Audi s2 -93 fixas och trimmas !

följ gärna och tipsa om prisvärda delar och bra sidor att köpa grejer till audi s2 ! :)
  • 49 Följare
  • 34 204 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 november 2016
WobbzGurka
1 november 2014 · 725 Inlägg

nej vafan ge inte upp nu!!

jacobsson96
2 november 2014 · 100 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120734/120734-f6da14003285eb7fdcf6c57342a8fea1.jpg
beställde första delarna till nya motorn idag, hoppas lite motivation kommer tillbaka ! smile

Audi s2 (1993)
Audi A4 (2013)
jacobsson96
4 november 2014 · 100 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120734/120734-556bac451f2d6a650690a4da18be6259.jpg
fick hem mitt paket idag, som ett barn på julafton smile

Audi A4 (2013)
Audi s2 (1993)
WobbzGurka
4 november 2014 · 725 Inlägg

nu ska här laddas på rejält wink?

jacobsson96
4 november 2014 · 100 Inlägg

WobbzGurka skrev:
nu ska här laddas på rejält wink?

nu blire åka av !! wink

Audi A4 (2013)
Audi s2 (1993)
jacobsson96
5 november 2014 · 100 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120734/120734-8cc77d16a5fbb0edaaba799798782c2a.jpg
Börja riva ut lite grejer idag, båda kylarna åkte ur, ska även försöka hinna plocka bort insuget och toppen i morgon eller i helgen. sen äre bara lyfta ur blocket och lägga de åt sidan, ska även åka och hämta de nya blocket jag kommer att bygga i. smile

Senast redigerat av jacobsson96 (5 november 2014)

Audi s2 (1993)
Audi A4 (2013)
CarpeDiem German Engineering
5 november 2014 · 9 081 Inlägg

Du har jobbat på bra, grabben smile Detta ska följas wink big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
jacobsson96
5 november 2014 · 100 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Du har jobbat på bra, grabben smile Detta ska följas wink big_smile

Tack så jätte mycket ! Sånna kommentarer gillas verkligen ! big_smile de är mitt första bygge. Och första gången jag bygger en motor själv. Så hoppas de kommer gå bra smile Tack för kommentaren ! smile

Audi s2 (1993)
Audi A4 (2013)
EnNaN
6 november 2014 · 397 Inlägg

klart det kommer gå bra smile har du något skoj framför dig i vinter smile

jacobsson96
6 november 2014 · 100 Inlägg

EnNaN skrev:
klart det kommer gå bra smile har du något skoj framför dig i vinter smile

Hoppas de kommer gå bra smile ja blir kul å ha nånting å göra i vinter, :)bara hoppas motivationen håller sig uppe wink Tack för kommentaren smile

Audi s2 (1993)
Audi A4 (2013)
jacobsson96
6 november 2014 · 100 Inlägg

Finns nu även på facebook, där kommer de upp lite mer grejer på olika saker jag gör i skolan, tillverkningar av grejer i CNC maskiner och svetsning, och mycket mer ! smile gilla gärna den sidan ! smile
https://www.facebook.com/groups/1486117 … =group_r2j

Senast redigerat av jacobsson96 (6 november 2014)

Audi A4 (2013)
Audi s2 (1993)
CarpeDiem German Engineering
7 november 2014 · 9 081 Inlägg

jacobsson96 skrev:

CarpeDiem skrev:
Du har jobbat på bra, grabben smile Detta ska följas wink big_smile

Tack så jätte mycket ! Sånna kommentarer gillas verkligen ! big_smile de är mitt första bygge. Och första gången jag bygger en motor själv. Så hoppas de kommer gå bra smile Tack för kommentaren ! smile

Inga problem, grabben smile Tycker bara att du gör ett otroligt bra jobb, för att vara första bygget. Tummen upp smile

Tänkte fråga om du har nån effektmål?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
jacobsson96
7 november 2014 · 100 Inlägg

CarpeDiem skrev:

jacobsson96 skrev:

CarpeDiem skrev:
Du har jobbat på bra, grabben smile Detta ska följas wink big_smile

Tack så jätte mycket ! Sånna kommentarer gillas verkligen ! big_smile de är mitt första bygge. Och första gången jag bygger en motor själv. Så hoppas de kommer gå bra smile Tack för kommentaren ! smile

Inga problem, grabben smile Tycker bara att du gör ett otroligt bra jobb, för att vara första bygget. Tummen upp smile

Tänkte fråga om du har nån effektmål?

enligt förra ägaren va de 400 i motorn när jag köpte den, men de lessnade jag på ganska fort tongue har tänkt mig mins de dubbla iaf smile absolut inte under 650whp då kommer jag sälja bilen direkt efter bänkning wink men 800+  i motorn borde gå med den setupen jag tänkt smile
de är sånna här kommentarer som får en att vilja fortsätta skruva och hålla på ! big_smile tack så mycket !! big_smile

Audi s2 (1993)
Audi A4 (2013)
CarpeDiem German Engineering
7 november 2014 · 9 081 Inlägg

jacobsson96 skrev:

CarpeDiem skrev:

jacobsson96 skrev:

Tack så jätte mycket ! Sånna kommentarer gillas verkligen ! big_smile de är mitt första bygge. Och första gången jag bygger en motor själv. Så hoppas de kommer gå bra smile Tack för kommentaren ! smile

Inga problem, grabben smile Tycker bara att du gör ett otroligt bra jobb, för att vara första bygget. Tummen upp smile

Tänkte fråga om du har nån effektmål?

enligt förra ägaren va de 400 i motorn när jag köpte den, men de lessnade jag på ganska fort tongue har tänkt mig mins de dubbla iaf smile absolut inte under 650whp då kommer jag sälja bilen direkt efter bänkning wink men 800+  i motorn borde gå med den setupen jag tänkt smile
de är sånna här kommentarer som får en att vilja fortsätta skruva och hålla på ! big_smile tack så mycket !! big_smile

400hk är ingen dålig siffra heller wink All right smile
Har du fler planer på projektet? Som till exempel E85-konvertering, bur, eftermarknadssystem osv? smile
Kämpa på, grabben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
jacobsson96
7 november 2014 · 100 Inlägg

CarpeDiem skrev:

jacobsson96 skrev:

CarpeDiem skrev:

Inga problem, grabben smile Tycker bara att du gör ett otroligt bra jobb, för att vara första bygget. Tummen upp smile

Tänkte fråga om du har nån effektmål?

enligt förra ägaren va de 400 i motorn när jag köpte den, men de lessnade jag på ganska fort tongue har tänkt mig mins de dubbla iaf smile absolut inte under 650whp då kommer jag sälja bilen direkt efter bänkning wink men 800+  i motorn borde gå med den setupen jag tänkt smile
de är sånna här kommentarer som får en att vilja fortsätta skruva och hålla på ! big_smile tack så mycket !! big_smile

400hk är ingen dålig siffra heller wink All right smile
Har du fler planer på projektet? Som till exempel E85-konvertering, bur, eftermarknadssystem osv? smile
Kämpa på, grabben smile

blir e85 och ett riktigt sprut, ett annat block med okänd volym wink andra kolvar även värre topp med andra kammar osv, smile kommer även bli helbur ett seriöst bränslesystem, och eventuellt lackera om den in och utvändigt smile tack för kommentaren ! big_smile

Audi A4 (2013)
Audi s2 (1993)
CarpeDiem German Engineering
7 november 2014 · 9 081 Inlägg

jacobsson96 skrev:

CarpeDiem skrev:

jacobsson96 skrev:

enligt förra ägaren va de 400 i motorn när jag köpte den, men de lessnade jag på ganska fort tongue har tänkt mig mins de dubbla iaf smile absolut inte under 650whp då kommer jag sälja bilen direkt efter bänkning wink men 800+  i motorn borde gå med den setupen jag tänkt smile
de är sånna här kommentarer som får en att vilja fortsätta skruva och hålla på ! big_smile tack så mycket !! big_smile

400hk är ingen dålig siffra heller wink All right smile
Har du fler planer på projektet? Som till exempel E85-konvertering, bur, eftermarknadssystem osv? smile
Kämpa på, grabben smile

blir e85 och ett riktigt sprut, ett annat block med okänd volym wink andra kolvar även värre topp med andra kammar osv, smile kommer även bli helbur ett seriöst bränslesystem, och eventuellt lackera om den in och utvändigt smile tack för kommentaren ! big_smile

Det kommer bli riktigt bra smile Vad blir det för sprut? Finns många att välja på, men vet inte vad det är för skillnad tongue

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
jacobsson96
7 november 2014 · 100 Inlägg

CarpeDiem skrev:

jacobsson96 skrev:

CarpeDiem skrev:

400hk är ingen dålig siffra heller wink All right smile
Har du fler planer på projektet? Som till exempel E85-konvertering, bur, eftermarknadssystem osv? smile
Kämpa på, grabben smile

blir e85 och ett riktigt sprut, ett annat block med okänd volym wink andra kolvar även värre topp med andra kammar osv, smile kommer även bli helbur ett seriöst bränslesystem, och eventuellt lackera om den in och utvändigt smile tack för kommentaren ! big_smile

Det kommer bli riktigt bra smile Vad blir det för sprut? Finns många att välja på, men vet inte vad det är för skillnad tongue

har 4st jag som de lutar åt maxxEcU, autronic sm, vems eller nira i7x, har inte läst så mycket om dom än, tänkte sätta mig ner och jämnföra dom alla och se vilket som passar mig bäst, smile har hört att vems är riktigt bra och de är lätt att lära sig mappa själv, det är även de billigaste smile

Audi A4 (2013)
Audi s2 (1993)
EnNaN
7 november 2014 · 397 Inlägg

just när det kommer till sprut så anser jag att det bara finns ett val och det är Maxxecu smile dessutom finns det PnP till din, finns även det till Vems om jag inte missminner mig helt. inga av dem är dåliga bara att jag själv fastnat för max och kommer köra det på min. och aldrig hört något dåligt om dem heller smile

jacobsson96
7 november 2014 · 100 Inlägg

EnNaN skrev:
just när det kommer till sprut så anser jag att det bara finns ett val och det är Maxxecu smile dessutom finns det PnP till din, finns även det till Vems om jag inte missminner mig helt. inga av dem är dåliga bara att jag själv fastnat för max och kommer köra det på min. och aldrig hört något dåligt om dem heller smile

vill inte ha pnp, då jag vill göra om elen, då förra ägaren har varit på och pilla lite för mycket.. hmm

Audi A4 (2013)
Audi s2 (1993)
EnNaN
7 november 2014 · 397 Inlägg

ja okej smile bara lade in det ifall det var aktuellt smile min härva är okapad så jag tänkte bara gå igenom den innan motorn stoppas i och sedan köra pnp fast med separata spolar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang