Chevrolet 1955 renovering med lite uppdaterat chassi
Cheva 55 var även min drömmbil som för många andra och nu ska den förhoppningsvis bli sann, ska bygga på en krängningshämmare rörbärarmar ska monteras på, bakvagnen kommer jag flytta stötdämparfästena till ramen på i stället för karossen, tiden får visa vad som händer mer med bakaxeln sedan, för övrigt ska hela bilen totalrenoveras. häng gärna på och se hur det går !

Hallå. Ska alltså renoveran en chevrolet från 55 som jag var och inhandlade i sommras. Var enda slitdel ska bytas ut, karossen ska lyftas av från ramen och allt ska fixas till. Mycke gammla delar kommer bli utbytt till nytt. Chassit kommer uppdateras med bland annat rörbärarmar fram skivbromsar. Kommer monteras på krängningshämmare kan även hända att de tillkommer fler saker under tiden men de är de som är tänkt en så länge i alla fall. detta kommer ta sin tid och kosta en del får hoppas ni är intresserad och vill följa projektet :-)
Bilen

Jag är på direkt, eftersom jag får ha din bil som referens ![]()
Lägg upp den så den syns på din presentation med, & med en miniatyrbil. (kolla min pres)
Senast redigerat av farbrorbozze (2013-01-31 22:27)

farbrorbozze skrev:
Jag är på direkt, eftersom jag får ha din bil som referens
Lägg upp den så den syns på din presentation med, & med en miniatyrbil. (kolla min pres)
Härligt att du är det :-) jag tänkte jag ska försöka mig på de :-)

Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Lägg upp den så den syns på din presentation med, & med en miniatyrbil. (kolla min pres)Härligt att du är det :-) jag tänkte jag ska försöka mig på de :-)
jag kan tipsa om din tråd i min tråd om du vill få fler följare ?

farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Lägg upp den så den syns på din presentation med, & med en miniatyrbil. (kolla min pres)Härligt att du är det :-) jag tänkte jag ska försöka mig på de :-)
De kan du göra om du vill :-)

farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Och det funkar ju perfekt - jag är på
!

-MATS- skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
Härligt att du är det :-) jag tänkte jag ska försöka mig på de :-)jag kan tipsa om din tråd i min tråd om du vill få fler följare ?
Och det funkar ju perfekt - jag är på
!
Härligt att höra välkommen :-)

Jackson_ skrev:
Rattstången har provmonteras för att kolla så allt funkar och inte ska bli några problem vid ihop montering när grejorna är lackat
TIPS:
Om du redigerar dina inlägg och tar bort _tn före .jpg i bildadressen så blir bilderna lättare att titta på - så här:
![]()

klart som fan ja ska hålla koll också! chevadårar måste hålla ihop! hur skall stuket på denna bli, låg å putsad? ![]()

-MATS- skrev:
Jackson_ skrev:
Rattstången har provmonteras för att kolla så allt funkar och inte ska bli några problem vid ihop montering när grejorna är lackat
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 6eb_tn.jpgTIPS:
Om du redigerar dina inlägg och tar bort _tn före .jpg i bildadressen så blir bilderna lättare att titta på - så här:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … ed56eb.jpg
Tack och tack hade ingen aning om varför de blev så men ska fixa till de :-)

Jackson_ skrev:
Tack och tack hade ingen aning om varför de blev så men ska fixa till de :-)
Vassego' ![]()

weber140 skrev:
klart som fan ja ska hålla koll också! chevadårar måste hålla ihop! hur skall stuket på denna bli, låg å putsad?
Härligt att höra :-) tanken är nått åt de hållet iaf :-) kan hända att nått emblem ryker men för övrigt orginal till utseende. Skall dock tillläggas att huvkråkan åker då i skrot tunnan :-P

blir säkert en fin cruiser! kul att de är iaf tre 55`a projekt på garaget nu ![]()

weber140 skrev:
blir säkert en fin cruiser! kul att de är iaf tre 55`a projekt på garaget nu
Absolut. Slänger en prem på din med ;-)

Jag är lätt på!

Följer dom andra 2 55 projekten, så ja hoppas ja med får va här också å kika lite.....

0.008564