läplig bil att bygga till drifting?

staffe_
2 mars 2007 · 666 Inlägg

Hejhej lite sugen att bygga en driftbil men är lite osäker på vad man ska välja för bil och vad man ska tänka på är de nån som har nå sköna tips big_smile tack på för hand

Mvh Staffan

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
Aerodynamik ...
2 mars 2007 · 7 120 Inlägg

Allt som är RWD, har power och har diff.

staffe_
2 mars 2007 · 666 Inlägg

Okej hehe big_smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
Mäki Långsam Perfektionist
3 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Men staffan, posta rätt nån gång wink Lägg den i allmänt nästa gång. Nån nissan / toyota med turbo och bakhjulsdrift borde vara bra wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Jukkas :]
3 mars 2007 · 469 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/10808512.htm?ca=8_s sån bygger dom om till drifting bilar och de värkar ju funka tongue

Hurricane DRIVER @ HWR.se
3 mars 2007 · 621 Inlägg

Billigast och bäst att börja med är Volvo 740.

De har man sett på träningarna.

Annars kan du ju pardrifta med mig!! smile
i en Trans Am GTA, alltid snyggt med 2 lika bilar i drifting!!

http://www.garaget.org/?car=29707&image=264298

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Mäki Långsam Perfektionist
3 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Han har nu en skitfin Calibra så ja tror inte han skaffar någon 740 efter den wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Sandman
3 mars 2007 · 873 Inlägg

Mäki skrev:
Han har nu en skitfin Calibra så ja tror inte han skaffar någon 740 efter den wink

Varför inte?
Är väl bättre att drifta sönder en billig dussinbil när man övar än att köra sönder en finbil.

Don't get mad, get even.
MilleN
3 mars 2007 · 9 108 Inlägg

Mäki skrev:
Han har nu en skitfin Calibra så ja tror inte han skaffar någon 740 efter den wink

Calibra går ju inte att drifta med ;P Lätta en Omega 3000 24V så har du en fin driftbil sen smile

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
3 mars 2007 · 1 098 Inlägg

MilleN skrev:

Mäki skrev:
Han har nu en skitfin Calibra så ja tror inte han skaffar någon 740 efter den wink

Calibra går ju inte att drifta med ;P Lätta en Omega 3000 24V så har du en fin driftbil sen smile

fan MilleN.. du ska ju alltid predika över va bra omega 3000 är... hehe... tongue
nädå.. skämt å sido..

men nått bakhjulsdrivet med diff.. du kan börja med en billig volvo 740 me svetsdiff tills du fått in hur man gör å så...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
MilleN
3 mars 2007 · 9 108 Inlägg

speedfreak racing skrev:
fan MilleN.. du ska ju alltid predika över va bra omega 3000 är... hehe... tongue
nädå.. skämt å sido..

men nått bakhjulsdrivet med diff.. du kan börja med en billig volvo 740 me svetsdiff tills du fått in hur man gör å så...

Jo jag är ju lite partisk om man säger så, men det finns inte många bilar med 204hk och lamelldiff för samma pris wink Synd att dom är svårtrimmade bara.

KHRacing
3 mars 2007 ·

absolute_volvo skrev:
http://www.blocket.se/vi/10808512.htm?ca=8_s sån bygger dom om till drifting bilar och de värkar ju funka tongue

Det där är en AE82, den är framhjulsdriven.

Behövs absolut inte massor med effekt för att drifta, det har jag bevist i 4 års tid nu.

Satsa på en Nissan 200 S13 som det finns massor av, eller ev. en Vovlo 240/740 Turbo med diffbroms, att svetsa diffen funkar perfekt till Drifting, men inte perfekt till något annat & så kan du inte besiktiga bilen med svetsdiff & det är är ett regelbrott enligt SBF´s regler att ha svetsdiff.

MVH
.......Kristian

staffe_
3 mars 2007 · 666 Inlägg

Okej okej smile men som sakt inte en volvo för fan big_smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
shogun
3 mars 2007 · 2 117 Inlägg

En S13 alla gånger. Enkelt att trimma, massor av tillbehör, bakhjulsdrift, låg vikt, jättekul att köra, prisvärd...

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
3 mars 2007 · 621 Inlägg

staffe_ skrev:
Okej okej smile men som sakt inte en volvo för fan big_smile

Nej, kör Trans Am då!!! wink

- V8 - 4 ever . . .
_________________
myran Foto/Bilnörd
3 mars 2007 · 1 541 Inlägg

jag måste också säga opel omega 24v.. hitta nått billigare med samma motorkraft och diffbroms för dom pengarna..

och desutom verkar bilen bara uppskatta misshandel.. min omega 2.6a har jag kört skiten ur totalt i 2 år nu och den bara njuter av del. bansai starter varje dag i princip smile

desutom är omegan sinnesjukt lätt kontrollerad i ställ. mycket bra balans..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
staffe_
3 mars 2007 · 666 Inlägg

okej okej men en omega tror jag inte de blir i alla fal:D men tack för tipset

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
Hellquist
3 mars 2007 · 499 Inlägg

MilleN skrev:

speedfreak racing skrev:
fan MilleN.. du ska ju alltid predika över va bra omega 3000 är... hehe... tongue
nädå.. skämt å sido..

men nått bakhjulsdrivet med diff.. du kan börja med en billig volvo 740 me svetsdiff tills du fått in hur man gör å så...

Jo jag är ju lite partisk om man säger så, men det finns inte många bilar med 204hk och lamelldiff för samma pris wink Synd att dom är svårtrimmade bara.

Bilar som har 200hk och diffbroms? Vad är det för fel på 740 Turbo, Nissan 200sx, 240 Turbo, 940 Turbo? Finns diffbroms till alla dem och de är betydligt mer trimvänliga än en gammal Opel. De kanske är lite dyrare men det är det värt för att slippa åka Opel wink (Ja, ni åker hellre Opel än 740, kul för er..)

shogun skrev:
En S13 alla gånger. Enkelt att trimma, massor av tillbehör, bakhjulsdrift, låg vikt, jättekul att köra, prisvärd...

Ja, håller med. Den är enklare att få en bra drifting bil av än en 740 Turbo exempelvis. En 740 väger betydligt mer och har sämre väghållning orginal.

/Fredrik

twin_cam Smålänning
3 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Det som talar för 740 är att det går att åka hur brett som helst, eftersom den nästan kan tvärställa framhjulen. wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
THEBADGUY Gorgilus addictus
3 mars 2007 · 4 736 Inlägg

Kanske någon BMW?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang