Hjälp mig åh välja bas!!

Thevolvo
15 juni 2016 · 24 Inlägg

Hej!

nu har jag en liten fundering sad, jag skulle behöva lite åsikter från er experter big_smile

Jag har kollat på Ground Zero Nuclear GZNW 15XSPL basar 2st

bra ? dåliga ?

finns de några andra alternativ ?

om det finns en tråd angående detta, så ber jag om ursäkt för dubblet..

Tacksam för lite hjälp

Mvh David

Fjong
15 juni 2016 · 1 494 Inlägg

I vilken bil ska dom sitta? Viktigt att du får plats med en låda dom trivs i. Vilket steg ska dom drivas med? Hur stor är din batteri bank?

Thevolvo
15 juni 2016 · 24 Inlägg

Fjong skrev:
I vilken bil ska dom sitta? Viktigt att du får plats med en låda dom trivs i. Vilket steg ska dom drivas med? Hur stor är din batteri bank?

oj, det glömde jag skriva sad
Det ska sitta i en volvo v70 2008

slutstegen är Ground Zero Plutonium GZPA 1.4000DXI alltså 2 st

batterina är vanliga gula agm batterina från biltema på 80ah ( blir kanske att byta ut dem mot gelé batterier )

Fjong
15 juni 2016 · 1 494 Inlägg

Se till så att du vet att lådan kommer att få plats bara, annars är det nog bättre att kolla på basar som tar mindre plats. smile Kan inte säga så mycket om basarna i sig, har inte använt eller hört dom.

Hade snackat med LWaudio, dom säljer basarna och alla verkar mer än nöjda med deras kundservice. Dom har även folk som är mycket duktiga på att räkna lådor.

Thevolvo
15 juni 2016 · 24 Inlägg

Fjong skrev:
Se till så att du vet att lådan kommer att få plats bara, annars är det nog bättre att kolla på basar som tar mindre plats. smile Kan inte säga så mycket om basarna i sig, har inte använt eller hört dom.

Hade snackat med LWaudio, dom säljer basarna och alla verkar mer än nöjda med deras kundservice. Dom har även folk som är mycket duktiga på att räkna lådor.

Ja men absolut, tänker sätta mig ner och leta information, mäta skuff osv, så jag ser vad jag har åh röra mig på smile
för jag såg att dem vill helst att man har en låda på 100 liter för en bas, antar att man lägger ihop om man ska ha två st så det blir 200 liter xD

aa jag har hört mycket bra om dem, så jag drar iväg ett mail till dem och ser vad dem har att säga big_smile

Fjong
15 juni 2016 · 1 494 Inlägg

130L (260L för två) portad hade pmshopen som rek, sen måste du räkna bort volym för basar, lådans väggar, stag, portar och sen steg på det. Så tar en del volym ja smile

Thevolvo
15 juni 2016 · 24 Inlägg

Fjong skrev:
130L (260L för två) portad hade pmshopen som rek, sen måste du räkna bort volym för basar, lådans väggar, stag, portar och sen steg på det. Så tar en del volym ja smile

oj, det va en hel del att tänka på,  men men tur man lär sig något nytt hela tiden big_smile
men jag tror jag hoppar att bygga lådan själv, lika bra att hitta någon annan som kan göra det. så det blir rätt ifrån början big_smile

Fjong
15 juni 2016 · 1 494 Inlägg

Allt runt om tar ju upp volym med smile Bygga lådan är väl inte hyper svårt men att räkna på den är värre. Har du intresse så börja tävla lite, finns många där som kan och det är riktigt trevligt att stå och tjöta lite. smile

Thevolvo
16 juni 2016 · 24 Inlägg

Fjong skrev:
Allt runt om tar ju upp volym med smile Bygga lådan är väl inte hyper svårt men att räkna på den är värre. Har du intresse så börja tävla lite, finns många där som kan och det är riktigt trevligt att stå och tjöta lite. smile

aa jag vet inte ja xD bygger jag lådan själv så kommer den bli sne, det kan jag lova big_smile ....

ja det är det jag vill göra, har funderat länge på det. så nu tänkte jag börja lite smått och det är alltid kul att träffa nytt folk med samma intresse big_smile

Fjong
16 juni 2016 · 1 494 Inlägg

Haha, var noga bara smile Och fram med vinkeln haha.

Inget att fundera på wink Åk dit bara det är kul, inga krav på att du måste spela högst, alla är nybörjare nån gång smile
Du behöver bli medlem i svenska bilstereo förbundet å sånt bara (vill jag minas).

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang