Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred med 5-6 lager glossifier. Är nog förmodligen den enda i Sverige med vit metallic plasti dip :)
  • 111 Följare
  • 352 590 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juli 2013
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 januari 2013 · 3 519 Inlägg

BNRacing skrev:
prem lagd, dom fälgarna e riktigt sick ! ceep the wheelgap low !

Nice smile
Ja, jag har länge letat efter schyssta fälgar till vettigt pris, och dessa är nog mest värda sitt pris, enligt mig. Iaf om man vill ha ett stance djup i fälgarna smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 januari 2013 · 3 519 Inlägg

FilipWelin skrev:
Premiär lagd ! big_smile ska köra samma fälgar och coils till sommarn .. Kommer bli grymt! cool

Ofan, hehe..
Ska du ha dom i original färgen eller ska du lacka?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
FilipWelin
31 januari 2013 · 133 Inlägg

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:
Premiär lagd ! big_smile ska köra samma fälgar och coils till sommarn .. Kommer bli grymt! cool

Ofan, hehe..
Ska du ha dom i original färgen eller ska du lacka?

Premiär haha.... Prem skulle det va big_smile nja jag vet inte än, funderar på att plast dippa i någon rolig färg först och se hur det blir! Typ matt ljusblå eller något i den stilen...

BMW F11 "Alpin" (2013)
Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 januari 2013 · 3 519 Inlägg

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:
Premiär lagd ! big_smile ska köra samma fälgar och coils till sommarn .. Kommer bli grymt! cool

Ofan, hehe..
Ska du ha dom i original färgen eller ska du lacka?

Premiär haha.... Prem skulle det va big_smile nja jag vet inte än, funderar på att plast dippa i någon rolig färg först och se hur det blir! Typ matt ljusblå eller något i den stilen...

Hojta till när du lackat så jag får ta mig en kik..
När ska du köpa grejer?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
31 januari 2013 · 2 322 Inlägg

Jag vet att du får inspiration från min gamla mk4 wink

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 januari 2013 · 3 519 Inlägg

mingan77 skrev:
Jag vet att du får inspiration från min gamla mk4 wink

Haha, vad menar du med det? tongue

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
31 januari 2013 · 2 322 Inlägg

hahaha tongue  studera insperera så man själv vill ha .. fast ändå är du sugen på att bygga lite som jag har gjort smile

FilipWelin
31 januari 2013 · 133 Inlägg

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:
Ofan, hehe..
Ska du ha dom i original färgen eller ska du lacka?

Premiär haha.... Prem skulle det va big_smile nja jag vet inte än, funderar på att plast dippa i någon rolig färg först och se hur det blir! Typ matt ljusblå eller något i den stilen...

Hojta till när du lackat så jag får ta mig en kik..
När ska du köpa grejer?

Precis flyttat så beställer nog om ca 2 månader eller så... Måste få i ordning på lyan först smile när hade du tänkt beställa? Och från vilket ställe?

Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
BMW F11 "Alpin" (2013)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 januari 2013 · 3 519 Inlägg

mingan77 skrev:
hahaha tongue  studera insperera så man själv vill ha .. fast ändå är du sugen på att bygga lite som jag har gjort smile

Kör mestadels efter visionen jag har i huvudet smile Men visst söker man även lite inspiration från andra bilar smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 januari 2013 · 3 519 Inlägg

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:

Premiär haha.... Prem skulle det va big_smile nja jag vet inte än, funderar på att plast dippa i någon rolig färg först och se hur det blir! Typ matt ljusblå eller något i den stilen...

Hojta till när du lackat så jag får ta mig en kik..
När ska du köpa grejer?

Precis flyttat så beställer nog om ca 2 månader eller så... Måste få i ordning på lyan först smile när hade du tänkt beställa? Och från vilket ställe?

Hehe okey smile
Jag har redan beställt. Fälgarna från Greenparts.se
Och plast dip från Performix.se

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
FilipWelin
31 januari 2013 · 133 Inlägg

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:
Hojta till när du lackat så jag får ta mig en kik..
När ska du köpa grejer?

Precis flyttat så beställer nog om ca 2 månader eller så... Måste få i ordning på lyan först smile när hade du tänkt beställa? Och från vilket ställe?

Hehe okey smile
Jag har redan beställt. Fälgarna från Greenparts.se
Och plast dip från Performix.se

Sweet! Får jag se dina först lol ... Har inte ens ett garage just nu, känns förjävligt!

Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
BMW F11 "Alpin" (2013)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 januari 2013 · 3 519 Inlägg

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:

Precis flyttat så beställer nog om ca 2 månader eller så... Måste få i ordning på lyan först smile när hade du tänkt beställa? Och från vilket ställe?

Hehe okey smile
Jag har redan beställt. Fälgarna från Greenparts.se
Och plast dip från Performix.se

Sweet! Får jag se dina först lol ... Har inte ens ett garage just nu, känns förjävligt!

Jag hoppas mina kommer nästa vecka..
Jag har inte heller något garage, och det är minst lika kul eftersom jag ska ha bilen "klar" till påsk, så jag får rulla ner till Elmia med fälgarna.. Men i mina beräkningar lär det hinnas gott och väl.
Det jag undrar bara är hur många som kommer åka med sommarhjul under påsk, eftersom det fortfarande är lag på vinterhjul då hmm
Bara att hoppas att vädret håller sig i och att polisen inte bryr sig alltför mycket

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
FilipWelin
1 februari 2013 · 133 Inlägg

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:
Hehe okey smile
Jag har redan beställt. Fälgarna från Greenparts.se
Och plast dip från Performix.se

Sweet! Får jag se dina först lol ... Har inte ens ett garage just nu, känns förjävligt!

Jag hoppas mina kommer nästa vecka..
Jag har inte heller något garage, och det är minst lika kul eftersom jag ska ha bilen "klar" till påsk, så jag får rulla ner till Elmia med fälgarna.. Men i mina beräkningar lär det hinnas gott och väl.
Det jag undrar bara är hur många som kommer åka med sommarhjul under påsk, eftersom det fortfarande är lag på vinterhjul då hmm
Bara att hoppas att vädret håller sig i och att polisen inte bryr sig alltför mycket

Haha det borde du väll hinna ... Ja du Kläder för väder eller vad säger dom? big_smile Här i Norrland är det nog vinter ett bra tag till.....hmm

BMW F11 "Alpin" (2013)
Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Kunde inte göra så mycket på bilen idag, men eftersom det var så fint väder ute så gick jag ut och tog bort den fula regskylt hållaren. Kommer att beställa nya plåtar och en hållare bak, men så länge så får bara plåten sitta på stöten.

En kromad reg hållare satt på bilen vid köp. (gammal bild från tidigare ägare)
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ef8538f1c3bbb8e1dd2de80ecb7e36df.jpg

Hållaren satt i oändligt många och onödiga skruvar, som nu har förstört stöten
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-92c4c8d7d1353d8587e2d43bf35336e2.jpg

Alla 100 hål.. Skitig bil som satan, jag vet neutral
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-68d00fc438d887fe487ed945cdbd0e13.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-2a154703167d31bf117fea69fefce662.jpg

Blev bättre. Men är som sagt bara tillfälligtvis tills jag skaffat nya plåtar och en ny hållare
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-7dc5794a99d8fde8f764887796bc9dc0.jpg

Fälgarna är skickade och jag beräknar då att de kommer nästa vecka.
Ska väl beställa däck idag eller senare i veckan, känner inte att jag har nån panik direkt, men kan väl vara kul att ha allt klart..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
6 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Plastidip hemma
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-93dbddca0472ff3f5e5393a586b85e2d.jpg

Har även fått fälgarna, dom ligger på posten, så ska dit snart och hämta hem dom.
Updates kommer om någon timme smile

Senast redigerat av Mr_M_ (6 februari 2013)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Nygardh
6 februari 2013 · 1 314 Inlägg

Ser bra ut smile Kommer följas

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295
Volvo 945 LTT "Bruksbilen" (1996)
Volvo 240 "VOC Rallybil" (1984)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
6 februari 2013 · 3 519 Inlägg

RallyMartin skrev:
Ser bra ut smile Kommer följas

Tack du smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
6 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Min vanliga tur som vanligt så har inte fälgarna kommit till posten fast det står så på avin. Så jag hoppas dom ligger där imorgon. Stod även på avin att posten försökt att nå mig, vilket dom INTE har gjort. Men men. Man kan inte få allt att gå på räls, så vi hoppas på bättre tur imorgon smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
6 februari 2013 · 3 519 Inlägg

En liten inspirationsbild.. Dock mycket som inte stämmer här jämfört med min. Färg på bilen, färg på fälgarna och jag har 4 dörrars. Samt bakljusen då..

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-209b2779bdb076134a804356f9f392aa.jpg

Min version kommer bli bra, snygg och retsam.
Haters gonna hate BIG TIME BABY

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
7 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Vad tror ni om att flocka instrumentbrädan kanske?
Fick veta av en polare att han gör det nämligen smile Det får dock dröja lite då jag vill ha tag på svart inredning senare också.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang