Davv3's Volvo c70 [EVOLVE] nu: Hel-toning!

Emirio
16 februari 2007 · 81 Inlägg

1.an skit snygga wink

Lundberg87
16 februari 2007 · 242 Inlägg

1an !!

BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
mir
16 februari 2007 · 336 Inlägg

1:an

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Nennis
16 februari 2007 · 29 Inlägg

Jag tycker klarglasen!! ska ta å klämma dit sånna på min iaf

Volvo Amazon "Amazing" (1967)
ToXtreme
16 februari 2007 · 3 627 Inlägg

RaggerDude skrev:
Jag tycker klarglasen!! ska ta å klämma dit sånna på min iaf

Öhm.. inte för att vara oartig eller så.. Men alla där är klarglas tongue Men jag antar att du menar de nya C70glasena?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Davv3
16 februari 2007 · 1 019 Inlägg

Andy69 skrev:
Om du vill kunna köra med bilen i mörkret så ska du nog sattsa på den sistnämda.

/Andy

Okej, hur menar du då? Är det så dåligt lyse?

/David

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
ToXtreme
16 februari 2007 · 3 627 Inlägg

Nästan alla eftermarknadsstrålkastare ger mkt sämre ljus än orginal.. tråkit nog

Vill du vara fin får du lida pin som man säger!

Tkr du ska satsa på 3an då du både får bra ljus och ett par riktigt snygga strålkastare smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Davv3
16 februari 2007 · 1 019 Inlägg

Blir nog 1an eller 3an, men det enda som är lite trökigt är att 3an är dubbelt så dyr tongue Men men.. De kostar att ligga på topp.. Eller? big_smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Mäki Långsam Perfektionist
16 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Hehe nejdu, i det här fallet var det onödigt dyrt för att inte komma i topp wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Rosell
16 februari 2007 · 21 Inlägg

Kul med ett C70 projekt. smile

Det där Widebodypaketet kan man nog glömma om man inte vill stå o spackla hela vintern. Det är ingenting man bara smackar dit på bilen precis...
Kolla Twixers C70 Widebody projekt: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 … &pp=20

XC-grillen gör väldigt mycket på bilen, 100 ggr snyggare än kromgrillen.

Apropå andra strålkastare o blinkers tycker jag att du ska köpa Volvos klarglas från C70 caben. Alternativ 3 alltså... mycket bättre kvalité än junket som Hova o Realcar säljer...

Lycka till med projektet!! wink

Ha d gött

Mvh
Anders

Davv3
16 februari 2007 · 1 019 Inlägg

Rosell skrev:
Kul med ett C70 projekt. smile

Det där Widebodypaketet kan man nog glömma om man inte vill stå o spackla hela vintern. Det är ingenting man bara smackar dit på bilen precis...
Kolla Twixers C70 Widebody projekt: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 … &pp=20

XC-grillen gör väldigt mycket på bilen, 100 ggr snyggare än kromgrillen.

Apropå andra strålkastare o blinkers tycker jag att du ska köpa Volvos klarglas från C70 caben. Alternativ 3 alltså... mycket bättre kvalité än junket som Hova o Realcar säljer...

Lycka till med projektet!! wink

Ha d gött

Mvh
Anders

Jo det är sant, lär ju ta ett bra tag att få till de där med widebodypaketet tongue
Synd att dom glasen kostar 7000 bara :S Skulle ju helt klart sitta fint på bilen smile

Men det är väl så att den som spar han har.. Så det lär väl bli att börja spara då tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Rosell
16 februari 2007 · 21 Inlägg

Tycker det!! Skulle sitta perfekt med klarglaslysena fram och sen de nyare bakljusen.
Det kommer jag köpa till min iaf när det blir dags att ställa på...

laazy vorsprung durch teknik
16 februari 2007 · 886 Inlägg

Tycker du ska satsa på det första glaset, tycker dom ser riktigt grymma ut smile Skulle alldrig slänga ut 7k på ett par strålkastarglas.

Senast redigerat av laazy (16 februari 2007)

vaughn
16 februari 2007 · 674 Inlägg

1:an

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Davv3
17 februari 2007 · 1 019 Inlägg

Tackar för alla svar.. Måste nog ta en rejäl funderare på vilket de ska bli.. Men 1an eller 3an blir det nog..

Har även funderat på att bara skaffa nya USA-blinkers (för egentligen är strålkastarna fram bara några månader gamla..Var nyss bytta då jag köpte bilen)..

http://i125.photobucket.com/albums/p60/Davv3/p-1.jpg

vad tycks, eller ska jag satsa på att byta hela?

Var även nyss ute och putsade lite på utblåset, var lite halvrostigt, men det blev väldigt fint tillslut, med hjälp av lite Autosol big_smile

http://i125.photobucket.com/albums/p60/Davv3/utbls.jpg

/Davve

Senast redigerat av Davv3 (17 februari 2007)

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Andy69
17 februari 2007 · 343 Inlägg

Davv3 skrev:

Andy69 skrev:
Om du vill kunna köra med bilen i mörkret så ska du nog sattsa på den sistnämda.

/Andy

Okej, hur menar du då? Är det så dåligt lyse?

/David

Ja det är dåligt lyse. Men man prioriterar ju olika!

Davv3
17 februari 2007 · 1 019 Inlägg

Andy69 skrev:
Ja det är dåligt lyse. Men man prioriterar ju olika!

Okej, ja får väl se hur det blir.. Men du har bara bytt till usablinkers va? ser ju faktiskt najs ut smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Rosell
17 februari 2007 · 21 Inlägg

Bara att vänta med att köpa tills det är 20% på Volvo eller liknande... gör ganska mycket på priset.

laazy skrev:
Tycker du ska satsa på det första glaset, tycker dom ser riktigt grymma ut smile Skulle alldrig slänga ut 7k på ett par strålkastarglas.

Vill bara förtydliga att det är hela strålkastarn man byter ut här också... går inte att montera bara glaset, då sprids ljuset överallt.

Original delar är dyra, så är det... kan nämna att även nya strålkastare med reflektorer kostar runt 5 tusen till 740 också...

Senast redigerat av Rosell (17 februari 2007)

Davv3
17 februari 2007 · 1 019 Inlägg

Rosell skrev:
Bara att vänta med att köpa tills det är 20% på Volvo eller liknande... gör ganska mycket på priset.

Problemet är väl bara att de aldrig blir det tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Andy69
17 februari 2007 · 343 Inlägg

Davv3 skrev:

Andy69 skrev:
Ja det är dåligt lyse. Men man prioriterar ju olika!

Okej, ja får väl se hur det blir.. Men du har bara bytt till usablinkers va? ser ju faktiskt najs ut smile

Ja jag har bara bytt till Volvos amerika-blinkers, tycker det ser helt ok ut till en mörk bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang