in hela stockholm och vi kommer aldrig kunna ha en bilträff igen!
Och du undrar varför polisen beter sig som dom gör.

Putta mig och jag slår tillbaka, självförsvar

BlauMes
14 oktober 2012 · 1 801 Inlägg

JUSTer skrev:

BlauMes skrev:

JUSTer skrev:
Hade jag varit där skulle jag aldrig låtit snuten röra vid dig när du håller i din dotter, ni var lätt 15man som lätt kunde slå ner snutb'gen, sen gå därifrån och ingen har sett nånting!

Men snälla tänk efter själv nästa gång du skriver! Om en polisman blir nedslagen vad tror du händer då? Då ringer dom ju in hela stockholm och vi kommer aldrig kunna ha en bilträff igen!
Och du undrar varför polisen beter sig som dom gör.

Putta mig och jag slår tillbaka, självförsvar

Neee det är ju inte självförsvar. Hade polisen dragit batongen på dig kanske du kan kalla det självförsvar, men att stå ovägen för polisen när dom ska ut ur en farlig situation och puttar på folk så kan du inte börja veva och kalla det självförsvar.

Saab 9-3 (2008)
qazse
14 oktober 2012 · 178 Inlägg

jag var inte där så jag har ju inte en aning om vad som hände.

självklart har pappan rätt att vara upprörd efter som det var nära att hände en olycka
men, vare sig man är själv eller i en stor grupp så är polisen ALLTID trevligare/lugnare/bättre när den dom möter är lugn och sansad.
direkt vid första mötet kan dom ibland gå ut lite väl "hårt" men det är antagligen bara för att försöka få en styrande position, är man lugn och tillmötesgående tillbaka trappar dom ner och man kan börja reda ut vad som har hänt.

det är ju bara att ni ser till er själva hur ni reagerar när ni möter en grupp med upprörda personer som är aggressiva mot er,
antingen gör man sig liten och försöker ta sig därifrån (inte den bästa lösningen när det är ditt jobb att uppehålla ordningen)
eller så visar man att man är den bestämmande parten i hopp om att dom man möter backar eller iallafall inser att dom inte kan kliva på en så lätt.

eftersom det kan finnas personer som "JUSTer" beskriver i gruppen dom möter måste dom försöka skingra (eller iallafall öka avståndet till) folksamlingen för sin egen säkerhet innan dom börja reda ut vad som har hänt.


självklart har jag förståelse för er, men ni är ju vuxna så ni måste ju inse att skrika och vara kaxig bara förvärrar saker hmm

TreborD
14 oktober 2012 · 10 Inlägg

Bara för att man har ett barn i famnen är man ju inte "beskyddad" från någonting.

Ungefär som att polisen inte skulle få ingripa mot rånare bara dom har sin son eller dotter med sig på några få år.

"Stop Polisen! dom har ju ett barn med sig! Låt dom göra vad dom vill!"

Grov jämnförelse men nu fattar poängen. Hade han bara flyttat på sig hade ingen blivit knuffad.

SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

TreborD skrev:
Bara för att man har ett barn i famnen är man ju inte "beskyddad" från någonting.

Ungefär som att polisen inte skulle få ingripa mot rånare bara dom har sin son eller dotter med sig på några få år.

"Stop Polisen! dom har ju ett barn med sig! Låt dom göra vad dom vill!"

Grov jämnförelse men nu fattar poängen. Hade han bara flyttat på sig hade ingen blivit knuffad.

Ser du ngn som va lika långt bak som mig i filmen på aftonbladet!? såg du honom attackera ngn som han gjorde mot mig o min dotter, jag ger blanka fan i om folk inte skulle ta med sina 2-3åringar på bilträff.. det är eran åsikt o ni har rätt till att tycka så.. jag o mina barn älskar bilar o min snart 3 åriga dotter kan rabbla upp dem flesta bilmärkena pga sin kärlek till bilar o älskar att titta på häftiga bilar.. har ALDRIG på 15 år varit med om ngt ens liknande på en bilträff.. och nu va inte grejjen att jag säger att polisen är idioter allihopa utan ett antal individer speciellt föraren till volvon som råkade va en polis som tyckte de va ok att Skrämma folk genom att gasa full kareta mot en folkhop som tittar på varandras bilar sad
det är skrämmande hur en högre instans kan göra såhär o sen flina en i ansiktet när dem vet att man blivit utsatt/upprörd..
Under den korta stund vi va där hade jag min dotter på axlarna eller i famnen.. hur klyschigt det än låter hade jag precis släppt ner henne och vi var påväg och titta på bilarna framför oss när Bilen kom farande! jag älskar båda mina barn över allt annat både 2/snart 3 och 6 år gamla..  vad bestämmer åldern tycker ni? alla som är gravida har barn i barnvagn, barn som precis lärt sig gå? eller 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 kanske rentav 18 då dem ensamma ansvarar för sina val i livet? vill gärna veta hur ni tänker.. jag ångrar enbart att jag pratade med aftonbladet för all denna uppståndelse var inte de ja räknade med, men de är lätt att vara efterklok, jag ville bara att polisen skulle få stå till svars mot sitt agerande.. (som individ) inte som instans..

Senast redigerat av SibbSon (14 oktober 2012)

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
jetta16v
14 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

SibbSon skrev:

TreborD skrev:
Bara för att man har ett barn i famnen är man ju inte "beskyddad" från någonting.

Ungefär som att polisen inte skulle få ingripa mot rånare bara dom har sin son eller dotter med sig på några få år.

"Stop Polisen! dom har ju ett barn med sig! Låt dom göra vad dom vill!"

Grov jämnförelse men nu fattar poängen. Hade han bara flyttat på sig hade ingen blivit knuffad.

Ser du ngn som va lika långt bak som mig i filmen på aftonbladet!? såg du honom attackera ngn som han gjorde mot mig o min dotter, jag ger blanka fan i om folk inte skulle ta med sina 2-3åringar på bilträff.. det är eran åsikt o ni har rätt till att tycka så.. jag o mina barn älskar bilar o min snart 3 åriga dotter kan rabbla upp dem flesta bilmärkena pga sin kärlek till bilar o älskar att titta på häftiga bilar.. har ALDRIG på 15 år varit med om ngt ens liknande på en bilträff.. och nu va inte grejjen att jag säger att polisen är idioter allihopa utan ett antal individer speciellt föraren till volvon som råkade va en polis som tyckte de va ok att Skrämma folk genom att gasa full kareta mot en folkhop som tittar på varandras bilar sad
det är skrämmande hur en högre instans kan göra såhär o sen flina en i ansiktet när dem vet att man blivit utsatt/upprörd..
Under den korta stund vi va där hade jag min dotter på axlarna eller i famnen.. hur klyschigt det än låter hade jag precis släppt ner henne och vi var påväg och titta på bilarna framför oss när Bilen kom farande! jag älskar båda mina barn över allt annat både 2/snart 3 och 6 år gamla..  vad bestämmer åldern tycker ni? alla som är gravida har barn i barnvagn, barn som precis lärt sig gå? eller 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 kanske rentav 18 då dem ensamma ansvarar för sina val i livet? vill gärna veta hur ni tänker.. jag ångrar enbart att jag pratade med aftonbladet för all denna uppståndelse var inte de ja räknade med, men de är lätt att vara efterklok, jag ville bara att polisen skulle få stå till svars mot sitt agerande.. (som individ) inte som instans..

Hade ni tillstånd att ha bilträffen i garaget?

Jag tolkar det att polisen fick samtal och dök upp som dom gjorde, som ett nej..

SportPilot Ubåtsingenjör
14 oktober 2012 · 7 232 Inlägg

jetta16v skrev:

SibbSon skrev:

TreborD skrev:
Bara för att man har ett barn i famnen är man ju inte "beskyddad" från någonting.

Ungefär som att polisen inte skulle få ingripa mot rånare bara dom har sin son eller dotter med sig på några få år.

"Stop Polisen! dom har ju ett barn med sig! Låt dom göra vad dom vill!"

Grov jämnförelse men nu fattar poängen. Hade han bara flyttat på sig hade ingen blivit knuffad.

Ser du ngn som va lika långt bak som mig i filmen på aftonbladet!? såg du honom attackera ngn som han gjorde mot mig o min dotter, jag ger blanka fan i om folk inte skulle ta med sina 2-3åringar på bilträff.. det är eran åsikt o ni har rätt till att tycka så.. jag o mina barn älskar bilar o min snart 3 åriga dotter kan rabbla upp dem flesta bilmärkena pga sin kärlek till bilar o älskar att titta på häftiga bilar.. har ALDRIG på 15 år varit med om ngt ens liknande på en bilträff.. och nu va inte grejjen att jag säger att polisen är idioter allihopa utan ett antal individer speciellt föraren till volvon som råkade va en polis som tyckte de va ok att Skrämma folk genom att gasa full kareta mot en folkhop som tittar på varandras bilar sad
det är skrämmande hur en högre instans kan göra såhär o sen flina en i ansiktet när dem vet att man blivit utsatt/upprörd..
Under den korta stund vi va där hade jag min dotter på axlarna eller i famnen.. hur klyschigt det än låter hade jag precis släppt ner henne och vi var påväg och titta på bilarna framför oss när Bilen kom farande! jag älskar båda mina barn över allt annat både 2/snart 3 och 6 år gamla..  vad bestämmer åldern tycker ni? alla som är gravida har barn i barnvagn, barn som precis lärt sig gå? eller 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 kanske rentav 18 då dem ensamma ansvarar för sina val i livet? vill gärna veta hur ni tänker.. jag ångrar enbart att jag pratade med aftonbladet för all denna uppståndelse var inte de ja räknade med, men de är lätt att vara efterklok, jag ville bara att polisen skulle få stå till svars mot sitt agerande.. (som individ) inte som instans..

Hade ni tillstånd att ha bilträffen i garaget?

Jag tolkar det att polisen fick samtal och dök upp som dom gjorde, som ett nej..

vad spelar de för roll ? polisen har inte rätt att köra över folk för det

svenska polismyndigheten är ett stort jävla skämt helt enkelt att det sen finns personer som för nekar detta gör mig förvånad

likaså svensk sjukvård ... ett jävla skämt det också

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang