Äkta eller oäkta T-gul på Volvo museum i Göteborg?

JimBo__
23 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

turbodeath skrev:
det var en testbil har nån sagt ang den bilen var väl det som gjorde att den ställdes in på museumet istället för att den skulle skotas,är väl därför den inte har r-vinge heller som dom första riktiga hade  vad jag vet...

En T5-R har ingen R vinge utan vanliga turbo vingen smile
R vingen kom på 850R smile

Aronson skrev:
T 5 R hade ingen R vinge ,den har en vanlig vinge.Det är R:en som har R-vinge.

Haha, ni hann före mig lol

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Farleykarley
23 oktober 2013 · 406 Inlägg

CurvaN skrev:
Ja det gick i USA iaf har jag för mig ! , jag och många fler har kört på vparts lister men passformen är kass , tills jag fick vet att det finns org lyktlister utan hål det var som dag och natt

Är i stort sett bara den nordiska marknaden som har lykttorkare. Alla bilar i södra Europa, mellanöstern, USA osv har lister utan torkare. Går som sagt att beställa sådana från valfri Volvo ÅF.

JoacimW Ung&Dum
23 oktober 2013 · 430 Inlägg

Farleykarley skrev:

CurvaN skrev:
Ja det gick i USA iaf har jag för mig ! , jag och många fler har kört på vparts lister men passformen är kass , tills jag fick vet att det finns org lyktlister utan hål det var som dag och natt

Är i stort sett bara den nordiska marknaden som har lykttorkare. Alla bilar i södra Europa, mellanöstern, USA osv har lister utan torkare. Går som sagt att beställa sådana från valfri Volvo ÅF.

Jo precis

In hoc signo vinces
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 oktober 2013 · 13 746 Inlägg

lär vara en förserie bil därav knapparna som då var standard för den borde gjort så den togs ur fabriken 94:a

att man gör så är inget märkligt..

ungefär som att volvo höll kvar en bil jag hade
244GLE 1976  utagen 79
med 260baljus 260 crome överallt.   
för dom som kan volvo vet att första GLE kom 79 innan det var topp modellen gt och gl
helskinn elhissar osv.

förr kunde volvo göra lite saker på annat sätt mot nu

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
JimBo__
24 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

Då kan vi komma överrens om att det är en förseriebil smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Dj_Albert Stölle
26 oktober 2013 · 199 Inlägg

En sak jag undrar över som blev mer aktuell nu när jag läste den här tråden är: Vad är skillnaderna på en T-5 , R och T-5R ? Och vilka år fanns T-5R ? För om jag inte fatta fel ä de bara 850 som fanns som T-5R för när V70 kom så blev de T5 och R , eller?

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
26 oktober 2013 · 119 Inlägg

Dj_Albert skrev:
En sak jag undrar över som blev mer aktuell nu när jag läste den här tråden är: Vad är skillnaderna på en T-5 , R och T-5R ? Och vilka år fanns T-5R ? För om jag inte fatta fel ä de bara 850 som fanns som T-5R för när V70 kom så blev de T5 och R , eller?

www.nordicr.com
står bra info där! bara att klicka in på "R-konceptet" smile

Go Hard Or Go Home
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang