Filmkväll med en kille. Ok?

TSQ
14 februari 2007 ·

vulture skrev:
Märkligt om hon inte berättat innan att de skulle se på film och gett dig möjligheten att hänga med?

Kommunikation är a och o i ett förhållande. Prata, prata och prata!!!

Får man information om vad den andre har för planer är det nog inte så mycket att hetsa upp sig över, det är när något ska döljas det är läge att bli misstänksam.

Men sedan handlar det ju också om vad ni har för relation. Är ni tillsammans på riktigt? Eller anser hon att ni bara dejtar? Eller bor ni tillsammans?

Tycker också det är en märklig inställning som kommit fram i tråden "jag skulle aldrig vara bara kompis, jag skulle försöka sätta på henne!". Har ni den intställningen på riktigt? Fy fan vad besviken jag skulle bli på en killkompis som gjorde så!

Och att försöka ge sig i kast med någon annans partner? Så gör man väl ändå inte?! Då får man väl försöka övertyga den man har siktet inställt på att göra klart sin relation med den andre först. Hur kul är det att vara med någon som man vet går att lura omkull så, den kan man ju aldrig lita på?

Nåja, raka rör och öppen kommunikation, det löser det mesta! Lycka till!
// Ellen smile

det är darför jag inte har tjejkompisar

262turbo
14 februari 2007 · 1 004 Inlägg

det är bara att sluta toffla.... ge igen med samma mynt så är det säkert slut på det roliga..... smile

Senast redigerat av 262turbo (14 februari 2007)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
RIGO-ROD
14 februari 2007 · 684 Inlägg

262turbo skrev:
det är bara att sluta toffla.... ge igen med samma mynt så är det säkert slut på det roliga..... smile

aa precis ,, börja ha film kväll med en tjej/kill kompis,,, så ser du hur personen tar det!
orka toffla!,,

själv bryr jag mig inte om min tjej e med sina kill kompisar,, men får jag reda på att hon vart med honom eller någon annan,, så e jag bara kall o skiter i henne,, pratar inte med henne eller nått,, bara ställa hennes grejer utanför, orka inte ens diskutera saken, för det leder ingenstans, bara massa bortförklaringar o tårar att dom ångrar sej,,, bull shit,,, she is out!

MilleN
14 februari 2007 · 9 108 Inlägg

Volvonator skrev:
i never hit a woman with her clothes on

hahaha wink


Grejen är som 740tjejen själv också säger, att tjejer använder den här strategin för att göra slut på ett enkelt sätt. För när killen konfronterar tjejen anser hon att hon har rätt att bli förbannad och dumpa med motiveringen att han inte tillåter henne ha ett eget liv. Trots att hon haft en baktanke hela tiden rättfärdigas den på nåt konstigt sätt bara för hon tycker killen har fel. Därför är approachen med att ställa mot väggen innan man har fakta fel, den åkte jag dit på själv.
Säger hon nej om man frågar om man får följa med, eller om hon ljuger om vart hon är när man ringer så är det kört, dumpa eller bli dumpad. Sorgligt men sant...

Är inne lite på Volvonators spår också, filmkvällar på tu man hand har alltid en baktanke, kvittar om båda har varsina partners. Det är i 90% av fallen en som vill mer. Oftast killen.

tobi
14 februari 2007 · 562 Inlägg

Tycker det är helt fel..

Rår ju dock på om du vet att dom varit polare sedan barnspel lr likande.. Men jag hade nog aldrig gått med på att min fruga skulle göra det.

Kort sagt, jag skulle fan tagit en alvarlig diskution med min flickvän om det, å fråga om hon skulle tycka det va ok om jag gjick till en tjej å kollade på film..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
tobi
14 februari 2007 · 562 Inlägg

Volvonator skrev:
sluta fjolla dig och dumpa henne
fråga henne hur hon skulle reagera om du skulle ha filmkväll me brudar

fjolla

Word... kasnke ej att du är en fjolla då utan att du ska fan fråga hur hon skulle tycka om hon blir behandlad så..

det gjorde jag när hon sa att hon skulle på fest å jag kunnde ej komma med.. å nu så går vi ej på fester själva för vi vet hur piss vi mår om ens partner är ute på krogen lr på fest själv..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Edman Busdriver
14 februari 2007 · 389 Inlägg

Zlasher skrev:
hmm, ja ngn baktanke verkar det finnas iaf... Sitter själv jävligt ofta i en sådan sits. Är tillsammans med en mytoman.. tänk er det? Ibland vet jag inte vad jag ska tro på och inte tro på. Och hon har typ bara killkompisar som ringer henne jämnt. Snubbar som ringer och säger att de är kära i henne osv... Hon berättar om dem för mig. Och hon kan inte förstå hu de kan bli kära i henne när de typ träffats ute 1 gång på krogen? Och att de är några polares polare osv. Men det känns som om hon inte berättar hela sanningen?
Igentligen borde man göra slut, men när man har barn tillsammans så är det inte alltid lika lätt att bara dra... Vet iofs att jag skulle klara mig bättre än henne om jag flyttade. Eftersom att det är jag som äger både lägenhet och bil. Men hur mycket har hon rätt till om man varit sambon i 3 år?

Om du köpt sakerna för dina pengar, och har kvitto på det har hon inte rätt till ett skit. bara saker ni köpt tillsammans för att använda tillsammans. lägenheten är din om den inte är köpt för att nyttjas tillsammans. läste massa om sambolagen innan jag lät min tjej flytta in, så man inte står där med kuken i brevlådan... tjejer kan man fan inte lita på, hur mycket  man än vill och tycker om dom, så är det bara.

Senast redigerat av Edman (14 februari 2007)

tobi
14 februari 2007 · 562 Inlägg

Edman skrev:

Zlasher skrev:
hmm, ja ngn baktanke verkar det finnas iaf... Sitter själv jävligt ofta i en sådan sits. Är tillsammans med en mytoman.. tänk er det? Ibland vet jag inte vad jag ska tro på och inte tro på. Och hon har typ bara killkompisar som ringer henne jämnt. Snubbar som ringer och säger att de är kära i henne osv... Hon berättar om dem för mig. Och hon kan inte förstå hu de kan bli kära i henne när de typ träffats ute 1 gång på krogen? Och att de är några polares polare osv. Men det känns som om hon inte berättar hela sanningen?
Igentligen borde man göra slut, men när man har barn tillsammans så är det inte alltid lika lätt att bara dra... Vet iofs att jag skulle klara mig bättre än henne om jag flyttade. Eftersom att det är jag som äger både lägenhet och bil. Men hur mycket har hon rätt till om man varit sambon i 3 år?

Om du köpt sakerna för dina pengar, och har kvitto på det har hon inte rätt till ett skit. bara saker ni köpt tillsammans för att använda tillsammans. lägenheten är din om den inte är köpt för att nyttjas tillsammans. läste massa om sambolagen innan jag lät min tjej flytta in, så man inte står där med kuken i brevlådan... tjejer kan man fan inte lita på, hur mycket  man än vill och tycker om dom, så är det bara.

Bra svarat..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Edman Busdriver
14 februari 2007 · 389 Inlägg

tobi skrev:

Edman skrev:

Zlasher skrev:
hmm, ja ngn baktanke verkar det finnas iaf... Sitter själv jävligt ofta i en sådan sits. Är tillsammans med en mytoman.. tänk er det? Ibland vet jag inte vad jag ska tro på och inte tro på. Och hon har typ bara killkompisar som ringer henne jämnt. Snubbar som ringer och säger att de är kära i henne osv... Hon berättar om dem för mig. Och hon kan inte förstå hu de kan bli kära i henne när de typ träffats ute 1 gång på krogen? Och att de är några polares polare osv. Men det känns som om hon inte berättar hela sanningen?
Igentligen borde man göra slut, men när man har barn tillsammans så är det inte alltid lika lätt att bara dra... Vet iofs att jag skulle klara mig bättre än henne om jag flyttade. Eftersom att det är jag som äger både lägenhet och bil. Men hur mycket har hon rätt till om man varit sambon i 3 år?

Om du köpt sakerna för dina pengar, och har kvitto på det har hon inte rätt till ett skit. bara saker ni köpt tillsammans för att använda tillsammans. lägenheten är din om den inte är köpt för att nyttjas tillsammans. läste massa om sambolagen innan jag lät min tjej flytta in, så man inte står där med kuken i brevlådan... tjejer kan man fan inte lita på, hur mycket  man än vill och tycker om dom, så är det bara.

Bra svarat..

Ser jag ironi mellan raderna där? jag har upplevt detta flertalet gånger själv, inte att bli av med mina saker, men otrohet och lögner och hört och sett alldeles förmånga exempel på detsamma. Detta är ju min åsikt/iaktagelse och alla har rätt att kritisera den men det enda som kan förändra min åsikt är att jag träffar fler 100% ärliga tjejer än de oärliga jag träffat på i mina dagar, och det är vad jag tror fysiskt omöjligt. Jag älskar min flickvän men jag kan inte lita på henne till 100%, även om jag vill. Jag ser istället till att minimera de tillfällen då jag får anledning att oroa mig genom att följa med henne på fester, se till att hon inte umgås med andra killar osv. men inte på ett sätt som gör att jag framstår som nån övervakare/svartsjuk kille, ja ni fattar.

Senast redigerat av Edman (14 februari 2007)

Wicca
14 februari 2007 · 886 Inlägg

Shiet alltså, vissa här verkar ju smått galna, jag har hur jävla många tjejkompisar som helst som jag vart på filmkväll med UTAN att ha intentionen att sätta eller bli ihop med, kompisar nivet.

Det GÅÅÅÅR faktiskt att vara kompis med nån av det andra könet. Trot eller ej, men prova, försök stänga av kuken några timmar då o då.

*gosh*

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Edman Busdriver
14 februari 2007 · 389 Inlägg

Wicca skrev:
Shiet alltså, vissa här verkar ju smått galna, jag har hur jävla många tjejkompisar som helst som jag vart på filmkväll med UTAN att ha intentionen att sätta eller bli ihop med, kompisar nivet.

Det GÅÅÅÅR faktiskt att vara kompis med nån av det andra könet. Trot eller ej, men prova, försök stänga av kuken några timmar då o då.

*gosh*

Haha, jag vet ju vad jag gör, eller kanske ska säga INTE gör. men man kan aldrig 100% lita på vad en annan människa gör när man inte är närvarande...

terazzi
14 februari 2007 ·

Wicca skrev:
Shiet alltså, vissa här verkar ju smått galna, jag har hur jävla många tjejkompisar som helst som jag vart på filmkväll med UTAN att ha intentionen att sätta eller bli ihop med, kompisar nivet.

Det GÅÅÅÅR faktiskt att vara kompis med nån av det andra könet. Trot eller ej, men prova, försök stänga av kuken några timmar då o då.

*gosh*

håller med dig!!

Mack Forum- och sitemoderator
14 februari 2007 · 26 167 Inlägg

Finns det inget idag som heter "pålitlig"? Kan man verkligen inte idag
lita på att kärleken kan vara så stark så att man inte behöver bry sig om
vem tjejen eller killen träffar..måste man verkligen vara misstänksam som
en detektiv/spion nu för tiden?
Men jag vet förstås ingenting. Jag hade mitt förhållande som höll en dag
och sen dog hon.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Edman Busdriver
14 februari 2007 · 389 Inlägg

AirOne skrev:
Finns det inget idag som heter "pålitlig"? Kan man verkligen inte idag
lita på att kärleken kan vara så stark så att man inte behöver bry sig om
vem tjejen eller killen träffar..måste man verkligen vara misstänksam som
en detektiv/spion nu för tiden?
Men jag vet förstås ingenting. Jag hade mitt förhållande som höll en dag
och sen dog hon.

Jag har alltid tyckt så, men då har man ju fått smaka på det bittra gräset. så nu ger jag fan i att lita på folk, kommer alltid finnas misstanke i mitt huvud oavsett om det är befogat eller ej.

Phaetoon
14 februari 2007 · 8 156 Inlägg

Yikes. Jag är nog lite mer öppen än dom flesta andra här inne.
Hon får väl träffa vem som helst? Jag skulle inte ens ha något emot om hon sov tillsammans med en kille. Om det händer något så får man väl acceptera det?
Betyder verkligen sex så mycket för er?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
MilleN
14 februari 2007 · 9 108 Inlägg

Wicca skrev:
Shiet alltså, vissa här verkar ju smått galna, jag har hur jävla många tjejkompisar som helst som jag vart på filmkväll med UTAN att ha intentionen att sätta eller bli ihop med, kompisar nivet.

Det GÅÅÅÅR faktiskt att vara kompis med nån av det andra könet. Trot eller ej, men prova, försök stänga av kuken några timmar då o då.

*gosh*

Om nu denna tjejkompisen du tittar på film med ensam börjar stöta på dig, hade du tackat nej? Då så wink

Edman Busdriver
14 februari 2007 · 389 Inlägg

Phaetoon skrev:
Yikes. Jag är nog lite mer öppen än dom flesta andra här inne.
Hon får väl träffa vem som helst? Jag skulle inte ens ha något emot om hon sov tillsammans med en kille. Om det händer något så får man väl acceptera det?
Betyder verkligen sex så mycket för er?

JA, annars kan man lika gärna knulla runt och leva fan och skita i att ha ett förhållande... det som svider hårdast är dock inte själva akten, utan lögnerna och att svika en överenskommelse. Lögner och svek tar absolut hårdast... sen att man får upp bilder av sin käresta, "in action" med nån annan, i huvudet är ju ingen höjdare heller direkt...

TSQ
14 februari 2007 ·

Edman skrev:

Phaetoon skrev:
Yikes. Jag är nog lite mer öppen än dom flesta andra här inne.
Hon får väl träffa vem som helst? Jag skulle inte ens ha något emot om hon sov tillsammans med en kille. Om det händer något så får man väl acceptera det?
Betyder verkligen sex så mycket för er?

JA, annars kan man lika gärna knulla runt och leva fan och skita i att ha ett förhållande... det som svider hårdast är dock inte själva akten, utan lögnerna och att svika en överenskommelse. Lögner och svek tar absolut hårdast... sen att man får upp bilder av sin käresta, "in action" med nån annan, i huvudet är ju ingen höjdare heller direkt...

tänk dig tjejen med din bästa polare tongue

GurraG INGET ANNAT!!
14 februari 2007 · 1 725 Inlägg

som det är sagt innan.. har hon kännt honom i flera år typ längre än vad du har känt henne så varför inte låta henne se på film då?? men ställ henne mot väggen.. bara mata frågor på henne, då kommer hon kanske börja skrika att du inte litar på henne och grejer.. när hon börjar bli förbannad på dina frågor och känna sej obekväm så är det bara att be henne dra

RIGO-ROD
14 februari 2007 · 684 Inlägg

Volvonator skrev:

Edman skrev:

Phaetoon skrev:
Yikes. Jag är nog lite mer öppen än dom flesta andra här inne.
Hon får väl träffa vem som helst? Jag skulle inte ens ha något emot om hon sov tillsammans med en kille. Om det händer något så får man väl acceptera det?
Betyder verkligen sex så mycket för er?

JA, annars kan man lika gärna knulla runt och leva fan och skita i att ha ett förhållande... det som svider hårdast är dock inte själva akten, utan lögnerna och att svika en överenskommelse. Lögner och svek tar absolut hårdast... sen att man får upp bilder av sin käresta, "in action" med nån annan, i huvudet är ju ingen höjdare heller direkt...

tänk dig tjejen med din bästa polare tongue

tänk dej tjejen med din bästa polare?  gör dom nått då e han ju inte din bästa polare! och tjejen inget att ha! orka gå o tänka på att tjejen/killen kan vara otrogen, man kan ju själv lika gärna vara det.... tänk inte sånna tankar slipper man vara orolig,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang