Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för att se vad nästa galna upptåg är :D
  • 256 Följare
  • 372 232 Visningar
  • Projektet avslutat 6 maj 2016
BlueScreeen
24 mars 2015 · 2 030 Inlägg

Men fyfan rent ut sagt! Riktigt riktigt dåligt gjort av firman!!

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
macattac
24 mars 2015 · 201 Inlägg

Min kostar 1100 kr/mån. 34 år bor i Stockholm.

Audi A5 "3.0tdi Sportback" (2010)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Vi har ringt runt o fått de till 1910 mån nu, vi e båda under 30 i hyresrätt

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Zwyxel
24 mars 2015 · 17 Inlägg

riktigt sjukt, hade fan åkt till firman och skällt ut varje jävel..hoppas det löser sig

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Ska samtala med han igen sen. De får fan betala den försäkringen de anmälde. De e inte upp till mig

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Asplundarn
24 mars 2015 · 708 Inlägg

Riktigt ruttet, det borde väl dom stå för eftersom dom har fuckat upp det och inte skickat in papperna? tänkte på dom 6000kr

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Pratat med alla parter nu. Lyft samtliga försäkringar från folksam efter väldigt ruttet bemötande, trotta lång och trogen kund..
Länsförsäkringar har skrivit på en ny så de e 2000 mindre i månaden till bygget. Svider en hel del men de får va.
Platinumcars vill att jag mailar fakturan på den felaktige försäkringen så de ser ut som att de betalar den iaf.

Nu försöker vi blicka frammåt på bättre saker

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Stol3n_Identity så äre!
24 mars 2015 · 872 Inlägg

Fyfan vilken dåligt stil! Hoppas det löser sig på det bästa möjliga!

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Massor av jobb idag.
Kört 7 till 22 idag så är sop slut. Blev bland annat en optimering av A3.
Köpte dekor remover idag för att underlätta demontering av listerna smile
Imorgon går bilen in på verkstad för byte av rutan. Tänkte bygga klart ena nackstödet under tiden på lunchen med

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2015 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-ac97915f0021d7c8cdaa325a421db38a.jpg
Bilen inlämnad på byte av ruta nu. Känns grymt skönt o få de ur världen smile
Skall göra om list jäveln under dagen så man kan slänga på dem igen sen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-0e50ae5cc9aa6d7bc5459e7713ef0b8f.jpg
Fick byta in min trimmade folka mot en mindre trimmad folka. Men de är ju iaf rally stripes på spegeln. Inte illa pinkat hmm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
wallabaja10
25 mars 2015 · 201 Inlägg

Helt underbart att det äntligen finns en (faktiskt 2 nu) Porsche Cayenne på garaget.org som någon faktiskt vågar pilla med. Porsche Cayenne är dessutom en av mina absoluta favoritbilar så se för tusan till att inte "förstöra" den på fel sätt wink . Än så länge så har du gjort ett fantastiskt jobb och det är jätteroligt att läsa dina inlägg oavsett om du har haft en bra eller dålig dag (du visar att vi alla bara är människor smile ). Jag vill jättegärna se den på Elmia om du vill visa upp den! Vilken dag kommer den att finnas där? 

/W

Senast redigerat av wallabaja10 (25 mars 2015)

Mew
25 mars 2015 · 2 162 Inlägg

Angående skärmbreddarna kan jag starkt rekommendera Super Pads. Finns på Clas Ohlson och Jula, men de förstnämnda har även en tejpvariant. Den håller något enormt. Håller fast mina regplåtar i regn och rusk utan problem, på BMW:n med räfflad plast som underlag för den främre(!). Sitter stenhårt.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2015 · 2 405 Inlägg

wallabaja, kul att du gillar den. Jag kommer att leda sthlms karavanen på lördag så e vi nere lördag (även kväll för bus) sedan åker vi hem på söndag.

Mew, blir silicon, de här skall fan inte få lossna igen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
wallabaja10
25 mars 2015 · 201 Inlägg

Perfekt! Jag har planerat att vara där hela Lördagen jag också. Då syns vi förhoppningsvis där smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2015 · 2 405 Inlägg

De gör vi säkert, hoppas bara bilen är klar tills dess smile

Btw har suttit o kollat lite. Tror ni de blir udda o lämna taket blank svart? Tror de kan bli bra med tanke på att jag har moon roof.
Nu är iaf vindrutan bytt o klar så jag kan sätta fart med resten big_smile fick även hem min clarion hdmi kabel så jag kan få igång stereon som jag vill (hoppas jag).

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
MrBizniz
25 mars 2015 · 24 Inlägg

Kör på svart tak när du har panorama tak. Ditt tak kommer att se stort och fett ut med svart ;-)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Woho, äntligen börjar de gå åt rätt håll big_smile
Idag kommer mitt piwis system (porsche dator) så ikväll böir de förhoppningsvis sänka.
Ber om ursäkt att tråden blivit lite tråkig men min mobil har fått för sig att ta livet av sig på olika sätt men misslyckats med detta också. Resultatet blir istället en halv invalid lur med varierande fel. För tillfället ingen kamera eller uppkoppling (trotts full 4g teckning)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
macattac
26 mars 2015 · 201 Inlägg

Då var det 3 projekt igång då på dessa bilar smile

Audi A5 "3.0tdi Sportback" (2010)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Men va fan :p

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 mars 2015 · 2 405 Inlägg

Jordens tråkigaste inlägg men alla projekt trådar måste ha sådant med.

Fick som tidigare nämt hem mitt Piwis system (Porsche dator) så kvällen har gått åt till att dels mysa med damen men även lösa ett gäng problem på detta bygge. Jag har ett par saker jag har i tanke med denna dator och de e följande.

Sänkning (kommer göras under dagen, tänkte ta mig tidigare till jobbet o köra lite)

Programmera om styrningen för avgas systemer. Just nu får jag endast full flöde på sport läget, jag vill ha så jag kan öppna det som jag vill. Större delen av dagen har gått till att finna lösningar på detta genom datorn. Tanken är att jag skall kunna öppna och stänga detta genom extra knapparna i taket.

Programmera om fjädringen för att få den i last läge aut när jag stänger av bilen för att verkligen smeta ner den i backen.

Se om jag kan låsa upp ev dolda funktioner (återkommer på denna)

Programmera om belysningen för att anpassa mina behov samt min smak.

De lär väl dyka upp en hel del annat under tiden med men de får tiden avslöja smile Har även köpt in toningsfilm för belysningen som kommer i helgen. Bilen skall folieras för glatta livet i helgen (hela helgen avsatt för garage för både mig och damen) så de kommer ev på då dem beroende på tid.
Köpte mig nya dekor bort tagare (gummi trissa) för att lättare få bort alla lim rester på bilen från listerna innan foliering. Tror detta kommer snabba upp processen i helgen en hel del.
Nya HDMI sladden från Clarion har kommit och skall monteras i dag, får se om de hjälper annars blir de o beställa en ny mediaenhet pronto.

Damen hittade även en mini dator på netonnet idag som vi ev tänkte köpa till bilen. Har dock ett par problem med detta att lösa innan det i form av bild men de skall nog gå.

Laddat system kameran nu så i helgen blir de super bild update big_smile kommer nog bilder efter sänkning imorgon med.
Natt på er big_smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang