Volvo v70 T5 -99

Satsar på att få ett riktigt gött stuk på denna samt ett välljudande ljudsystem
  • 43 Följare
  • 65 086 Visningar
  • Projektet avslutat 11 mars 2015
isak033
22 juli 2014 · 157 Inlägg

Odysseus blir nog riktigt porrigt! smile

Seat Leon Cupra R "Farsans BSR" (2012)
Dannekkk
22 juli 2014 · 322 Inlägg

isak033 skrev:
Odysseus blir nog riktigt porrigt! smile

jo jag tror också det, efter att ha sett lite v70is med dem så har jag höga förväntningar, är ju skönt att dem är lätta att hålla rena och fina också eftersom det inte är 20 ekrar på varje färlg smile

isak033
22 juli 2014 · 157 Inlägg

Dannekkk skrev:
jo jag tror också det, efter att ha sett lite v70is med dem så har jag höga förväntningar, är ju skönt att dem är lätta att hålla rena och fina också eftersom det inte är 20 ekrar på varje färlg :)

Blir nog lätt att missa lite fläckar på sånna fälgar (nebula, valfri bbs osv) då ser det inte så snyggt ut!
Så det blir görbra! :)

Seat Leon Cupra R "Farsans BSR" (2012)
Dannekkk
23 juli 2014 · 322 Inlägg

isak033 skrev:

Dannekkk skrev:
jo jag tror också det, efter att ha sett lite v70is med dem så har jag höga förväntningar, är ju skönt att dem är lätta att hålla rena och fina också eftersom det inte är 20 ekrar på varje färlg smile

Blir nog lätt att missa lite fläckar på sånna fälgar (nebula, valfri bbs osv) då ser det inte så snyggt ut!
Så det blir görbra! smile

precis! smile

Dannekkk
25 juli 2014 · 322 Inlägg

Update

däck har kommit!
vaknade vid 10 tiden och såg att jag hade ett missat samtal och ringde tillbaka, visade sig vara han som kör ut paket dock hade han inte tagit med däcken eftersom jag inte svarade så jag och farsan åkte ca 3 mil för att hämta dem på postkontoret , direkt hem och hämta fälgarna sen ner till däckverkstaden! så om en timma ska jag ner och hämta hjulen! tiden går väldigt långsamt kan jag säga! va mindre profil än jag trodde på däcken och det verkar bli go stretch! passade även på att beställa ny olja då jag hade lite för låg nivå i motorn men tänkte att det är lika bra att byta olja helt och även oljefilter såklart. Tog bara en bild på oljan så ni får något att kolla på men det kommer bilder ikväll när jag har monterat fälgarna!

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-b172ec3c4dbcaa29d2de5eb32833355f.jpg

Ha det gött sålänge big_smile

Dannekkk
25 juli 2014 · 322 Inlägg

Fälgarna är äntligen monterade! Blev riktigt nöjd dock måste den ner några centimeter fram, annars blev det riktigt bra! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-ad55fcac951a728cded704d282a0bf94.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-f54c0259faf978fe521f196e80886bf0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-b58c2178fc03cdc77865776b245d8b24.jpg

Nu vill jag se massa kommentarer! big_smile

ska beställa Volvo navkåpor och sedan blir det nog till att spara till en R front! smile

Berryda
25 juli 2014 · 219 Inlägg

Gillar fälgarna extremt mycket!

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Dannekkk
25 juli 2014 · 322 Inlägg

Berryda skrev:
Gillar fälgarna extremt mycket!

jo dom är fina smile blir goare när den är lite lägre i nosen smile

Dannekkk
28 juli 2014 · 322 Inlägg

Idag var det dax för service del nummer två: Oljebyte!

Första gången jag byter olja på en bil men det gick smidigt, förutom att jag hade köpt fel oljefilter men det va bara att åka till mekonomen och byta smile har nu gjort 2 av tre delar i servicen (luftfilter och oljebyte). Känns skönt att det är ny fräsch olja. har inga pallbockar tyvärr så fick bli ett par brädor roll men bättre det än bara en domkraft iallafall för det är ju livsfarligt

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-d0e770a72b61c2f92eadb3ed38983880.jpg

Skulle va kul med lite feedback på det man gör osv för att hålla gnistan uppe att uppdatera här roll

Hakantorp
28 juli 2014 · 324 Inlägg

Det där blev skitbra med fälgarna! big_smile Ser skitsnyggt ut smile Angående oljefiltret, var det vanligt oljefilter eller ett sånt som är i ett oljefilterhus? smile
Förstår att du tappar suget att uppdatera tongue Det gör jag själv imellanåt! tongue Men som sagt ser skitbra ut smile
Mvh Dennis

Dannekkk
28 juli 2014 · 322 Inlägg

Ljudet skrev:
Det där blev skitbra med fälgarna! big_smile Ser skitsnyggt ut smile Angående oljefiltret, var det vanligt oljefilter eller ett sånt som är i ett oljefilterhus? smile
Förstår att du tappar suget att uppdatera tongue Det gör jag själv imellanåt! tongue Men som sagt ser skitbra ut smile
Mvh Dennis

tack så mycket! big_smile jag köpte ju ett vanligt oljefilter först men när jag hade plockat av det gamla insåg jag att det var ett filter man sätter i det gamla huset som gällde så fick låna farsans bil och åka ner till mekonomen och byta!
tack för responsen! smile

Hakantorp
28 juli 2014 · 324 Inlägg

Dannekkk skrev:

Ljudet skrev:
Det där blev skitbra med fälgarna! big_smile Ser skitsnyggt ut smile Angående oljefiltret, var det vanligt oljefilter eller ett sånt som är i ett oljefilterhus? smile
Förstår att du tappar suget att uppdatera tongue Det gör jag själv imellanåt! tongue Men som sagt ser skitbra ut smile
Mvh Dennis

tack så mycket! big_smile jag köpte ju ett vanligt oljefilter först men när jag hade plockat av det gamla insåg jag att det var ett filter man sätter i det gamla huset som gällde så fick låna farsans bil och åka ner till mekonomen och byta!
tack för responsen! smile

Haha ja då var det precis som för mig smile Blev lika förvånad när jag skulle till att byta olja och filter smile

Dannekkk
28 juli 2014 · 322 Inlägg

Ljudet skrev:

Dannekkk skrev:

Ljudet skrev:
Det där blev skitbra med fälgarna! big_smile Ser skitsnyggt ut smile Angående oljefiltret, var det vanligt oljefilter eller ett sånt som är i ett oljefilterhus? smile
Förstår att du tappar suget att uppdatera tongue Det gör jag själv imellanåt! tongue Men som sagt ser skitbra ut smile
Mvh Dennis

tack så mycket! big_smile jag köpte ju ett vanligt oljefilter först men när jag hade plockat av det gamla insåg jag att det var ett filter man sätter i det gamla huset som gällde så fick låna farsans bil och åka ner till mekonomen och byta!
tack för responsen! smile

Haha ja då var det precis som för mig smile Blev lika förvånad när jag skulle till att byta olja och filter smile

ah okej, vissa verkar ha vanligt och vissa inte, vet inte varför det är olika?

Hakantorp
28 juli 2014 · 324 Inlägg

Dannekkk skrev:

Ljudet skrev:

Dannekkk skrev:

tack så mycket! big_smile jag köpte ju ett vanligt oljefilter först men när jag hade plockat av det gamla insåg jag att det var ett filter man sätter i det gamla huset som gällde så fick låna farsans bil och åka ner till mekonomen och byta!
tack för responsen! smile

Haha ja då var det precis som för mig smile Blev lika förvånad när jag skulle till att byta olja och filter smile

ah okej, vissa verkar ha vanligt och vissa inte, vet inte varför det är olika?

Tror det är för våra är de senare årsmodellerna smile Har för mig det ändrades lite grejer efter 98 smile

Dannekkk
28 juli 2014 · 322 Inlägg

Ljudet skrev:

Dannekkk skrev:

Ljudet skrev:

Haha ja då var det precis som för mig smile Blev lika förvånad när jag skulle till att byta olja och filter smile

ah okej, vissa verkar ha vanligt och vissa inte, vet inte varför det är olika?

Tror det är för våra är de senare årsmodellerna smile Har för mig det ändrades lite grejer efter 98 smile

jo det låter ju rimligt för det gjordes ju en hel del ändringar 98 smile

Oschpister
28 juli 2014 · 309 Inlägg

Ser ju bra ut, schyssta fälgar! Lägger en prenumeration smile

Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD
Dannekkk
28 juli 2014 · 322 Inlägg

Gitarrmetarn skrev:
Ser ju bra ut, schyssta fälgar! Lägger en prenumeration smile

Tack så mycket! vad kul big_smile

Bobber93
23 oktober 2014 · 25 Inlägg

Då har man läst elva sidor och diggar projektet så blir till att lägga en prem då det är kul att se hur folk utvecklas smile Odysseus fälgarna passar grymt bra på första generationens V70 tongue Ska bli riktigt kul att se vart det här tar vägen wink

Vad vore livet utan bilar?
Dannekkk
24 oktober 2014 · 322 Inlägg

Bobber93 skrev:
Då har man läst elva sidor och diggar projektet så blir till att lägga en prem då det är kul att se hur folk utvecklas smile Odysseus fälgarna passar grymt bra på första generationens V70 tongue Ska bli riktigt kul att se vart det här tar vägen wink

fan va kul! har inte hänt speciellt mycket med bilen det senaste, bytt bromsok och klossar fram för dem gamla va sopslut och låg på hela tiden.. bränsleförbrukningen gick ner från drygt 1,2 till 1,0 blandat! smile får snart lite nya goa pengar så har kollat på coilovers fram eller bara ett kitt sportdämpare med 60mm fjädrar, får se! smile kan lägga upp lite nya bilder ikväll smile

Dannekkk
3 november 2014 · 322 Inlägg

En liten update! har flyttat upp slutstegen nu! tycker det blev rätt cleant men ändå inte helt tomt där bak smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-03f7d1aed4405b73ac9b4dd9235718c4.jpg


Och helgtvätten blev lite skummig! Meguiars Wash And Wax i en foamlance! riktig leksak big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-baebdd612fb4bfd7dd369bbdbd36483d.jpg


Har fixat en V70 torkare som jag lackade i bilens färg också smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-e2e7427430aac8fee04fd07103f053c9.jpg

Ha de gött! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang