Nya regplåtar 2014!

KHRacing
16 december 2013 ·

Starta budgivning

caromania Forummoderator
16 december 2013 · 9 296 Inlägg

KHRacing skrev:
Starta budgivning

Vågar inte, du är bara ute efter mina skyltar utan eu-märke. sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
17 december 2013 · 314 Inlägg

Själv har man inget emot EU-skyltar.. har det på mina bilar.. det blåa bakgrunden är inget som stör mig, MEN!! Jag älskar Europa dock inte EU.. det är det som är problemet.. är HELT emot EU!! Önskar man kunde klistra 1 liten svensk flagga på det där EU flaggan med stjärnorna..

Det enda problemet är bara att det är olagligt sad Annars hade man visst moddat det.
Men men... blir man tvungen så blir man... You gotta deal with it helt enkelt...

Senast redigerat av Eurobandit (17 december 2013)

Youtube.com/Theeurobandit
Jungmar
17 december 2013 · 847 Inlägg

Eurobandit skrev:
Själv har man inget emot EU-skyltar.. har det på mina bilar.. det blåa bakgrunden är inget som stör mig, MEN!! Jag älskar Europa dock inte EU.. det är det som är problemet.. är HELT emot EU!! Önskar man kunde klistra 1 liten svensk flagga på det där EU flaggan med stjärnorna..

Det enda problemet är bara att det är olagligt sad Annars hade man visst moddat det.
Men men... blir man tvungen så blir man... You gotta deal with it helt enkelt...

På min Audi hade jag klistrat över EU märkena, kan säga att polisen inte sa så mycket om det, trotts att de hade andra saker som de irriterade sig på (som tonade framrutor). Så jag tror inte de skulle säga något om du klistrade över (men säger inte att det är lagligt för det)

https://www1.garaget.org/gallery/images/12/11034/11034-560aaa0ae74ea72df2d7eacd339c6539.jpg

Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
17 december 2013 · 314 Inlägg

Jungmar skrev:

Eurobandit skrev:
Själv har man inget emot EU-skyltar.. har det på mina bilar.. det blåa bakgrunden är inget som stör mig, MEN!! Jag älskar Europa dock inte EU.. det är det som är problemet.. är HELT emot EU!! Önskar man kunde klistra 1 liten svensk flagga på det där EU flaggan med stjärnorna..

Det enda problemet är bara att det är olagligt sad Annars hade man visst moddat det.
Men men... blir man tvungen så blir man... You gotta deal with it helt enkelt...

På min Audi hade jag klistrat över EU märkena, kan säga att polisen inte sa så mycket om det, trotts att de hade andra saker som de irriterade sig på (som tonade framrutor). Så jag tror inte de skulle säga något om du klistrade över (men säger inte att det är lagligt för det)

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 9c6539.jpg

Bra där!! Mjo polisen kanske inte bryr sig riktigt men om man nu kör utanför Sverige så kan det bli böter tror jag... har för mig att man ikke får ha sin personliga när man kör utanför Sverige!

Youtube.com/Theeurobandit
Jungmar
17 december 2013 · 847 Inlägg

Eurobandit skrev:
Bra där!! Mjo polisen kanske inte bryr sig riktigt men om man nu kör utanför Sverige så kan det bli böter tror jag... har för mig att man ikke får ha sin personliga när man kör utanför Sverige!

Får köra med dem utomlands, hur det är utanför EU/ESS vet jag inte, iof bara varit i Danmark med bilen, då med vanliga skyltarna utan S märke:
I Köpenhamn
https://www1.garaget.org/archive/12/11034/282596/282596-2805640.jpg

Beställde precis två extra, att ha i reserv, får ju använda mina i iallafall 7 år till oavsett om jag byter bil, och vill nog ha dessa i fram iallafall

imjustarandom
18 december 2013 · 112 Inlägg

Bökigt att man "måste" köpa ny i år för slippa märket

Volkswagen golf R32 "love scrape R32" (2004)
Mitsubishi EVO 8 "evo8 busbil" (2005)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 december 2013 · 14 061 Inlägg

imjustarandom skrev:
Bökigt att man "måste" köpa ny i år för slippa märket

Vad är det som är så bökigt???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Brådhis * Voff voff *
18 december 2013 · 10 280 Inlägg

Eurobandit skrev:

Jungmar skrev:

Eurobandit skrev:
Själv har man inget emot EU-skyltar.. har det på mina bilar.. det blåa bakgrunden är inget som stör mig, MEN!! Jag älskar Europa dock inte EU.. det är det som är problemet.. är HELT emot EU!! Önskar man kunde klistra 1 liten svensk flagga på det där EU flaggan med stjärnorna..

Det enda problemet är bara att det är olagligt sad Annars hade man visst moddat det.
Men men... blir man tvungen så blir man... You gotta deal with it helt enkelt...

På min Audi hade jag klistrat över EU märkena, kan säga att polisen inte sa så mycket om det, trotts att de hade andra saker som de irriterade sig på (som tonade framrutor). Så jag tror inte de skulle säga något om du klistrade över (men säger inte att det är lagligt för det)

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 9c6539.jpg

Bra där!! Mjo polisen kanske inte bryr sig riktigt men om man nu kör utanför Sverige så kan det bli böter tror jag... har för mig att man ikke får ha sin personliga när man kör utanför Sverige!

Nej... Skyltarna går utmärkt att ha på utomlands. Det är en godkänd Svensk registreringsskylt! Dock rekommenderas att man har med sig blåa delen av regbeviset.

Jag har varit i Danmark, Tyskland samt Finland med mina. Inga konstigheter, trots att jag varken haft S-märke eller EU-plåtar.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
imjustarandom
18 december 2013 · 112 Inlägg

Köpte nya för fem månader sen då jobba jag i Norge och va tvungen ha s mmärkt. 

Vettemannen skrev:

imjustarandom skrev:
Bökigt att man "måste" köpa ny i år för slippa märket

Vad är det som är så bökigt???

/Benny

Mitsubishi EVO 8 "evo8 busbil" (2005)
Volkswagen golf R32 "love scrape R32" (2004)
granadadr
18 december 2013 · 7 290 Inlägg

Brådhis skrev:

Eurobandit skrev:

Jungmar skrev:

På min Audi hade jag klistrat över EU märkena, kan säga att polisen inte sa så mycket om det, trotts att de hade andra saker som de irriterade sig på (som tonade framrutor). Så jag tror inte de skulle säga något om du klistrade över (men säger inte att det är lagligt för det)

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 9c6539.jpg

Bra där!! Mjo polisen kanske inte bryr sig riktigt men om man nu kör utanför Sverige så kan det bli böter tror jag... har för mig att man ikke får ha sin personliga när man kör utanför Sverige!

Nej... Skyltarna går utmärkt att ha på utomlands. Det är en godkänd Svensk registreringsskylt! Dock rekommenderas att man har med sig blåa delen av regbeviset.

Jag har varit i Danmark, Tyskland samt Finland med mina. Inga konstigheter, trots att jag varken haft S-märke eller EU-plåtar.

//Brådhis

är väl antingen bara å köpa ett S märke,, eller köpa en eu skylt,, sen byter man smile

Brådhis * Voff voff *
18 december 2013 · 10 280 Inlägg

granadadr skrev:

Brådhis skrev:

Eurobandit skrev:

Bra där!! Mjo polisen kanske inte bryr sig riktigt men om man nu kör utanför Sverige så kan det bli böter tror jag... har för mig att man ikke får ha sin personliga när man kör utanför Sverige!

Nej... Skyltarna går utmärkt att ha på utomlands. Det är en godkänd Svensk registreringsskylt! Dock rekommenderas att man har med sig blåa delen av regbeviset.

Jag har varit i Danmark, Tyskland samt Finland med mina. Inga konstigheter, trots att jag varken haft S-märke eller EU-plåtar.

//Brådhis

är väl antingen bara å köpa ett S märke,, eller köpa en eu skylt,, sen byter man smile

Eller göra som jag skrev, köra ändå. Inga problem alls som sagt. Tyskland 2 ggr, Danmark 3 ggr och Finland 10+ ggr...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 december 2013 · 2 972 Inlägg

kjell-gbg skrev:
jag har beställt nya skyltar utan EU symbol .....
vad betyder EU ..... Extra Utgifter ....

Du handlar aldrig på ebay.de eller ebay.co.uk va? För där betyder EU färre avgifter wink
Du driver inte företag med import och/eller export inom EU heller får jag anta.


Till alla (de flesta) i tråden:
Hur tänker alla göra efter nyår? Köra samma bil i alla resterande år och aldrig byta, för att slippa EU-skylt?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Brådhis * Voff voff *
18 december 2013 · 10 280 Inlägg

matteeee skrev:

kjell-gbg skrev:
jag har beställt nya skyltar utan EU symbol .....
vad betyder EU ..... Extra Utgifter ....

Du handlar aldrig på ebay.de eller ebay.co.uk va? För där betyder EU färre avgifter wink
Du driver inte företag med import och/eller export inom EU heller får jag anta.


Till alla (de flesta) i tråden:
Hur tänker alla göra efter nyår? Köra samma bil i alla resterande år och aldrig byta, för att slippa EU-skylt?

Personlig plåt, beställa ett gäng innan nyår så det räcker iaf tills skylten går ut... wink

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (18 december 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 december 2013 · 2 972 Inlägg

Brådhis skrev:

matteeee skrev:

kjell-gbg skrev:
jag har beställt nya skyltar utan EU symbol .....
vad betyder EU ..... Extra Utgifter ....

Du handlar aldrig på ebay.de eller ebay.co.uk va? För där betyder EU färre avgifter wink
Du driver inte företag med import och/eller export inom EU heller får jag anta.


Till alla (de flesta) i tråden:
Hur tänker alla göra efter nyår? Köra samma bil i alla resterande år och aldrig byta, för att slippa EU-skylt?

Personlig plåt, beställa ett gäng innan nyår så det räcker iaf tills skylten går ut... wink

//Brådhis

Kan man förlänga "regnr" och fortsätta använda sin gamla skylt? I så fall är det ju en hållbar lösning om man köper på sig ett bra gäng smile Man lever ju inte för evigt..

Senast redigerat av matteeee (18 december 2013)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
schnauz
18 december 2013 · 1 758 Inlägg

Har kollat igenom de två aktiva trådarna som handlar om de nya skyltarna och räknat beställningar. Får det till 92!
Antar att det finns liknande trådar på de flesta motorforum, så nog har de att göra på skyltfabriken.

JoacimW Ung&Dum
18 december 2013 · 430 Inlägg

Usa skyltar is the shit smile

In hoc signo vinces
Janken Driver
18 december 2013 · 2 111 Inlägg

schnauz skrev:
Har kollat igenom de två aktiva trådarna som handlar om de nya skyltarna och räknat beställningar. Får det till 92!
Antar att det finns liknande trådar på de flesta motorforum, så nog har de att göra på skyltfabriken.

Knappast troligt att de skulle ha märkbart mer än vanligt att göra... Lägg till mig så har du 93 här wink.

Fick hem mina igår, tog väl ett par dagar från beställningsdagen som vanligt.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Lillkanto Inbiten Volvonörd
18 december 2013 · 799 Inlägg

94 Nu! Och tjejen ska beställa till sina tre bilar ikväll...

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
eatorb
18 december 2013 · 204 Inlägg

Fick lite panik och beställde nya jag med, hur kommer dom nya att se ut?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang