Tanken är att bygga en Audi ur-quattro sedan, med äkta urq skärmar fram och bak i plåt, urq stötfångare, urq 8x15" fälgar och en 5 cyl 20v turbomotor och växellåda samt hjulupphängning inkl bromsar från Audi s2 cupé
har du rutan löst kan du lägga ett lager med 70-100% avfettning ska du se att solfilmer lossnar, 50% blandning är skadlig för lack om det lämnas för länge som jämnförelse
Martee skrev: har du rutan löst kan du lägga ett lager med 70-100% avfettning ska du se att solfilmer lossnar, 50% blandning är skadlig för lack om det lämnas för länge som jämnförelse
Ok tack, just nu sitter rutan i bilen. Men då kan jag försöka med det sen när den är urtagen, och går det inte så monterar jag min "nya"
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Martee skrev: har du rutan löst kan du lägga ett lager med 70-100% avfettning ska du se att solfilmer lossnar, 50% blandning är skadlig för lack om det lämnas för länge som jämnförelse
Ok tack, just nu sitter rutan i bilen. Men då kan jag försöka med det sen när den är urtagen, och går det inte så monterar jag min "nya"
Jag testade Label off och även Copy special på solfilm, det funkade bra tyckte ja. Bara det att man inte kan ha det på plast, för då smälter det....
Martee skrev: har du rutan löst kan du lägga ett lager med 70-100% avfettning ska du se att solfilmer lossnar, 50% blandning är skadlig för lack om det lämnas för länge som jämnförelse
Ok tack, just nu sitter rutan i bilen. Men då kan jag försöka med det sen när den är urtagen, och går det inte så monterar jag min "nya"
Jag testade Label off och även Copy special på solfilm, det funkade bra tyckte ja. Bara det att man inte kan ha det på plast, för då smälter det....
Jag har testat med label off, break clean, ångtvätt. det som fungerat bäst hittills är varmluftspistol och plastskrapa. problemet är att man får med sig en ca 1-2 cm bred bit och beroende på vilken tur man har så kan man få med sig upp till 5cm lång :-(
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Kul att någon följer ;-) Jag har tyvärr ingen riktig tidsplan, men så fort som möjligt. Men med 2 barn varannan vecka .Hus och ett jobb med resor med övernattningar så blir det inte så många timmar i månaden som man vill. jag brukar skoja och säga att den ska vara klar till sommaren. men jag har aldrig sagt vilken sommar ;-) Det kommer att reggas som ombyggt fordon, då jag byter så mycket.
Senast redigerat av vw_audi (10 augusti 2018)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
vw_audi skrev: Kul att någon följer ;-) Jag har tyvärr ingen riktig tidsplan, men så fort som möjligt. Men med 2 barn varannan vecka .Hus och ett jobb med resor med övernattningar så blir det inte så många timmar i månaden som man vill. jag brukar skoja och säga att den ska vara klar till sommaren. men jag har aldrig sagt vilken sommar ;-) Det kommer att reggas som ombyggt fordon, då jag byter så mycket.
Förstår dig helt och fullt. Har också barn varannan vecka och rätt mycket på jobbet.
Livet innehåller ju dessutom annat som också kostar pengar
Ok tack, just nu sitter rutan i bilen. Men då kan jag försöka med det sen när den är urtagen, och går det inte så monterar jag min "nya"
Jag testade Label off och även Copy special på solfilm, det funkade bra tyckte ja. Bara det att man inte kan ha det på plast, för då smälter det....
Jag har testat med label off, break clean, ångtvätt. det som fungerat bäst hittills är varmluftspistol och plastskrapa. problemet är att man får med sig en ca 1-2 cm bred bit och beroende på vilken tur man har så kan man få med sig upp till 5cm lång :-(
Var förbi garaget en sväng igår kväll och fick lite gjort. Jag har fått tag i en krockbalk från en urq och monterade den i urquattro stötfångaren.
Så jag var bara tvungen att provmontera stötfångaren och båda framskärmarna och jag satte dit grillen och lampinsatserna och la även på huven. Det kommer bli riktigt bra när den blir klar :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Tackar, nu börjar man kunna se visionen jag har haft i huvudet hela tiden :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
tack, kul att det är någon som läser det man skriver :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Jag kollade lite på nätet då det känns som om främre stötfångaren sitter i spänn i överkant. Det visade sig att urq har en annan främre plåt som har en annan utformning på den utstickande plåten. urq har en rak tunn kant ut, där A80 har en tjock kant som en list typ.
Den blåa kanten man ser på bilden, i överkant av stötfångaren.
Jag var nere i garaget i går kväll och tyvärr så upptäckte jag att bakänden var upplagad med glasfiber väv och MYCKET spackel :-( här är några av bitarna med glasfibermatta som jag bröt bort.
Här satt det en stor bit matta, man undrar varför egentligen, för det var inga hål bakom?
Men på dessa ställen så var det hål bakom :-(
Sen såg jag lite rost bubblor på den lilla kanten så jag slipade där också med vinkelslipen med ståltrissa på. Där var det ännu mer Spackel och Glasfiberspackel :-(
Delar av kanten var uppbyggd med cm tjockt med spackel ..
Det såg bra ut innan jag började...
SÅ man kanske ska byta hela bakplåten också? men å andra sidan är det inget som syns bakom stötfångaren , så det borde man kunna lappa och laga så det blir helt.
Senast redigerat av vw_audi (30 augusti 2018)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
jobbigt med spackel, men som det är med alla gamm bilar man ska renovera eller dylikt så är den enda rätta inställningen att det kommer vara spackel överallt, för vissa bilar har ju fått varit med om många tokiga brukare
Tyvärr så är det oftast så. I helgen var jag i Ödeshög och fyndade lite saker till båda bilarna. Här är det som jag köpte till denna
turbo emblem med rätt och samma typsnitt som det som är på ratten jag också köpte nyligen.
Nya plastklipps och hållare samt listen runt handtagen
Ett extra mätarhus med ram och knappar i svart, samt ett extra nyare mätarhus där hastighetsmätaren är kass. Jag ska modifiera ett S2 mätarhus så det passar i det gamla ramen/ huset. så då är det bra med ett etxra att kunna plocka delar ifrån.
trasiga dimljus från urquattro och audi 200 5T , den ena reflektorn var jättefin samt att båda bakre ramarna är hela och den ena kabeln är hel. Även en extra c-lås motor och framför allt nya filtlister till dörrarna :-)
C-lås motorn
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3