Besiktiga bilen "lite nerplockad"?

JohnMayLives Avstängd
17 september 2016 · 642 Inlägg

...

Senast redigerat av JohnMayLives (11 december 2016)

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 september 2016 · 14 061 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Om man besiktigar en bil utan dörrsidor (med med dörrhandtagen kvar) samt "löst hängande elhisskontroller runt om", får man då en 2:a med ombesiktning som följd? Bilen saknar även de yttre rutornas nedre "skrap/tätnings -lister" samt mittkonsolen mellan framsätena. Anledningen till alla dessa saknade delar är att jag börjat plocka ner bilen då den skall in på hellack om 4-5v, men jag måste även besiktiga bilen innan. I övrigt är allt fit-for-fight, dvs ingen lysande airbag lampa eller liknande. Anledningen till frågan är att jag hoppas slippa plocka ihop bilen bara för att plocka isär den igen, det är en hel del jobb...

Jag tror att det går bra om det bara är som du skriver. Ingen garanti utan jag bara tror.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Low
17 september 2016 · 3 314 Inlägg

Vettemannen skrev:

JohnMayLives skrev:
Om man besiktigar en bil utan dörrsidor (med med dörrhandtagen kvar) samt "löst hängande elhisskontroller runt om", får man då en 2:a med ombesiktning som följd? Bilen saknar även de yttre rutornas nedre "skrap/tätnings -lister" samt mittkonsolen mellan framsätena. Anledningen till alla dessa saknade delar är att jag börjat plocka ner bilen då den skall in på hellack om 4-5v, men jag måste även besiktiga bilen innan. I övrigt är allt fit-for-fight, dvs ingen lysande airbag lampa eller liknande. Anledningen till frågan är att jag hoppas slippa plocka ihop bilen bara för att plocka isär den igen, det är en hel del jobb...

Jag tror att det går bra om det bara är som du skriver. Ingen garanti utan jag bara tror.

/Benny

Tror gör man i kyrkan.

Fråga besiktningen direkt?:-)

Naslund93
17 september 2016 · 297 Inlägg

Jag har besiktigat min förra s13 med rensad inredning 2ggr, satt bara stolar i typ. Och det var inga problem.

Senast redigerat av Naslund93 (17 september 2016)

granadadr
17 september 2016 · 7 290 Inlägg

gäller bara att man ej kan göra illa sig på vassa kanter,, typ plåtbitar å fästen wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
NIzmO Ollikkala Racing
18 september 2016 · 1 724 Inlägg

Besiktade min ena Nissan s13 i våras med sidopanelen vänster bak borta pga mek med abs styrdonet som sitter där (sitter vassa plåtfästen mm. där) och tänkte att jag säger lite försiktigt att jag precis fixat abs'en men då sa han "ähh det där är inget vi tittar på"

Rätt eller fel men det raka svaret jag fick på Opus.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang