Glömt bort denna tråd, lång historia kort.
Köpte bilen, såg inte sommardäck då det var vinter, killen som körde fram bilen efter köpet som lastade in däcken sa dom var bra skick.
Efter någon månad så började multimediaenheten leva sitt egna liv, den är touchmodell men gick in på menyer helt själv och var helt trasig.
Tog väldigt mycket påtalande och hänvisande till lagar och konsumenträtt, samt att han försökte få mig att tro att varudeklarationen från Dekra är redan påtalat att det var fel på stereon (vilket inte stämde när jag hörde av mig till Dekra själv) till slut gick säljaren med på byte av enheten hos VW verkstad.
Sedan när våren kom, så var det dags för sommardäcken, ja, nä dom var ju allt annat än "bra skick" DOT var fyra år innan bilen ens var tillverkad, torrrspruckna som in i helvete och slitna.
Kontaktade då säljaren och påtala detta och då var han helt tvär emot att hjälpa mig. Han sa att det skulle jag ha kollat innan jag köpte bilen, det är rent lagamässigt eventuellt sant, men det är jävla fult sätt att göra det på. Men ingen lösning fick jag.
Då ledsnade jag och tog fram mailadress till samtliga på Kamux administration omkring hela sverige+ alla butikschefer och skickade ett massmail till alla där jag beskrev min situation och hur missnöjd jag är med Kamux, en dag senare så var en tid inbokad för att få 4 nya sommardäck av bra märke.
Men jag rekommenderar inte Kamux, det gör jag inte. Fick sitta och läsa på hit och dit vad som gäller efter köp, sånt är så jävla tråkigt när man köpt en bil för 200.000kr.
Och "Kamux plus" SKA NI INTE köpa. Täckte inte ens trasig tändspole som uppkom straxt efter köp.