Audi S1.5 [OEM+] - (10-ventils turbo B3 Coupé)

5 Cylindrar, 10 Ventiler, 1 Turbo - Behövs det något annat?
  • 131 Följare
  • 215 108 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 december 2019
JimmyAndersson
30 september 2015 · 1 679 Inlägg

Jag kommer kika oavsett iaf big_smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
LeafBox Lat Perfektionist
5 oktober 2015 · 6 359 Inlägg

Vlog?


'you know'

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag själv har delade åsikter angående detta formatet. Jag kommer mest troligen göra en video till som bättre reflekterar hur uppdateringarna kommer se ut i framtiden. Men som sagt, säg gärna vad ni tycker.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Nosliwe
5 oktober 2015 · 2 024 Inlägg

Kan nog funka bra. Lättare att ta ett beslut när man får se en "riktig" uppdatering smile

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
sonken91
5 oktober 2015 · 310 Inlägg

Såg du har en ic från en rx7.  Vad är det för mått på den? 
Stötte på patrull när ja skulle provmonterade min front. Ska höra med en i morgon om det går att svetsa om den. Annars kanske det funkar med sån ic du har. Vad fick du ge för en sån?

LeafBox Lat Perfektionist
5 oktober 2015 · 6 359 Inlägg

Nosliwe skrev:
Kan nog funka bra. Lättare att ta ett beslut när man får se en "riktig" uppdatering smile

Myeah, dem kommer vara rätt anorlunda så folk borde inte sluta titta riktigt ännu. roll

sonken91 skrev:
Såg du har en ic från en rx7.  Vad är det för mått på den? 
Stötte på patrull när ja skulle provmonterade min front. Ska höra med en i morgon om det går att svetsa om den. Annars kanske det funkar med sån ic du har. Vad fick du ge för en sån?

60x18x6cm, kostade ca 1.500:- med frakt ifrån staterna.
Men som du ser var jag var ju tvungen att kapa i tamejfan allt för att få in den oxå tongue

Senast redigerat av LeafBox (5 oktober 2015)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Putteliten
5 oktober 2015 · 9 079 Inlägg

Ja kan säga redan nu att ja gillar text och bilder mer än video....

KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
6 oktober 2015 · 1 374 Inlägg

Angående IC
Jag hittade denna länk på ett vw forum ,det kanske kan vara nåt?
http://www.ebay.com/itm/CXRacing-Univer … 0958534250

Senast redigerat av vw_audi (6 oktober 2015)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
sonken91
6 oktober 2015 · 310 Inlägg

LeafBox skrev:

Nosliwe skrev:
Kan nog funka bra. Lättare att ta ett beslut när man får se en "riktig" uppdatering smile

Myeah, dem kommer vara rätt anorlunda så folk borde inte sluta titta riktigt ännu. roll

sonken91 skrev:
Såg du har en ic från en rx7.  Vad är det för mått på den? 
Stötte på patrull när ja skulle provmonterade min front. Ska höra med en i morgon om det går att svetsa om den. Annars kanske det funkar med sån ic du har. Vad fick du ge för en sån?

60x18x6cm, kostade ca 1.500:- med frakt ifrån staterna.
Men som du ser var jag var ju tvungen att kapa i tamejfan allt för att få in den oxå tongue

Okej smile jag har ic balk från s2 3b. Har höjt upp icn 2 cm men räckte inte. Retligt lite som tar i. Putte gav mig ett tips som ja ska prova. Annars får nån svetsa, eller ny ic. Ska kolla hur måtten på den du har skulle kunna bli.

LeafBox Lat Perfektionist
6 oktober 2015 · 6 359 Inlägg

Höjt Ic'n? Menar du hela balken eller?
Jag minns att jag tänkte köra med S2-balk först, men utloppet hamnade typ mitt i lyktan tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
sonken91
6 oktober 2015 · 310 Inlägg

LeafBox skrev:
Höjt Ic'n? Menar du hela balken eller?
Jag minns att jag tänkte köra med S2-balk först, men utloppet hamnade typ mitt i lyktan tongue

Moddade balken så icn hamnade så nära balken som möjligt smile ändrade fästena och kapade bort lite av balken

LeafBox Lat Perfektionist
6 oktober 2015 · 6 359 Inlägg

sonken91 skrev:

LeafBox skrev:
Höjt Ic'n? Menar du hela balken eller?
Jag minns att jag tänkte köra med S2-balk först, men utloppet hamnade typ mitt i lyktan tongue

Moddade balken så icn hamnade så nära balken som möjligt smile ändrade fästena och kapade bort lite av balken

Lika mycket pyssel som min lösning tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
sonken91
6 oktober 2015 · 310 Inlägg

LeafBox skrev:

sonken91 skrev:

LeafBox skrev:
Höjt Ic'n? Menar du hela balken eller?
Jag minns att jag tänkte köra med S2-balk först, men utloppet hamnade typ mitt i lyktan tongue

Moddade balken så icn hamnade så nära balken som möjligt smile ändrade fästena och kapade bort lite av balken

Lika mycket pyssel som min lösning tongue

Men räckte inte ändå.  Blir svets eller annan front antagligen

Putteliten
6 oktober 2015 · 9 079 Inlägg

sonken91 skrev:

LeafBox skrev:

sonken91 skrev:

Moddade balken så icn hamnade så nära balken som möjligt smile ändrade fästena och kapade bort lite av balken

Lika mycket pyssel som min lösning tongue

Men räckte inte ändå.  Blir svets eller annan front antagligen

Funkade det inte att vinkla som ja sa?

LeafBox Lat Perfektionist
6 oktober 2015 · 6 359 Inlägg

Putteliten skrev:

sonken91 skrev:

LeafBox skrev:

Lika mycket pyssel som min lösning tongue

Men räckte inte ändå.  Blir svets eller annan front antagligen

Funkade det inte att vinkla som ja sa?

Min IC är rätt kraftigt vinklad innåt i nerkant, och så har jag kapat ur ca 2cm på vissa ställen i stötfångaren.
Men jag tror att med en B4 stötfångare kan man komma undan lättare, eftersom dom är lite "rakare" än B3'orna

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
sonken91
6 oktober 2015 · 310 Inlägg

Putteliten skrev:

sonken91 skrev:

LeafBox skrev:

Lika mycket pyssel som min lösning tongue

Men räckte inte ändå.  Blir svets eller annan front antagligen

Funkade det inte att vinkla som ja sa?

Hann inte testa idag. Bytte skift. Fick göra vändskift,  slutade 06:00 imorse och började tillbaka 14:00 så hann inte ens slå en blick på bilen. Men nu är det helg i 4 dagar smile

JimmyAndersson
7 oktober 2015 · 1 679 Inlägg

Skulle absolut kunna se vlog smile
så fortsätt med alternativet som är enklast smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
LeafBox Lat Perfektionist
14 november 2015 · 6 359 Inlägg

I'm back bitches

Nytt garage, det tog en jävla tid pga söliga hyresvärder, men till slut så...

http://i.imgur.com/E5BPa1t.jpg
http://i.imgur.com/jzEmHsd.jpg
http://i.imgur.com/Sgwu7Eu.jpg

OCH!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
14 november 2015 · 1 899 Inlägg

Klart du ska filma när du kör! Så jädra dramatiskt är det inte att köra bil oavsett vad alla försöker inbilla oss wink big_smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
LeafBox Lat Perfektionist
18 november 2015 · 6 359 Inlägg

PHrnfeldt skrev:
Klart du ska filma när du kör! Så jädra dramatiskt är det inte att köra bil oavsett vad alla försöker inbilla oss wink big_smile

Nah, men folk är ju som dom är roll

Hur som helst, pojkar och flickor!(?)
Tror minsann jag behöver höra era åsikter så att jag kanske får ett nytt sätt att se saker och ting på...

Såhär är det, jag har hamnat i ett skede där jag i princip kan välja om jag ska bygga ihop bilen och registrera eller ta isär den ännu mera för att renovera först.

Och jag har i princip 2 tankegångar här.
*Om jag sätter ihop den och registrerar så är det äntligen ur vägen och jag kan ta ett par månader för att dels njuta av min skapelse och dessutom se ifall jag behöver ändra på något igen.
Men det känns lite "äckligt" att sätta ihop den igen rostig och ful, och jag måste ändå fixa ett par fler saker "ordentligt" inför bes.

*Om jag plockar isär den så är jag orolig över att jag inte kommer hinna regga den innan slutet av nästa säsong, och det skulle dessutom kännas surt som fan om bes.gubben DÅ säger att jag måste ändra något iaf...
Antar att jag kan regga och försöka renovera innan slutbesiktning, men jag tror man bara har 9 månader på sej, kan dock inte hitta uppgifterna för det igen.

Jag känner olika ifrån dag till dag, haha, hur skulle ni gjort och varför? smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
18 november 2015 · 1 899 Inlägg

Jag skulle ha sett till att få bilen registrerad och därefter börjat renovera. Detta för att slippa dubbelarbete därför att besiktningsmannen av någon orsak inte är nöjd med det jag gjort.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang