Var ute oh provåkte lite idag, den vill inte varva mer en 4k oh då med knappt 0,5 bars ladd över det så hackar bilen fram? Går ibland att torrgasa oh den varvar mer men när man testkör blir det likadant iaf. Det här har jag testat att bytt:
Nya stift, testat att knackat dem testat andra tändkablar annan tändspole kollat efter tjuvluft ryckt ur LMM
detta är gjort med motorn iaf B230fk renoverat Hx35 med 12 avgashus Deka 630cc 4" lmm hemmabyggd extern 38mm wastegate. 3" Avgasrör 531 topp Fekzen specialchip BTR återcirkulerade dump E85
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Har endast testat med original tändchip och då blev det ingen skillnad, kanske ska testa med org bränslechip med, men känns mer som att det är tändproblem..
Men.... När du bytte lmm från 2.5" till 4" så är det ju en ökning med 60% Och då skall du även öka spridarnas storlek med 60%+30% på grund av att du kör E85 så du ska öka spridarna med 90%. Orginal spridare (0280150804) skickar på 311 cc/min på 3 bar och är lågohmiga spridare. När så ökar du dom med 90% så blir det ju 591 cc/min så du ligger ju väldigt nära det nominella värdet men sen är väl frågan vad du har för död tid på spridarna? Har dom nya spridarna en längre död tid så får du ju mer soppa än vad du ska ha.
Har du provat experimentera med BTR'en? Kanske är ett så simpelt för att den får för mycket soppa? Ett lätt sätt att kolla det annars är att gasa dit motorn inte vill varva mer och sen rycka soppa pumpen. Varvar den upp och sen dör då så får den för mycket soppa vid normalt tryck?
Dannne11 skrev: Men.... När du bytte lmm från 2.5" till 4" så är det ju en ökning med 60% Och då skall du även öka spridarnas storlek med 60%+30% på grund av att du kör E85 så du ska öka spridarna med 90%. Orginal spridare (0280150804) skickar på 311 cc/min på 3 bar och är lågohmiga spridare. När så ökar du dom med 90% så blir det ju 591 cc/min så du ligger ju väldigt nära det nominella värdet men sen är väl frågan vad du har för död tid på spridarna? Har dom nya spridarna en längre död tid så får du ju mer soppa än vad du ska ha.
Har du provat experimentera med BTR'en? Kanske är ett så simpelt för att den får för mycket soppa? Ett lätt sätt att kolla det annars är att gasa dit motorn inte vill varva mer och sen rycka soppa pumpen. Varvar den upp och sen dör då så får den för mycket soppa vid normalt tryck?
Rätta mig om jag har fel!
Ja så kan det ju vara, får testa det där med soppapumpen! Edit: testade att sänka soppatrycket men då ville den knappt gå på tomgång.